Jestliže se na vašem zakoupeném výrobku objeví do dvou let od pořízení vada, máte ze zákona právo na jeho reklamaci. Ta se ale někdy může protáhnout až na 30 dnů. Proto někteří prodejci přicházejí s placenou službou, v rámci které vám vadné zboží ihned vymění za nové.
Služba je poskytována po dobu 24 měsíců od koupě a podmínkou pro její uplatnění je vada věci, takže se nevztahuje na mechanické poškození.
Zákon však už obdobnou situaci upravuje. Pokud je vada výrobku snadno rozpoznatelná a oprava nepřichází v úvahu, má prodejce povinnost dodat nový kus zboží, nebo vám vrátit peníze.
Spotřebitel by v tomto případě prakticky platil za to, že prodejce reklamaci vyřídí řádně podle zákona. Reklamaci má prodejce řešit bezodkladně a hlavně bezplatně,
upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.