Hlavní navigace

Internetové bankovnictví

Prvním průkopníkem internetového bankovnictví byla v polovině 90. let 20. století Rodinná záložna, ta však zkrachovala. Pomyslné žezlo pak převzala tehdejší družstevní záložna Fio, nyní Fio banka, a nabídla internetové bankovnictví všem svým klientům. Převzetím licence Zemské banky začala 4. května 1998 oficiálně působit Expandia Banka a jako první banka nabídla plné ovládání účtu přes internet. Její doslova pionýrská práce byla motivem i pro ostatní banky k nabízení vlastního internetové bankovnictví.

Co potřebujete

Ke komunikaci je zapotřebí pouze počítač připojený na internet a internetový prohlížeč. Žádné další programy nejsou zapotřebí (tím se služba liší od homebanking, kdy je třeba nainstalovat speciální program). Spojení s bankou lze tak uskutečnit kdykoliv a z jakéhokoliv počítače připojeného na internet.

Moderní mobilní telefony umožňují použít svůj vestavěný prohlížeč k připojení do internetového bankovnictví, u starších typů lze absenci kvalitního prohlížeče obejít doinstalováním mobilního prohlížeče Opera mini.

Co umí

Nabídka služeb se výrazně liší podle banky. Některé banky mají internetové bankovnictví pouze s nabídkou základních služeb, tj. přehled stavu a pohybů na účtu, příkaz k úhradě. Jiné umějí i zadávat, měnit a rušit trvalé příkazy či zahraniční platby. A v poslední řadě jsou zde i důmyslné systémy internetového bankovnictví, které umějí plně nahradit přístup do banky a lze přes ně udělat téměř jakoukoli bankovní operaci.

Jak služba funguje

Používání internetového bankovnictví je velice jednoduché. Stačí se přihlásit na webové stránce banky a hned je možné provádět operace s účtem.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).