Hlavní navigace

reklamace

Reklamujete spotřebič? Někde vám zapůjčí náhradní, jinde jste 30 dnů bez lednice

Když se vám rozbije spotřebič, který využíváte denně, jen málo prodejců s vámi soucítí a poskytne vám náhradní, než ten váš stávající opraví. Většinou se vám stane, že jste během opravy třeba bez lednice, a to až 30 dnů.

Veronika Doskočilová

18. 12. 2017 0:00 | nakupování
| 1

Reklamovat můžete i jídlo v restauraci. Víte jak a na koho se obrátit, když neuspějete?

Reklamování obuvi nebo elektroniky se Češi nebojí. V situaci, kdy dostanou nevyhovující jídlo v restauraci se však drtivá většina neozve. Buď se stydí, případně neví, jaká mají práva a co mohou požadovat. „Reklamovat lze prakticky cokoliv, co je…

Veronika Doskočilová

30. 11. 2017 15:04 |

Jak správně reklamovat vyúčtování telekomunikačních služeb?

Časté výpadky internetu, nefunkční telefonní síť nebo špatné vyúčtování telekomunikačních služeb můžete u svého operátora reklamovat. Před tím si ale musíte říci, co je a co není služba elektronických komunikací. Ta podle zákona spočívá v přenosu…

Gabriela Hájková

10. 11. 2017 12:17 |

Jak se bránit opakovanému zamítání reklamací?

Připadá vám, že prodávající zamítl vaši reklamaci, aniž by se vadou pořádně zabýval nebo vám své rozhodnutí jakkoliv vysvětlil? K zamítnutí reklamaci musí mít prodejce zákonný důvod. Tím je nejčastěji mechanické poškození a běžné opotřebení zboží…

Gabriela Hájková

27. 10. 2017 12:05 |

ČOI: Polovina kontrolovaných bazarů a zastaváren porušilo zákony

Polovina kontrolovaných bazarů a zastaváren porušuje zákony. Vyplývá to ze zprávy České obchodní inspekce (ČOI), která za 2. čtvrtletí 2017 provedla 119 kontrol bazarů a zastaváren a zjistila porušení zákonů u poloviny z nich. Nejčastěji…

Gabriela Hájková

6. 10. 2017 9:54 |

Jak postupovat, když reklamujete zboží a prodejce porušil vaše práva?

Pokud reklamujete zboží v záruce, máte právo na bezplatnou opravu. Mnohdy se ale stává, že prodejce se tváří, že reklamaci vyřídil a zboží opravil, ale vada stále přetrvává. V takové situaci je potřeba se začít bránit. „Ihned po převzetí zboží…

Veronika Doskočilová

21. 9. 2017 11:59 |
| 1

Kdy můžete reklamovat knihu a ve kterých případech nemáte šanci?

Koupili jste si knihu a teprve při čtení zjistili, že v ní chybí stránka? I knihu můžete jako každé jiné spotřební zboží reklamovat do 24 měsíců od jeho převzetí. Protože ale knihy mají poměrně specifickou povahu, nemusí být vždy zcela jasné, co…

Gabriela Hájková

29. 8. 2017 15:36 |

Pohádal jsem se s manželkou, tak reklamuji zájezd. Na co si Češi stěžují?

Ne vždy se dovolená povede podle našich představ. Pokud jsou nedostatky závažné a nedojde k jejich odstranění či nápravě, uchyluje se mnoho Čechů po návratu domů k reklamaci. To je v pořádku, každý má právo reklamovat zájezd, pokud nebyl spokojen…

Veronika Doskočilová

4. 8. 2017 12:22 |

Za zpožděný let dostali v roce 2016 Češi kompenzaci průměrně 6750 Kč

V roce 2016 řešili čeští cestující šestkrát více zpožděných letů oproti zrušeným letům. Průměrná výše kompenzace za zpožděný let pak činila 6750 Kč. Informovala o tom společnost Vaše Nároky.cz. Problémy s lety v roce 2016…

Veronika Doskočilová

20. 7. 2017 10:45 |

Čtvrtina Čechů už musela reklamovat dovolenou. Jak to udělat správně?

