váš průvodce finančním světem
TOP spořicí účty
Účty a platby
Spoření
Půjčky
Dávky a důchody
Daňový portál
Kalkulačky
Pojištění
Práce a mzdy
Bydlení
Nákup bitcoin
Investiční crowdfunding
Spotřebitel
Měšec.cz do mailu
Fórum
Produkty
Zákony
Galerie
Katalog realit
Rejstřík firem a OSVČ
Hledat
Měšec.cz
»
Témata
»
reklamace
reklamace
31
–
60
/
108
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
Následující strana
Poslední strana
"Za poplatek vám vyměníme reklamované zboží za nové." Zákon to přitom řeší automaticky
Jestliže se na vašem zakoupeném výrobku objeví do dvou let od pořízení vada, máte ze zákona právo na jeho reklamaci. Ta se ale někdy může protáhnout až na 30 dnů. Proto někteří prodejci přicházejí s placenou službou, v rámci které vám vadné zboží…
Lenka Kašparová
21. 6. 2019
Reklamace zboží a služeb: co vám mohou nabídnout a co nemusíte přijmout?
Reklamace bývá poměrně jednoduchá záležitost. Rozbije se vám zboží, jdete ho reklamovat, a když vám obchodník reklamaci uzná, dá vám buď nový kus, nebo vrátí peníze. Co když vám ale navrhuje úplně jiné řešení a vy s tím nesouhlasíte?
Veronika Doskočilová
27. 5. 2019
Doba čtení:
6 minut
Honba za vlastním balíkem aneb Jak reklamovat zásilku na poště?
Nedávno jsem se zúčastnila honu. Cílem nebylo zvíře, ale můj vlastní balík. Nakonec jsem ho ulovila, ale to jen kvůli tomu, že jsem sama začala pátrat a strávila moře času na telefonu.
Gabriela Hájková
30. 4. 2019
Doba čtení:
7 minut
I použité zboží můžete reklamovat, záleží však, kdo vám ho prodal
Lidé si často myslí, že pokud kupují zboží z druhé ruky, nevztahuje se na něj možnost reklamace. Takto plošně to ale neplatí. „V případě nákupu od podnikatele jste jako kupující mnohem lépe chráněni a zboží můžete reklamovat téměř ve stejném režimu…
Veronika Doskočilová
5. 4. 2019
Při reklamaci nemusíte mít účtenku fyzicky u sebe. Pozor ale na zboží z druhé ruky
Reklamaci nějakého zboží či služby už nejspíše zažil každý z nás. Někdy ale lidé nevědí, na co mají v rámci reklamace právo a v pravidlech tápou. A vznikají pak všeobecně rozšířené omyly. Neřídíte se jedním z nich? Prvním omylem je tvrzení, že…
Veronika Doskočilová
24. 1. 2019
Co můžete požadovat za zkaženou dovolenou?
Jedete na dovolenou a ta nedopadne podle vašich představ. Bydlíte v jiném hotelu, služby neodpovídají těm, které jste si objednali, a ruší vás hluk. Co můžete po cestovní kanceláří žádat a na jaké odškodnění máte právo?
Jiří Matzner
11. 1. 2019
Doba čtení:
5 minut
Dostali jste k vánocům dárek s vadou? Někdy můžete reklamovat vy, jindy musí dárce
Je to sice nepříjemné, ale někdy se stane, že dárek, který jste našli pod vánočním stromečkem, nefunguje, nebo má nějaké vady. Reklamace dárku se ale nijak výrazně neliší od jiné reklamace. Problém ale bývá v tom, že prodejce může chtít prokázat,…
Veronika Doskočilová
3. 1. 2019
Češi reklamují více než před 2 lety. Svá práva ale často neznají
Nějaké zboží či službu v letošním roce reklamovalo 55 % Čechů, což je o 8 % více než v roce 2016. Z průzkumu agentury STEM/MARK pro Air Bank ale vyplynulo, že lidé stále nevědí, s jakými všemi doklady mohou reklamaci uplatnit. Například bankovní…
Veronika Doskočilová
12. 12. 2018
Pokud je potřeba zboží reklamovat, až 30 % lidí příště nakoupí jinde
Objednání zboží přes internet s sebou nese různá rizika. Tak jako zboží z kamenné prodejny, i to z internetového obchodu může mít po čase nějakou vadu a vy budete muset výrobek reklamovat. S reklamací zboží objednaného přes internet mají zkušenost…
Veronika Doskočilová
24. 9. 2018
Reklamace jako hrozba pro e-shopy. Až polovinu lidí odradí od dalšího nákupu
E-shopy by měly vstřícně řešit reklamace, jinak hrozí, že přijdou o zákazníky. Téměř dvě třetiny Čechů mají zkušenost s reklamací zboží, které si objednali na internetu. Pokud přitom narazí na nějaký problém, u poloviny hrozí, že si příště vyberou…
