Hlavní navigace

reklamace

I použité zboží můžete reklamovat, záleží však, kdo vám ho prodal

Lidé si často myslí, že pokud kupují zboží z druhé ruky, nevztahuje se na něj možnost reklamace. Takto plošně to ale neplatí. „V případě nákupu od podnikatele jste jako kupující mnohem lépe chráněni a zboží můžete reklamovat téměř ve stejném režimu…

Při reklamaci nemusíte mít účtenku fyzicky u sebe. Pozor ale na zboží z druhé ruky

Reklamaci nějakého zboží či služby už nejspíše zažil každý z nás. Někdy ale lidé nevědí, na co mají v rámci reklamace právo a v pravidlech tápou. A vznikají pak všeobecně rozšířené omyly. Neřídíte se jedním z nich? Prvním omylem je tvrzení, že…

Co můžete požadovat za zkaženou dovolenou?

Jedete na dovolenou a ta nedopadne podle vašich představ. Bydlíte v jiném hotelu, služby neodpovídají těm, které jste si objednali, a ruší vás hluk. Co můžete po cestovní kanceláří žádat a na jaké odškodnění máte právo?

Doba čtení: 5 minut

Dostali jste k vánocům dárek s vadou? Někdy můžete reklamovat vy, jindy musí dárce

Je to sice nepříjemné, ale někdy se stane, že dárek, který jste našli pod vánočním stromečkem, nefunguje, nebo má nějaké vady. Reklamace dárku se ale nijak výrazně neliší od jiné reklamace. Problém ale bývá v tom, že prodejce může chtít prokázat,…

Češi reklamují více než před 2 lety. Svá práva ale často neznají

Nějaké zboží či službu v letošním roce reklamovalo 55 % Čechů, což je o 8 % více než v roce 2016. Z průzkumu agentury STEM/MARK pro Air Bank ale vyplynulo, že lidé stále nevědí, s jakými všemi doklady mohou reklamaci uplatnit. Například bankovní…

12. 12. 2018 11:42

Pokud je potřeba zboží reklamovat, až 30 % lidí příště nakoupí jinde

Objednání zboží přes internet s sebou nese různá rizika. Tak jako zboží z kamenné prodejny, i to z internetového obchodu může mít po čase nějakou vadu a vy budete muset výrobek reklamovat. S reklamací zboží objednaného přes internet mají zkušenost…

24. 9. 2018 15:16

Reklamace jako hrozba pro e-shopy. Až polovinu lidí odradí od dalšího nákupu

E-shopy by měly vstřícně řešit reklamace, jinak hrozí, že přijdou o zákazníky. Téměř dvě třetiny Čechů mají zkušenost s reklamací zboží, které si objednali na internetu. Pokud přitom narazí na nějaký problém, u poloviny hrozí, že si příště vyberou…

20. 9. 2018 12:41

Najmete si na rekonstrukci firmu a ta neudělá vše podle domluvy? Reklamujte ihned

Pokud rekonstruujete dům a objednali jste si například rekonstrukci koupelny či výměnu oken, jedná se o smlouvu o dílo. A dokončené dílo by mělo být způsobilé fungovat podle svého účelu. Tedy například okna by měla těsnit, v koupelně by měla téct…

Češi na zájezdu reklamují nevyhovující stravu, ale i absenci klimatizace ve stanu

Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur klesl v roce 2018 podíl reklamací na 0,6 %. Naopak ale vzrostl podíl neoprávněných reklamací, a to na 80 %. Mezi nejčastější stížnosti, které Češi vznášejí, ale jsou hodnoceny jako neoprávněné,…

Nenašli jste po příletu své zavazadlo? Oznamte to ihned. Můžete získat až 36 000 Kč a další výhody

Ztráta zavazadla dokáže zkazit i celou dovolenou. A i přes veškeré snahy leteckých společností se bohužel stává, že se ne vždy podaří všechna zavazadla dopravit správně. Každý rok se podle statistik ztratí až 25 000 000 kufrů. Přinášíme proto…

Chcete reklamovat pokažený zájezd? Nenechávejte to až na doma

Nevydařená dovolená zní jako noční můra. S vytýkáním nedostatků ale nečekejte až po návratu. Zbytečné prodlení vás může připravit o nárok na slevu nebo kompenzaci.

