Hlavní navigace

reklamace

Za zpožděný let dostali v roce 2016 Češi kompenzaci průměrně 6750 Kč

V roce 2016 řešili čeští cestující šestkrát více zpožděných letů oproti zrušeným letům. Průměrná výše kompenzace za zpožděný let pak činila 6750 Kč. Informovala o tom společnost Vaše Nároky.cz. Problémy s lety v roce 2016…

Veronika Doskočilová

20. 7. 2017 10:45 |

Čtvrtina Čechů už musela reklamovat dovolenou. Jak to udělat správně?

Při výběru dovolené je pro téměř 60 % lidí nejzásadnějším faktorem kvalitní ubytování, důležitá je samozřejmě také cena. Hlavní roli při výběru hraje fotografie a detailní popis ubikace. I přes to více než čtvrtina Čechů už musela někdy řešit…

Gabriela Hájková

11. 7. 2017 10:52 |
| 1

Reklamovat můžete i svůj účes od kadeřníka

Možnost reklamovat zboží ještě dva roky po jeho koupi, zná každý spotřebitel. Méně si jich uvědomuje, že stejně tak mají právo reklamovat i služby. Třeba ty od kadeřníka za křivý účes, zkaženou barvu nebo vypadávající prodloužené vlasy…

Gabriela Hájková

26. 6. 2017 13:03 |

Rozbili vám balíček při přepravě? Reklamujte u prodávajícího a oznamte to přepravci

Objednáte si zboží z e-shopu a jako způsob dodání zvolíte doručení přepravní společností. Ta ale s vaší zásilkou nezachází zrovna šetrně a ačkoli prodejce ji odesílal v perfektním stavu, k vám přijde obsah balíčku poškozený. V takovém případě se…

Veronika Doskočilová

23. 6. 2017 10:09 |

Nenechte se odradit: Zboží můžete reklamovat, i když je koupené z barazu

Reklamaci můžete uplatnit i u zboží, které jste zakoupili v zastavárně či bazaru. Podle výsledků kontrol České obchodní inspekce (ČOI) o tom často jejich provozovatelé ale „zapomínají“ informovat. Jedná se o nejčastější prohřešek, na kteří…

Gabriela Hájková

16. 6. 2017 16:16 |

Platí záruka na zboží z druhé ruky i pro dalšího majitele?

Při koupi použitého zboží z bazaru či zastavárny s přiloženým záručním listem nesázejte na to, že budete moci ještě běžící záruční dobu využít. „Uplatnění reklamace většinou proběhne bez potíží, problém však nastává ve chvíli, kdy podnikatel…

Gabriela Hájková

11. 5. 2017 13:22 |

Prodloužená záruka a pojištění zboží není to samé. V čem se liší?

Obchodníci dnes běžně poskytují prodlouženou záruku i pojištění zboží. Někdy ale oba pojmy zaměňují. V čem je rozdíl? Záruku na zboží poskytuje vždy prodejce. Někdy i nad rámec dvouleté zákonné lhůty. „V některých případech poskytují obchodníci…

Gabriela Hájková

19. 4. 2017 15:40 |

Obchodníci se zkoušejí vyhnout reklamacím. Na co mají právo a co už si nesmí dovolit?

Při vyřizování reklamací se obchodníci někdy dopustí jednání, které není vůči vám jako spotřebiteli fér a ne vždy je možné ho ihned odhalit. Jedním z nich může být například to, že vám prodejce odmítne vzít zboží k reklamaci. To ale nesmí, i kdyby…

Veronika Doskočilová

28. 3. 2017 14:05 |

Jak reklamovat vyúčtování energií?