Jiří Hovorka
20. 9. 2018
Najmete si na rekonstrukci firmu a ta neudělá vše podle domluvy? Reklamujte ihned
Pokud rekonstruujete dům a objednali jste si například rekonstrukci koupelny či výměnu oken, jedná se o smlouvu o dílo. A dokončené dílo by mělo být způsobilé fungovat podle svého účelu. Tedy například okna by měla těsnit, v koupelně by měla téct…
Veronika Doskočilová
7. 9. 2018
Češi na zájezdu reklamují nevyhovující stravu, ale i absenci klimatizace ve stanu
Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur klesl v roce 2018 podíl reklamací na 0,6 %. Naopak ale vzrostl podíl neoprávněných reklamací, a to na 80 %. Mezi nejčastější stížnosti, které Češi vznášejí, ale jsou hodnoceny jako neoprávněné,…
Veronika Doskočilová
20. 8. 2018
Nenašli jste po příletu své zavazadlo? Oznamte to ihned. Můžete získat až 36 000 Kč a další výhody
Ztráta zavazadla dokáže zkazit i celou dovolenou. A i přes veškeré snahy leteckých společností se bohužel stává, že se ne vždy podaří všechna zavazadla dopravit správně. Každý rok se podle statistik ztratí až 25 000 000 kufrů. Přinášíme proto…
Veronika Doskočilová
30. 7. 2018
Chcete reklamovat pokažený zájezd? Nenechávejte to až na doma
Nevydařená dovolená zní jako noční můra. S vytýkáním nedostatků ale nečekejte až po návratu. Zbytečné prodlení vás může připravit o nárok na slevu nebo kompenzaci.
Veronika Doskočilová
25. 7. 2018
Doba čtení:
7 minut
Pošta rozbila drahou kraslici a reklamaci zamítla. Adresátce pomohl až ČTÚ
Pošta odmítla reklamaci hned z několika důvodů. Podle Českého telekomunikačního úřadu ale nepostupovala správně a musela platit náhradu za rozbitou kraslici i vracet poštovné.
Jiří Hovorka
24. 5. 2018
Doba čtení:
4 minuty
Jak reklamovat nákup použitého zboží z internetu?
Některé zboží už jinak než použité neseženete. Například knihu, která je již dávno vyprodaná a dotisk se neplánuje. Místo obíhání antikvariátů je snazší a rychlejší se podívat na internet. Češi ale kupují mnohem více použitého zboží, nejen knihy…
Veronika Doskočilová
3. 5. 2018
Kupujete jízdenky, letenky nebo vstupenky? Pozor na přeprodejce a nekalé e-shopy
Nejspolehlivější variantou pro nákup jízdenek, letenek, vstupenek a jiných lístků je nákup přímo u zdroje. Tedy na webových stránkách konkrétního dopravce, aerolinky nebo pořadatele koncertu. Češi ale často volí i nabídky zprostředkovatelů, kteří…
Veronika Doskočilová
25. 4. 2018
Zamítli vám reklamaci? Zkuste právníky z ČOI. Umí získat i slevu, kterou si prodejce rozmyslel
Více než tisícovce Čechů loni pomohli ve sporu s prodejci právníci České obchodní inspekce. Vše je navíc zdarma. Jak máte postupovat, pokud byste je chtěli napodobit?
Jiří Hovorka
23. 3. 2018
Doba čtení:
5 minut
Jedete s cestovní kanceláří na dovolenou? Možná se vůbec o zájezd nejedná
Zatímco v České republice zima pomalu končí, v zahraničních vysokohorských střediscích je sezóna v plném proudu. Lidé, kteří se chystají na zimní dovolenou do zahraničí, často váhají mezi tím, jestli pojedou s cestovní kanceláří, nebo si vše zařídí…
Veronika Doskočilová
22. 2. 2018
Reklamujete spotřebič? Někde vám zapůjčí náhradní, jinde jste 30 dnů bez lednice
Když se vám rozbije spotřebič, který využíváte denně, jen málo prodejců s vámi soucítí a poskytne vám náhradní, než ten váš stávající opraví. Většinou se vám stane, že jste během opravy třeba bez lednice, a to až 30 dnů.
Veronika Doskočilová
18. 12. 2017
Doba čtení:
5 minut
Reklamovat můžete i jídlo v restauraci. Víte jak a na koho se obrátit, když neuspějete?
Reklamování obuvi nebo elektroniky se Češi nebojí. V situaci, kdy dostanou nevyhovující jídlo v restauraci se však drtivá většina neozve. Buď se stydí, případně neví, jaká mají práva a co mohou požadovat. „Reklamovat lze prakticky cokoliv, co je…
Veronika Doskočilová
30. 11. 2017
Jak správně reklamovat vyúčtování telekomunikačních služeb?
