Hlavní navigace
váš průvodce finančním světem
TOP spořicí účty
Účty a platby
Spoření
Půjčky
Dávky a důchody
Daňový portál
Kalkulačky
Pojištění
Práce a mzdy
Bydlení
Investiční crowdfunding
Spotřebitel
Měšec.cz do mailu
Fórum
Produkty
Zákony
Galerie
Katalog realit
Rejstřík firem a OSVČ
Hledat
Přihlásit
Zůstat přihlášen
Registrovat
Zapomenuté
heslo
nebo
jméno
Měšec.cz
»
Témata
»
reklamace
reklamace
1
–
30
/
99
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
Následující strana
Poslední strana
Dárek k nákupu zdarma, nebo za 1 Kč? Pouze u jednoho můžete věc reklamovat
Dostali jste k nákupu dárek zdarma? Nebo jste za něj platili třeba korunu? U dárku za korunu máte právo na reklamaci, kdyby se rozbil. U dárku zadarmo jsou ale pravidla jiná a pro vás nevýhodná.
Veronika Doskočilová
11. 9. 2023
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
4 minuty
Co dělat, když máte koupený zájezd na Rhodos? Ombudsman vysvětluje postup
Koupili jste si zájezd na řecký ostrov Rhodos a chcete pobyt zrušit? Záleží na tom, ve které části ostrova máte dovolenou naplánovanou. Lidé, kteří mají koupený zájezd na požárem zasažené jižní polovině ostrova, mají nárok bez jakékoli sankce…
Ivana Bondareva Dubnová
26. 7. 2023
Pravidla pro reklamace se změnila. Jaký je rozdíl mezi zárukou a právem z vadného plnění?
Právo z vadného plnění a záruka za jakost jsou dva sobě si blízké právní instituty, které je však nutné umět rozlišit a vzájemně nezaměňovat. Od ledna 2023 navíc platí nová pravidla.
Jiří Matzner
9. 6. 2023
Počet nových komentářů
8
Doba čtení:
5 minut
Reklamujete zájezd od cestovky? Jste možná v právu, ale vyhrát nemusíte. Příběh z praxe
Informací a rad, jak reklamovat zájezd zakoupený od cestovní kanceláře, je plný internet. Málokde se ale můžete inspirovat příkladem z praxe a zjistit, co vás v realitě může potkat a jak s tím naložit.
Veronika Doskočilová
22. 5. 2023
Počet nových komentářů
5
Doba čtení:
31 minut
Co je jakost při převzetí a jak ovlivňuje reklamační proces?
Prodávající garantuje spotřebiteli ze zákona tzv. jakost věci při převzetí. Prodávající tím odpovídá spotřebiteli za to, že daná věc nemá v okamžiku převzetí žádné vady, tedy ani ty skryté. „Pokud se nějaká vada na věci projeví v průběhu prvních…
Gabriela Hájková
13. 5. 2022
Nekonečná záruka. Můžete reklamovat vadný výrobek stále dokola?
Běží po výměně vadného zboží zcela nová a plná (celá) záruční doba v původní délce? Opakovaně reklamujete vadný výrobek, který však nevydrží po záruční dobu: můžete tak získat nekončící (nekonečnou) záruku?
Tomáš Zilvar
18. 2. 2022
Počet nových komentářů
2
Doba čtení:
4 minuty
Na co dát pozor, když kupujete použité zboží?
Na internetu se dá najít řada portálů, které prodávají zlevněné použité nebo jen vybalené zboží. Jaká jsou pravidla, když se u takové věci objeví vada? Předem je třeba si říci, že se vyplatí vybírat portál či e-shop, kde zboží koupíte. Pátrejte…
Gabriela Hájková
11. 2. 2022
Jak reklamovat špatný účes od kadeřnice nebo pokažené nehty od manikérky?
Nesouměrný střih, špatně udělané nehty, ale i zpoždění ve vlakové dopravě. Všechny služby můžete reklamovat. Platí, že čím dříve, tím lépe. Někdy už může být pozdě i druhý den.
Veronika Doskočilová
15. 12. 2021
Doba čtení:
5 minut
Vrácení zboží zamítnuto: porušen hygienický obal. Někdy jde ale o trik prodejců
Kdy neplatí, že můžete zboží vrátit do 14 dnů bez udání důvodu? Například když porušíte hygienický obal. Ty bývají třeba u zubních kartáčků nebo erotických pomůcek. Například u svetrů a bot je ale takový argument spíš trikem prodejce.
Veronika Doskočilová
13. 12. 2021
Doba čtení:
5 minut
Jak reklamovat zboží bez účtenky?
Koupili jste si zboží, od kterého jste si nevzali účtenku. Nebo jste ji zkrátka někam založili a nyní, když je potřeba, ji ne a ne najít. Jak můžete reklamovat zboží i bez papírové účtenky?