Doba čtení: 7 minut

Pošta rozbila drahou kraslici a reklamaci zamítla. Adresátce pomohl až ČTÚ

Pošta odmítla reklamaci hned z několika důvodů. Podle Českého telekomunikačního úřadu ale nepostupovala správně a musela platit náhradu za rozbitou kraslici i vracet poštovné.

Doba čtení: 4 minuty

Jak reklamovat nákup použitého zboží z internetu?

Některé zboží už jinak než použité neseženete. Například knihu, která je již dávno vyprodaná a dotisk se neplánuje. Místo obíhání antikvariátů je snazší a rychlejší se podívat na internet. Češi ale kupují mnohem více použitého zboží, nejen knihy…

Kupujete jízdenky, letenky nebo vstupenky? Pozor na přeprodejce a nekalé e-shopy

Nejspolehlivější variantou pro nákup jízdenek, letenek, vstupenek a jiných lístků je nákup přímo u zdroje. Tedy na webových stránkách konkrétního dopravce, aerolinky nebo pořadatele koncertu. Češi ale často volí i nabídky zprostředkovatelů, kteří…

Zamítli vám reklamaci? Zkuste právníky z ČOI. Umí získat i slevu, kterou si prodejce rozmyslel

Více než tisícovce Čechů loni pomohli ve sporu s prodejci právníci České obchodní inspekce. Vše je navíc zdarma. Jak máte postupovat, pokud byste je chtěli napodobit?

Doba čtení: 5 minut

Jedete s cestovní kanceláří na dovolenou? Možná se vůbec o zájezd nejedná

Zatímco v České republice zima pomalu končí, v zahraničních vysokohorských střediscích je sezóna v plném proudu. Lidé, kteří se chystají na zimní dovolenou do zahraničí, často váhají mezi tím, jestli pojedou s cestovní kanceláří, nebo si vše zařídí…

Reklamujete spotřebič? Někde vám zapůjčí náhradní, jinde jste 30 dnů bez lednice

Když se vám rozbije spotřebič, který využíváte denně, jen málo prodejců s vámi soucítí a poskytne vám náhradní, než ten váš stávající opraví. Většinou se vám stane, že jste během opravy třeba bez lednice, a to až 30 dnů.

Doba čtení: 5 minut

Reklamovat můžete i jídlo v restauraci. Víte jak a na koho se obrátit, když neuspějete?

Reklamování obuvi nebo elektroniky se Češi nebojí. V situaci, kdy dostanou nevyhovující jídlo v restauraci se však drtivá většina neozve. Buď se stydí, případně neví, jaká mají práva a co mohou požadovat. „Reklamovat lze prakticky cokoliv, co je…

30. 11. 2017 15:04

Jak správně reklamovat vyúčtování telekomunikačních služeb?

Časté výpadky internetu, nefunkční telefonní síť nebo špatné vyúčtování telekomunikačních služeb můžete u svého operátora reklamovat. Před tím si ale musíte říci, co je a co není služba elektronických komunikací. Ta podle zákona spočívá v přenosu…

10. 11. 2017 12:17

Jak se bránit opakovanému zamítání reklamací?

Připadá vám, že prodávající zamítl vaši reklamaci, aniž by se vadou pořádně zabýval nebo vám své rozhodnutí jakkoliv vysvětlil? K zamítnutí reklamaci musí mít prodejce zákonný důvod. Tím je nejčastěji mechanické poškození a běžné opotřebení zboží…

27. 10. 2017 12:05

ČOI: Polovina kontrolovaných bazarů a zastaváren porušilo zákony

Polovina kontrolovaných bazarů a zastaváren porušuje zákony. Vyplývá to ze zprávy České obchodní inspekce (ČOI), která za 2. čtvrtletí 2017 provedla 119 kontrol bazarů a zastaváren a zjistila porušení zákonů u poloviny z nich. Nejčastěji…

6. 10. 2017 9:54

Jak postupovat, když reklamujete zboží a prodejce porušil vaše práva?