V případě, že se vám nezdá vaše vyúčtování za elektřinu nebo plyn, můžete ho reklamovat. Jak ale upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTest, to vás nezbavuje povinnosti případné nedoplatky ve vyúčtování uhradit. Peníze se vám totiž…

Gabriela Hájková

26. 1. 2017 10:54 |
| 2

Reklamovat můžete i nepovedený účes

Reklamace se nemusí vztahovat pouze na vadné zboží. Můžete ji uplatňovat i u služeb a žádat nápravu třeba za křivý účes, špatnou barvu nebo vypadávající prodloužené vlasy. V kadeřnictví vlastně uzavíráte smlouvu o dílo, která nemusí být písemná…

Gabriela Hájková

13. 1. 2017 10:06 |

Neuznané reklamace

Češi byli v roce 2016 nejvíce nespokojeni s postupem při reklamaci mobilních telefonů. Nejčastějším důvodem neuznání reklamace bylo údajné mechanické poškození přístroje. Stěžovali si ale také na to, že obchodníci nedodržovali reklamační lhůty a…

Veronika Doskočilová

12. 1. 2017 12:36 |
| 2

Záruka platí i u bazarového zboží

Ne pro každého znamená „nový“ to nejlepší. Originální nebo starožitný sortiment je pro některé spotřebitele lákadlem, prodejci z bazarů a zastaváren ale často porušují předpisy. Podle zprávy České obchodní inspekce (ČOI) nejčastěji neinformují…

Gabriela Hájková

9. 1. 2017 21:26 |

Dar platební kartou je risk. Peníze lze vymáhat zpět

Youtubeři. Fenomén mladých lidí vydělávajících na reklamách a darech fanoušků natáčením videí. Fatty Pillow se ale spálil, když přijal dar kartou. A jako bonus získal nesmyslnou exekuci.

Veronika Doskočilová

21. 12. 2016 0:00 | platební brána

Budeme dostávat dvě účtenky? Doklad EET není dokladem o koupi pro reklamaci

Česká obchodní inspekce (ČOI) v souvislosti s novou povinností podnikatelů týkající se elektronické evidence tržeb (EET) upozornila, že spotřebitelé mají stále nárok na „doklad o zakoupení“ při nákupu zboží či služeb a měli by při nákupu trvat na…

Gabriela Hájková

25. 11. 2016 13:35 |
| 3

E-shop levneELEKTRO.cz je v úpadku. Máte 2 měsíce na přihlášení pohledávek

Soud vyhlásil úpadek známého e-shopu levneELEKTRO.cz. Věřitelé teď mají dva měsíce na to, aby přihlásili své pohledávky.

Gabriela Hájková

14. 11. 2016 0:00 | reklamace

Na co dát pozor při koupi prodloužené záruky?

Obchodníci s elektronikou k ní často nabízejí také prodlouženou záruku za poplatek stanovený podle ceny výrobku. Jedná se vlastně o pojištění, jehož rozsah krytí rizik se různí (např. pro případ poškození, zničení, krádeže). Než za pojistku…

Gabriela Hájková

14. 10. 2016 7:40 |

Nová okna? Kromě výrobku můžete reklamovat i špatnou montáž

V případě výměny oken můžete kromě samotného výrobku reklamovat i nesprávně provedenou montáž. I ta totiž významně ovlivňuje celkový efekt z výměny oken. Nejste-li proto se samotnými okny nebo provedenou montáží spokojeni, uplatněte bez zbytečného…

Gabriela Hájková

10. 10. 2016 7:08 |

Reklamovat můžete i zboží ze zastavárny nebo bazaru

Reklamačnímu řádu podléhá také zboží z bazaru či zastavárny. „Doba pro uplatnění práva z vadného plnění u použitého spotřebního zboží je úplně stejná jako u zboží nového, pokud si strany neujednaly její zkrácení na polovinu,“ upozorňuje Česká…

Gabriela Hájková

15. 9. 2016 18:16 |
| 1

Jak správně reklamovat vady u zboží?

Při nákupu spotřebního zboží nese prodejce odpovědnost za vady 24 měsíců ode dne jeho převzetí. U věcí, které se rychle kazí (např. pečivo, lahůdky), musí prodejce označit dobu, po kterou lze danou věc použít. U ostatních věcí, které se…

Gabriela Hájková

25. 8. 2016 11:20 |

Na co nezapomenout, když reklamujete zájezd?

