Češi reklamují více než před 2 lety. Svá práva ale často neznají
Nějaké zboží či službu v letošním roce reklamovalo 55 % Čechů, což je o 8 % více než v roce 2016. Z průzkumu agentury STEM/MARK pro Air Bank ale vyplynulo, že lidé stále nevědí, s jakými všemi doklady mohou reklamaci uplatnit.
Například bankovní výpis se záznamem o platbě kartou by při reklamaci využil jen každý druhý. Jako doklad při reklamaci nemusí sloužit jen papírová účtenka, koupě se dá prokázat i originálním obalem, specifičností zboží, které nikdo jiný neprodává, fotkou účtenky, a dokonce někdy i svědeckou výpovědí. Nejjednodušší je ale platit za zboží platební kartou. Klient totiž koupi zboží, které reklamuje, může doložit také bankovním výpisem, kde je uveden název obchodníka, datum nákupu a částka, kterou zaplatil,
říká Iva Haiderová z právního oddělení Air Bank.
Povědomí o spotřebitelských právech je mezi lidmi zhruba stejné, jako bylo při dotazování před dvěma lety. Nejvíce respondentů v průzkumu správně odpovědělo, že reklamovat mohou s originální papírovou účtenkou a fakturou (98 %) nebo s elektronickou účtenkou a fakturou (89 %). Papírovou kopii účtenky by se nebálo použít 6 lidí z 10 lidí, výpis z bankovního účtu pak každý druhý dotázaný. A 48 % lidí ví, že mohou reklamovat s elektronickou kopií papírové účtenky, například fotkou dokladu. Jen 17 % dotázaných ale odpovědělo, že místo účtenky mohou využít i prohlášení o nákupu.
Autor aktuality
Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.
-
- Osobní bankéř v Hello bank! - Brno
- Asistent/- ka obchodního týmu (Backoffice Specialist) Praha
- FINANCIAL CONTROLLER Jr.
- UNDERWRITER - analytik úvěrového rizika (na metru Pankrác)
- UX Kapitán/ka ke kormidlu!
- Product manager pro pracovní portály
-
- Psaní velkých písmen jako pravopisná hrůza hrůz?
- Vizuální myšlení
- NLP koučink - kompletní kurz
- Kritické myšlení 8 - Racionální komunikace a argumentace
- Knihovny na SharePointu 1: co je to knihovna a jak do ní dostat soubory
- Kritické myšlení 2 - Jak hacknout rozhodování - intuice vs. algoritmy
-
- Osobní bankéř v Hello bank! - Brno
- Asistent/- ka obchodního týmu (Backoffice Specialist) Praha
- FINANCIAL CONTROLLER Jr.
- Operátor/ka zákaznického servisu (pasivní linka)
- UNDERWRITER - analytik úvěrového rizika (na metru Pankrác)
- UX Kapitán/ka ke kormidlu!
-
- Psaní velkých písmen jako pravopisná hrůza hrůz?
- Vzdělávání jako součást života
- Zkušenosti generála tajné služby: Práce s lidmi
- Kritické myšlení 8 - Racionální komunikace a argumentace
- Kritické myšlení 2 - Jak hacknout rozhodování - intuice vs. algoritmy
- Maxi kurz anglických předložek
Komerční sdělení
Dále u nás najdete
Internet Info Měšec.cz (www.mesec.cz)
Váš průvodce finančním světem. ISSN 1213-4414
Copyright © 1998 – 2019 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.