Veronika Doskočilová
8. 12. 2021
Doba čtení:
5 minut
Jak reklamovat jídlo v restauraci a jak u kurýra?
Ne vždy si na jídle z restaurace pochutnáme. Může být připálené, přesolené, nedovařené, může ho být málo, nebo může být studené. Jak můžete reklamovat jídlo přímo v restauraci? A co když vám jídlo veze kurýr?
Veronika Doskočilová
26. 10. 2021
Počet nových komentářů
4
Doba čtení:
6 minut
Spořka nově umožňuje reklamovat platby v mobilní aplikaci George. Umí ji vyřídit do dvou dnů
Česká spořitelna spustila online reklamaci plateb v mobilní aplikaci George. Část jich vyřizuje také robot, který umí reklamaci vyřešit do 48 hodin včetně víkendů. „Do budoucna chceme přidat i možnost řešit reklamace za vícenásobné platby u jednoho…
Gabriela Hájková
6. 10. 2021
Co když za rozbitou věc nechcete peníze, ale trváte na opravě?
Při reklamaci nechcete vrátit peníze, nýbrž vadnou věc opravit. Máte k ní třeba citový vztah. Musí vám prodejce vyhovět, nebo způsob vyřešení reklamace závisí na něm?
Veronika Doskočilová
4. 10. 2021
Počet nových komentářů
3
Doba čtení:
4 minuty
Sliby chyby. Prodejci si pletou doživotní záruku s prodlouženou
I důvěryhodná nabídka od zdánlivě důvěryhodné společnosti může být nakonec zklamáním. Jak je to s doživotní a prodlouženou zárukou? A co když obchodník v mezidobí změní podmínky?
Vladimír Kutálek
27. 8. 2021
Počet nových komentářů
5
Doba čtení:
7 minut
Do kdy můžete reklamovat skryté vady u bytu nebo domu?
Pokud si kupujete byt, platí, že na něj existuje určitá záruční doba. Stejně jako když si kupujete například oblečení nebo elektroniku. Kromě toho ale existuje také odpovědnost prodávajícího za skryté vady. A pro ni bývá lhůta mnohem delší.
Veronika Doskočilová
19. 5. 2021
Doba čtení:
6 minut
Samsung prodlužuje záruční dobu až o 4 měsíce
Společnost Samsung vzhledem k pokračující epidemii koronaviru nabízí automatické prodloužení záruky. Zákazníkům, kteří chtějí reklamovat zboží u něhož končí záruční doba v období od 15. března do 15. června, Samsung prodlouží záruční dobu do…
Lenka Kašparová
9. 4. 2020
Místo českého eshopu jen zprostředkovatel čínského zboží. Tím ale porušují práva spotřebitelů
Řada e-shopů nabízí dovoz levného zboží často s dopravou zdarma. Na dodání však potom musíte čekat i několik týdnů. V mnoha případech navíc neuzavíráte smlouvu s provozovatelem „e-shopu“, ale jeho prostřednictvím s jiným subjektem, častokrát se…
Lenka Kašparová
10. 1. 2020
Počet nových komentářů
1
Jak reklamovat vadné zboží a co dělat, když dojde k zamítnutí?
Snahou prodejců je mnohdy co nejvíce prodat, bez ohledu na kvalitu zboží, a následné reklamace se snažit posléze neuznávat a odmítat tak, aby nevznikaly další vícenáklady.
Jiří Matzner
27. 12. 2019
Doba čtení:
4 minuty
Reklamujete zboží? Tohle si prodávající nesmí dovolit
Pokud potřebujete reklamovat například rozbitý výrobek, je povinnost prodávajícího jej do reklamace přijmout. Není možné, aby vám prodávající odmítl přijmout zboží do reklamace, a to ani v situaci, kdy si myslí, že reklamace není oprávněná. Nemá…
Veronika Doskočilová
18. 10. 2019
Vady zájezdu reklamujte ihned, zdržení na vaší straně vás může připravit o kompenzaci
Objednaný zájezd musí proběhnout podle uzavřené smlouvy. Pokud se od ní odchýlí a vy nejste s průběhem spokojeni, máte právo zájezd reklamovat. A to buď přímo u cestovní kanceláře, nebo u zprostředkovatele, u kterého jste zájezd zakoupili. Situaci…
Veronika Doskočilová
28. 8. 2019
Za vymáhání kompenzace za zpožděný let zaplatíte zprostředkovatelům i tisíce korun
Zrušili vám let a nevíte, jak se domoci finanční kompenzace? Řada společností vám ochotně pomůže. Za služby ale zaplatíte v řádech tisíců korun. To je daň za pohodlí, že se o nic nemusíte starat. Když si to vyřešíte sami, ušetříte.