Časté výpadky internetu, nefunkční telefonní síť nebo špatné vyúčtování telekomunikačních služeb můžete u svého operátora reklamovat. Před tím si ale musíte říci, co je a co není služba elektronických komunikací. Ta podle zákona spočívá v přenosu…
Gabriela Hájková
10. 11. 2017
Jak se bránit opakovanému zamítání reklamací?
Připadá vám, že prodávající zamítl vaši reklamaci, aniž by se vadou pořádně zabýval nebo vám své rozhodnutí jakkoliv vysvětlil? K zamítnutí reklamaci musí mít prodejce zákonný důvod. Tím je nejčastěji mechanické poškození a běžné opotřebení zboží…
Gabriela Hájková
27. 10. 2017
ČOI: Polovina kontrolovaných bazarů a zastaváren porušilo zákony
Polovina kontrolovaných bazarů a zastaváren porušuje zákony. Vyplývá to ze zprávy České obchodní inspekce (ČOI), která za 2. čtvrtletí 2017 provedla 119 kontrol bazarů a zastaváren a zjistila porušení zákonů u poloviny z nich. Nejčastěji…
Gabriela Hájková
6. 10. 2017
Jak postupovat, když reklamujete zboží a prodejce porušil vaše práva?
Pokud reklamujete zboží v záruce, máte právo na bezplatnou opravu. Mnohdy se ale stává, že prodejce se tváří, že reklamaci vyřídil a zboží opravil, ale vada stále přetrvává. V takové situaci je potřeba se začít bránit. „Ihned po převzetí zboží…
Veronika Doskočilová
21. 9. 2017
Kdy můžete reklamovat knihu a ve kterých případech nemáte šanci?
Koupili jste si knihu a teprve při čtení zjistili, že v ní chybí stránka? I knihu můžete jako každé jiné spotřební zboží reklamovat do 24 měsíců od jeho převzetí. Protože ale knihy mají poměrně specifickou povahu, nemusí být vždy zcela jasné, co…
Gabriela Hájková
29. 8. 2017
Pohádal jsem se s manželkou, tak reklamuji zájezd. Na co si Češi stěžují?
Ne vždy se dovolená povede podle našich představ. Pokud jsou nedostatky závažné a nedojde k jejich odstranění či nápravě, uchyluje se mnoho Čechů po návratu domů k reklamaci. To je v pořádku, každý má právo reklamovat zájezd, pokud nebyl spokojen…
Veronika Doskočilová
4. 8. 2017
Za zpožděný let dostali v roce 2016 Češi kompenzaci průměrně 6750 Kč
V roce 2016 řešili čeští cestující šestkrát více zpožděných letů oproti zrušeným letům. Průměrná výše kompenzace za zpožděný let pak činila 6750 Kč. Informovala o tom společnost Vaše Nároky.cz. Problémy s lety v roce 2016…
Veronika Doskočilová
20. 7. 2017
Čtvrtina Čechů už musela reklamovat dovolenou. Jak to udělat správně?
Při výběru dovolené je pro téměř 60 % lidí nejzásadnějším faktorem kvalitní ubytování, důležitá je samozřejmě také cena. Hlavní roli při výběru hraje fotografie a detailní popis ubikace. I přes to více než čtvrtina Čechů už musela někdy řešit…
Gabriela Hájková
11. 7. 2017
Reklamovat můžete i svůj účes od kadeřníka
Možnost reklamovat zboží ještě dva roky po jeho koupi, zná každý spotřebitel. Méně si jich uvědomuje, že stejně tak mají právo reklamovat i služby. Třeba ty od kadeřníka za křivý účes, zkaženou barvu nebo vypadávající prodloužené vlasy…
Gabriela Hájková
26. 6. 2017
31
–
60
/
108
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
Následující strana
Poslední strana
Nejžádanější
Výpočet čisté mzdy pro rok 2025
Chystáte se do zahraničí? Vyzkoušejte aktuální převodník měn
Porovnali jsme nejlepší spořicí účty v ČR. Který se vám vyplatí?
Spočítejte si, kdy půjdete do důchodu
Kolik zaplatíte na dani z příjmu? Využijte naši kalkulačku
akcie
daň z příjmů
ekonomika
Hypotéky
mzda a plat
Platební karty
platební účty
produktové novinky
spotřebitel
trhy
Všechny témata
Aktuální kurzovní lístek -
dne 25. 7. 2025
EUR
24,540
USD
20,931
Chcete nakoupit bitcoin? Využijte naši novou směnárnu!
TO CHCI
ČLÁNKY DO MAILU
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).
Povolit
Ne, děkuji