Hlavní navigace

Češi reklamují více než před 2 lety. Svá práva ale často neznají

Sdílet

Veronika Doskočilová

Nějaké zboží či službu v letošním roce reklamovalo 55 % Čechů, což je o 8 % více než v roce 2016. Z průzkumu agentury STEM/MARK pro Air Bank ale vyplynulo, že lidé stále nevědí, s jakými všemi doklady mohou reklamaci uplatnit.

Například bankovní výpis se záznamem o platbě kartou by při reklamaci využil jen každý druhý. Jako doklad při reklamaci nemusí sloužit jen papírová účtenka, koupě se dá prokázat i originálním obalem, specifičností zboží, které nikdo jiný neprodává, fotkou účtenky, a dokonce někdy i svědeckou výpovědí. Nejjednodušší je ale platit za zboží platební kartou. Klient totiž koupi zboží, které reklamuje, může doložit také bankovním výpisem, kde je uveden název obchodníka, datum nákupu a částka, kterou zaplatil, říká Iva Haiderová z právního oddělení Air Bank.

Povědomí o spotřebitelských právech je mezi lidmi zhruba stejné, jako bylo při dotazování před dvěma lety. Nejvíce respondentů v průzkumu správně odpovědělo, že reklamovat mohou s originální papírovou účtenkou a fakturou (98 %) nebo s elektronickou účtenkou a fakturou (89 %). Papírovou kopii účtenky by se nebálo použít 6 lidí z 10 lidí, výpis z bankovního účtu pak každý druhý dotázaný. A 48 % lidí ví, že mohou reklamovat s elektronickou kopií papírové účtenky, například fotkou dokladu. Jen 17 % dotázaných ale odpovědělo, že místo účtenky mohou využít i prohlášení o nákupu.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Žádné názory

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).