Pokud reklamujete zboží v záruce, máte právo na bezplatnou opravu. Mnohdy se ale stává, že prodejce se tváří, že reklamaci vyřídil a zboží opravil, ale vada stále přetrvává. V takové situaci je potřeba se začít bránit. „Ihned po převzetí zboží…

21. 9. 2017 11:59

Kdy můžete reklamovat knihu a ve kterých případech nemáte šanci?

Koupili jste si knihu a teprve při čtení zjistili, že v ní chybí stránka? I knihu můžete jako každé jiné spotřební zboží reklamovat do 24 měsíců od jeho převzetí. Protože ale knihy mají poměrně specifickou povahu, nemusí být vždy zcela jasné, co…

29. 8. 2017 15:36

Pohádal jsem se s manželkou, tak reklamuji zájezd. Na co si Češi stěžují?

Ne vždy se dovolená povede podle našich představ. Pokud jsou nedostatky závažné a nedojde k jejich odstranění či nápravě, uchyluje se mnoho Čechů po návratu domů k reklamaci. To je v pořádku, každý má právo reklamovat zájezd, pokud nebyl spokojen…

Za zpožděný let dostali v roce 2016 Češi kompenzaci průměrně 6750 Kč

V roce 2016 řešili čeští cestující šestkrát více zpožděných letů oproti zrušeným letům. Průměrná výše kompenzace za zpožděný let pak činila 6750 Kč. Informovala o tom společnost Vaše Nároky.cz. Problémy s lety v roce 2016…

20. 7. 2017 10:45

Čtvrtina Čechů už musela reklamovat dovolenou. Jak to udělat správně?

Při výběru dovolené je pro téměř 60 % lidí nejzásadnějším faktorem kvalitní ubytování, důležitá je samozřejmě také cena. Hlavní roli při výběru hraje fotografie a detailní popis ubikace. I přes to více než čtvrtina Čechů už musela někdy řešit…

Reklamovat můžete i svůj účes od kadeřníka

Možnost reklamovat zboží ještě dva roky po jeho koupi, zná každý spotřebitel. Méně si jich uvědomuje, že stejně tak mají právo reklamovat i služby. Třeba ty od kadeřníka za křivý účes, zkaženou barvu nebo vypadávající prodloužené vlasy…

26. 6. 2017 13:03

Rozbili vám balíček při přepravě? Reklamujte u prodávajícího a oznamte to přepravci

Objednáte si zboží z e-shopu a jako způsob dodání zvolíte doručení přepravní společností. Ta ale s vaší zásilkou nezachází zrovna šetrně a ačkoli prodejce ji odesílal v perfektním stavu, k vám přijde obsah balíčku poškozený. V takovém případě se…

23. 6. 2017 10:09

Nenechte se odradit: Zboží můžete reklamovat, i když je koupené z barazu

Reklamaci můžete uplatnit i u zboží, které jste zakoupili v zastavárně či bazaru. Podle výsledků kontrol České obchodní inspekce (ČOI) o tom často jejich provozovatelé ale „zapomínají“ informovat. Jedná se o nejčastější prohřešek, na kteří…

16. 6. 2017 16:16

Platí záruka na zboží z druhé ruky i pro dalšího majitele?

Při koupi použitého zboží z bazaru či zastavárny s přiloženým záručním listem nesázejte na to, že budete moci ještě běžící záruční dobu využít. „Uplatnění reklamace většinou proběhne bez potíží, problém však nastává ve chvíli, kdy podnikatel…

11. 5. 2017 13:22