Veronika Doskočilová
28. 8. 2019
Počet nových komentářů
9
Doba čtení:
8 minut
"Za poplatek vám vyměníme reklamované zboží za nové." Zákon to přitom řeší automaticky
Jestliže se na vašem zakoupeném výrobku objeví do dvou let od pořízení vada, máte ze zákona právo na jeho reklamaci. Ta se ale někdy může protáhnout až na 30 dnů. Proto někteří prodejci přicházejí s placenou službou, v rámci které vám vadné zboží…
Lenka Kašparová
21. 6. 2019
Reklamace zboží a služeb: co vám mohou nabídnout a co nemusíte přijmout?
Reklamace bývá poměrně jednoduchá záležitost. Rozbije se vám zboží, jdete ho reklamovat, a když vám obchodník reklamaci uzná, dá vám buď nový kus, nebo vrátí peníze. Co když vám ale navrhuje úplně jiné řešení a vy s tím nesouhlasíte?
Veronika Doskočilová
27. 5. 2019
Počet nových komentářů
1
Doba čtení:
6 minut
Honba za vlastním balíkem aneb Jak reklamovat zásilku na poště?
Nedávno jsem se zúčastnila honu. Cílem nebylo zvíře, ale můj vlastní balík. Nakonec jsem ho ulovila, ale to jen kvůli tomu, že jsem sama začala pátrat a strávila moře času na telefonu.
Gabriela Hájková
30. 4. 2019
Počet nových komentářů
67
Doba čtení:
7 minut
I použité zboží můžete reklamovat, záleží však, kdo vám ho prodal
Lidé si často myslí, že pokud kupují zboží z druhé ruky, nevztahuje se na něj možnost reklamace. Takto plošně to ale neplatí. „V případě nákupu od podnikatele jste jako kupující mnohem lépe chráněni a zboží můžete reklamovat téměř ve stejném režimu…
Veronika Doskočilová
5. 4. 2019
Při reklamaci nemusíte mít účtenku fyzicky u sebe. Pozor ale na zboží z druhé ruky
Reklamaci nějakého zboží či služby už nejspíše zažil každý z nás. Někdy ale lidé nevědí, na co mají v rámci reklamace právo a v pravidlech tápou. A vznikají pak všeobecně rozšířené omyly. Neřídíte se jedním z nich? Prvním omylem je tvrzení, že…
Veronika Doskočilová
24. 1. 2019
Počet nových komentářů
1
Co můžete požadovat za zkaženou dovolenou?
Jedete na dovolenou a ta nedopadne podle vašich představ. Bydlíte v jiném hotelu, služby neodpovídají těm, které jste si objednali, a ruší vás hluk. Co můžete po cestovní kanceláří žádat a na jaké odškodnění máte právo?
Jiří Matzner
11. 1. 2019
Počet nových komentářů
6
Doba čtení:
5 minut
Dostali jste k vánocům dárek s vadou? Někdy můžete reklamovat vy, jindy musí dárce
Je to sice nepříjemné, ale někdy se stane, že dárek, který jste našli pod vánočním stromečkem, nefunguje, nebo má nějaké vady. Reklamace dárku se ale nijak výrazně neliší od jiné reklamace. Problém ale bývá v tom, že prodejce může chtít prokázat,…
Veronika Doskočilová
3. 1. 2019
Češi reklamují více než před 2 lety. Svá práva ale často neznají
Nějaké zboží či službu v letošním roce reklamovalo 55 % Čechů, což je o 8 % více než v roce 2016. Z průzkumu agentury STEM/MARK pro Air Bank ale vyplynulo, že lidé stále nevědí, s jakými všemi doklady mohou reklamaci uplatnit. Například bankovní…
Veronika Doskočilová
12. 12. 2018
Pokud je potřeba zboží reklamovat, až 30 % lidí příště nakoupí jinde
Objednání zboží přes internet s sebou nese různá rizika. Tak jako zboží z kamenné prodejny, i to z internetového obchodu může mít po čase nějakou vadu a vy budete muset výrobek reklamovat. S reklamací zboží objednaného přes internet mají zkušenost…
Veronika Doskočilová
24. 9. 2018
1
–
30
/
99
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
Následující strana
Poslední strana
Nejžádanější
Výpočet čisté mzdy pro rok 2024
Chystáte se do zahraničí? Vyzkoušejte aktuální převodník měn
Porovnali jsme nejlepší spořicí účty v ČR. Který se vám vyplatí?
Spočítejte si, kdy půjdete do důchodu
Kolik zaplatíte na dani z příjmu? Využijte naši kalkulačku
akcie
daň z příjmů
ekonomika
Hypotéky
mzda a plat
Platební karty
platební účty
produktové novinky
spotřebitel
trhy
Všechny témata
Aktuální kurzovní lístek -
EXCHANGE s.r.o.
dne 27. 7. 2024
EUR
25,270
25,390
USD
23,240
23,420
TIP: VYDĚLÁVÁTE V ZAHRANIČÍ?
Pošlete si výplatu na svůj CZK účet -
bez poplatků!
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).
Povolit
Ne, děkuji