Jak jsme vás informovali v nedávném článku, pokud má zájezd nedostatky, může ho reklamovat. Můžete dokonce chtít i slevu za ztrátu radosti z dovolené. Reklamovat zájezd můžete například pokud bylo ubytování horší než jste zaplatili, vzdálenost od…

Gabriela Hájková

29. 7. 2016 13:27 |

Někteří obchodníci neoprávněně účtují poplatek za zamítnutou reklamaci

Někteří prodejci zboží zákazníkům účtují poplatek za neoprávněnou nebo zamítnutou reklamaci. Tak většinou označují případy, kdy se během testování neprokáže reklamovaná vada nebo se nejedná o vadu, za kterou by prodejce odpovídal. Obchodníci…

Gabriela Hájková

21. 3. 2016 14:06 |

Víte jak reklamovat vánoční dárek?

Občas se stane, že pod vánočním stromečkem najdete dárek, který nefunguje nebo má nějaké vady. I takový dárek ale můžete reklamovat. Reklamace dárku se nijak výrazně neliší od reklamace jiného zakoupeného zboží. Problém je v tom, že prodejce může…

Veronika Doskočilová

23. 12. 2015 9:30 |

Jak reklamovat chybné vyúčtování za elektřinu a plyn?

Dodávky elektřiny či plynu lze reklamovat jako každé jiné zboží. Bránit se můžete vždy, když dodavatel neplní své povinnosti stanovené energetickým zákonem, vyhláškami či konkrétní smlouvou. Jak postupovat v případě chybného vyúčtování spotřebované…

Veronika Doskočilová

11. 12. 2015 15:00 |
| 1

Jak reklamovat zboží, když prodejce zanikl?

Jak reklamovat zboží, pokud prodejce ukončil činnost? Způsob záleží na tom, jak obchodník odešel z trhu. Odchod z českého trhu „Prodejce odpovídá za své závazky, dokud trvají a sám existuje,“ uvedl Miloš Borovička, právní poradce dTest s tím, že…

Gabriela Hájková

24. 11. 2015 11:54 |

Pohřební ústavy klamou a šidí pozůstalé, zjistila ČOI

Pohřební ústavy šidí a klamou pozůstalé. Vyplývá to ze zprávy České obchodní inspekce(ČOI), která při kontrolách od dubna do konce června zjistila pochybení téměř u 45 % subjektů. Nejčastěji docházelo k porušení zákona o ochraně spotřebitele tím,…

Gabriela Hájková

22. 9. 2015 9:00 |

Na reklamaci pokažené dovolené potřebujete důkazy

Pokud zájezd nesplnil to, co sliboval, můžete ho reklamovat. Začněte s tím ale už na místě a pořiďte důkazy.

Gabriela Hájková

13. 7. 2015 0:00 | cestování
| 9

Na přepážce vám nepomohli? Možná zmůže víc ombudsman

Na pobočce nepomohli? Ombudsman vám může vybojovat i pomoc, která jde proti běžným bankovním procesům.

Gabriela Hájková

15. 5. 2015 0:00 | banky
| 5

ČOI: Odpovědnost za vady se vztahuje i na prodej použitého zboží

Nakupujete-li zboží v bazarech již použité zboží pak vězte, že i v tomto případě nese obchodník za určitých podmínek odpovědnost za vady. I na prodej věcí z druhé ruky se totiž vztahují pravidla zákona o ochraně spotřebitele a občanský zákoník…

Gabriela Hájková

24. 4. 2015 9:33 |
| 1

Jak obchodník (ne)může natahovat lhůtu pro reklamaci či odstoupení od smlouvy?

Obchodník nemůže libovolně protahovat lhůtu na vyřešení vašeho požadavku. Přesto tak někteří činí a tvrdí spotřebitelům, že zákonná lhůta počíná běžet až od okamžiku, kdy se požadavek dostane na příslušné oddělení u obchodníka. To je však omyl…

Gabriela Hájková

19. 3. 2015 9:17 |

Obchodníci balamutí při reklamacích. Nenechte se napálit

Obchodníci často projevují neochotu akceptovat odstoupení od smlouvy, které požaduje spotřebitel po třech uznaných reklamacích vadného zboží. Kdy zákon dává spotřebiteli právo od smlouvy po reklamaci odstoupit? Pravidlo třikrát a dost neplatí…

Gabriela Hájková

9. 1. 2015 15:40 |