Hlavní navigace

Jak reklamovat transakci?

Jak reklamovat transakce na účtu? Jaké jsou reklamační postupy a lhůty?

13 měsíců

Jedná-li se o platební účet ve smyslu zákona o platebním styku, banka zodpovídá za neautorizovanou nebo nesprávně provedenou platební transakci. Právo zaniká, pokud toto neoznámíte bez zbytečného odkladu poté, co jste se o ní dozvěděli, nejpozději však do 13 měsíců.

1. instance

Reklamaci podejte obratem prostřednictvím

  • na obchodním místě banky, kde máte veden účet (písemně, telefonicky, ústně)
  • na bezplatné infolince banky, pokud podání reklamace umožňuje, nebo
  • na e-mailové adrese banky

2. instance

Pokud nejste s výsledkem reklamace spokojeni, kontaktujte ústředí banky. Má-li svého ombudsmana, můžete využít jeho služeb.

3. instance

Soukromé osoby – spotřebitelé mohou využít institut Finančního arbitra:

Kancelář finančního arbitra, organizační složka státu
Legerova 69/1581
110 00 Praha 1
Tel.: +420 257 042 070
E-mail: arbitr@finarbitr.cz

Ten řeší tyto oblasti:

  • platební služby
  • úvěr
  • investice
  • směnárenskou činnost
  • životní pojištění
  • stavební spoření

4. instance

V záležitostech, které se týkají dodržování:

  • zákazu používání nekalých obchodních praktik
  • zákazu diskriminace spotřebitele
  • povinností a pravidel pro informování o ceně služeb a způsobu jejich stanovení
  • povinností stanovených občanským zákoníkem pro uzavírání smluv o finančních službách, uzavíraných na dálku

můžete své podněty, upozornění nebo stížnosti zasílat České národní bance, která dohlíží na dodržování výše uvedených povinností.

ČNB však nerozhoduje o předmětu sporu, podáním se zabývá výhradně z hlediska, zda byly dodrženy právní předpisy, na které ČNB dohlíží.

Česká národní banka
Samostatný odbor ochrany spotřebitele
Na Příkopě 28
115 03 Praha 1
Tel: +420 224 414 359
Fax: +420 224 412 261
E-mail: spotrebitel@cnb.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).