Při výběru dovolené je pro téměř 60 % lidí nejzásadnějším faktorem kvalitní ubytování, důležitá je samozřejmě také cena. Hlavní roli při výběru hraje fotografie a detailní popis ubikace. I přes to více než čtvrtina Čechů už musela někdy řešit…

Gabriela Hájková

11. 7. 2017 10:52 |
| 1

Reklamovat můžete i svůj účes od kadeřníka

Možnost reklamovat zboží ještě dva roky po jeho koupi, zná každý spotřebitel. Méně si jich uvědomuje, že stejně tak mají právo reklamovat i služby. Třeba ty od kadeřníka za křivý účes, zkaženou barvu nebo vypadávající prodloužené vlasy…

Gabriela Hájková

26. 6. 2017 13:03 |

Rozbili vám balíček při přepravě? Reklamujte u prodávajícího a oznamte to přepravci

Objednáte si zboží z e-shopu a jako způsob dodání zvolíte doručení přepravní společností. Ta ale s vaší zásilkou nezachází zrovna šetrně a ačkoli prodejce ji odesílal v perfektním stavu, k vám přijde obsah balíčku poškozený. V takovém případě se…

Veronika Doskočilová

23. 6. 2017 10:09 |

Nenechte se odradit: Zboží můžete reklamovat, i když je koupené z barazu

Reklamaci můžete uplatnit i u zboží, které jste zakoupili v zastavárně či bazaru. Podle výsledků kontrol České obchodní inspekce (ČOI) o tom často jejich provozovatelé ale „zapomínají“ informovat. Jedná se o nejčastější prohřešek, na kteří…

Gabriela Hájková

16. 6. 2017 16:16 |

Platí záruka na zboží z druhé ruky i pro dalšího majitele?

Při koupi použitého zboží z bazaru či zastavárny s přiloženým záručním listem nesázejte na to, že budete moci ještě běžící záruční dobu využít. „Uplatnění reklamace většinou proběhne bez potíží, problém však nastává ve chvíli, kdy podnikatel…

Gabriela Hájková

11. 5. 2017 13:22 |

Prodloužená záruka a pojištění zboží není to samé. V čem se liší?

Obchodníci dnes běžně poskytují prodlouženou záruku i pojištění zboží. Někdy ale oba pojmy zaměňují. V čem je rozdíl? Záruku na zboží poskytuje vždy prodejce. Někdy i nad rámec dvouleté zákonné lhůty. „V některých případech poskytují obchodníci…

Gabriela Hájková

19. 4. 2017 15:40 |

Obchodníci se zkoušejí vyhnout reklamacím. Na co mají právo a co už si nesmí dovolit?

Při vyřizování reklamací se obchodníci někdy dopustí jednání, které není vůči vám jako spotřebiteli fér a ne vždy je možné ho ihned odhalit. Jedním z nich může být například to, že vám prodejce odmítne vzít zboží k reklamaci. To ale nesmí, i kdyby…

Veronika Doskočilová

28. 3. 2017 14:05 |

Jak reklamovat vyúčtování energií?

V případě, že se vám nezdá vaše vyúčtování za elektřinu nebo plyn, můžete ho reklamovat. Jak ale upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTest, to vás nezbavuje povinnosti případné nedoplatky ve vyúčtování uhradit. Peníze se vám totiž…

Gabriela Hájková

26. 1. 2017 10:54 |
| 2

Reklamovat můžete i nepovedený účes

Reklamace se nemusí vztahovat pouze na vadné zboží. Můžete ji uplatňovat i u služeb a žádat nápravu třeba za křivý účes, špatnou barvu nebo vypadávající prodloužené vlasy. V kadeřnictví vlastně uzavíráte smlouvu o dílo, která nemusí být písemná…

Gabriela Hájková

13. 1. 2017 10:06 |

Neuznané reklamace

Češi byli v roce 2016 nejvíce nespokojeni s postupem při reklamaci mobilních telefonů. Nejčastějším důvodem neuznání reklamace bylo údajné mechanické poškození přístroje. Stěžovali si ale také na to, že obchodníci nedodržovali reklamační lhůty a…

Veronika Doskočilová

12. 1. 2017 12:36 |
| 2

Záruka platí i u bazarového zboží

Ne pro každého znamená „nový“ to nejlepší. Originální nebo starožitný sortiment je pro některé spotřebitele lákadlem, prodejci z bazarů a zastaváren ale často porušují předpisy. Podle zprávy České obchodní inspekce (ČOI) nejčastěji neinformují…

Gabriela Hájková

9. 1. 2017 21:26 |

Dar platební kartou je risk. Peníze lze vymáhat zpět

Youtubeři. Fenomén mladých lidí vydělávajících na reklamách a darech fanoušků natáčením videí. Fatty Pillow se ale spálil, když přijal dar kartou. A jako bonus získal nesmyslnou exekuci.

