Jak reklamovat transakce na účtu? Jaké jsou reklamační postupy a lhůty?
Jedná-li se o platební účet ve smyslu zákona o platebním styku, banka zodpovídá za neautorizovanou nebo nesprávně provedenou platební transakci. Právo zaniká, pokud toto neoznámíte bez zbytečného odkladu poté, co jste se o ní dozvěděli, nejpozději však do 13 měsíců.
Reklamaci podejte obratem prostřednictvím
Pokud nejste s výsledkem reklamace spokojeni, kontaktujte ústředí banky. Má-li svého ombudsmana, můžete využít jeho služeb.
Soukromé osoby – spotřebitelé mohou využít institut Finančního arbitra:
Kancelář finančního arbitra, organizační složka státu
Legerova 69/1581
110 00 Praha 1
Tel.: +420 257 042 070
E-mail: arbitr@finarbitr.cz
Ten řeší tyto oblasti:
V záležitostech, které se týkají dodržování:
můžete své podněty, upozornění nebo stížnosti zasílat České národní bance, která dohlíží na dodržování výše uvedených povinností.
ČNB však nerozhoduje o předmětu sporu, podáním se zabývá výhradně z hlediska, zda byly dodrženy právní předpisy, na které ČNB dohlíží.
Česká národní banka
Samostatný odbor ochrany spotřebitele
Na Příkopě 28
115 03 Praha 1
Tel: +420 224 414 359
Fax: +420 224 412 261
E-mail: spotrebitel@cnb.cz