Hlavní navigace

Reklamujete zboží? Tohle si prodávající nesmí dovolit

Sdílet

Veronika Doskočilová

Pokud potřebujete reklamovat například rozbitý výrobek, je povinnost prodávajícího jej do reklamace přijmout. Není možné, aby vám prodávající odmítl přijmout zboží do reklamace, a to ani v situaci, kdy si myslí, že reklamace není oprávněná. Nemá ani právo po vás chtít dodat příslušenství, pokud je zjevné, že s ním vytýkaná vada nesouvisí. A platí to i opačně. Pokud například reklamujete nabíječku na mobilní telefon, není nutné dávat do reklamace i onen telefon. Vzít zboží do reklamace musí prodávající dokonce i v případě, že je zboží zašpiněné nebo viditelně opotřebované.

Povinnou součástí reklamace je pak tzv. reklamační protokol. Trvejte zejména na tom, aby v něm bylo uvedeno přesné datum zahájení reklamačního řízení a způsob vyřízení reklamace, který požadujete. Reklamační protokol by měl obsahovat také popis stavu zboží v době uplatnění reklamace. To může být důležité zejména tehdy, pokud se vám zboží vrátí poškozené, říká ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.

Požadovat po vás nesmí ani náklady na reklamaci, a to ani v případě, že je vaše reklamace neoprávněná. Někdy se obchodník pokusí zajistit si náhradu vynaložených nákladů tím, že spotřebiteli zboží ze zamítnuté reklamace zašle na dobírku. V takovém případě se však obraťte na  Českou obchodní inspekci.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Diskuse byla uzavřena.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).