Veronika Doskočilová

21. 12. 2016 0:00 | platební brána

Budeme dostávat dvě účtenky? Doklad EET není dokladem o koupi pro reklamaci

Česká obchodní inspekce (ČOI) v souvislosti s novou povinností podnikatelů týkající se elektronické evidence tržeb (EET) upozornila, že spotřebitelé mají stále nárok na „doklad o zakoupení“ při nákupu zboží či služeb a měli by při nákupu trvat na…

Gabriela Hájková

25. 11. 2016 13:35 |
| 3

E-shop levneELEKTRO.cz je v úpadku. Máte 2 měsíce na přihlášení pohledávek

Soud vyhlásil úpadek známého e-shopu levneELEKTRO.cz. Věřitelé teď mají dva měsíce na to, aby přihlásili své pohledávky.

Gabriela Hájková

14. 11. 2016 0:00 | reklamace

Na co dát pozor při koupi prodloužené záruky?

Obchodníci s elektronikou k ní často nabízejí také prodlouženou záruku za poplatek stanovený podle ceny výrobku. Jedná se vlastně o pojištění, jehož rozsah krytí rizik se různí (např. pro případ poškození, zničení, krádeže). Než za pojistku…

Gabriela Hájková

14. 10. 2016 7:40 |

Nová okna? Kromě výrobku můžete reklamovat i špatnou montáž

V případě výměny oken můžete kromě samotného výrobku reklamovat i nesprávně provedenou montáž. I ta totiž významně ovlivňuje celkový efekt z výměny oken. Nejste-li proto se samotnými okny nebo provedenou montáží spokojeni, uplatněte bez zbytečného…

Gabriela Hájková

10. 10. 2016 7:08 |

Reklamovat můžete i zboží ze zastavárny nebo bazaru

Reklamačnímu řádu podléhá také zboží z bazaru či zastavárny. „Doba pro uplatnění práva z vadného plnění u použitého spotřebního zboží je úplně stejná jako u zboží nového, pokud si strany neujednaly její zkrácení na polovinu,“ upozorňuje Česká…

Gabriela Hájková

15. 9. 2016 18:16 |
| 1

Jak správně reklamovat vady u zboží?

Při nákupu spotřebního zboží nese prodejce odpovědnost za vady 24 měsíců ode dne jeho převzetí. U věcí, které se rychle kazí (např. pečivo, lahůdky), musí prodejce označit dobu, po kterou lze danou věc použít. U ostatních věcí, které se…

Gabriela Hájková

25. 8. 2016 11:20 |

Na co nezapomenout, když reklamujete zájezd?

Jak jsme vás informovali v nedávném článku, pokud má zájezd nedostatky, může ho reklamovat. Můžete dokonce chtít i slevu za ztrátu radosti z dovolené. Reklamovat zájezd můžete například pokud bylo ubytování horší než jste zaplatili, vzdálenost od…

Gabriela Hájková

29. 7. 2016 13:27 |

Někteří obchodníci neoprávněně účtují poplatek za zamítnutou reklamaci

Někteří prodejci zboží zákazníkům účtují poplatek za neoprávněnou nebo zamítnutou reklamaci. Tak většinou označují případy, kdy se během testování neprokáže reklamovaná vada nebo se nejedná o vadu, za kterou by prodejce odpovídal. Obchodníci…

Gabriela Hájková

21. 3. 2016 14:06 |

Víte jak reklamovat vánoční dárek?

Občas se stane, že pod vánočním stromečkem najdete dárek, který nefunguje nebo má nějaké vady. I takový dárek ale můžete reklamovat. Reklamace dárku se nijak výrazně neliší od reklamace jiného zakoupeného zboží. Problém je v tom, že prodejce může…

Veronika Doskočilová

23. 12. 2015 9:30 |