Hlavní navigace

Češi na zájezdu reklamují nevyhovující stravu, ale i absenci klimatizace ve stanu

Veronika Doskočilová

Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur klesl v roce 2018 podíl reklamací na 0,6 %. Naopak ale vzrostl podíl neoprávněných reklamací, a to na 80 %.

Mezi nejčastější stížnosti, které Češi vznášejí, ale jsou hodnoceny jako neoprávněné, patří stížnost na občasnou nepřízeň počasí, absenci občerstvení na palubě letadla (na krátkých charterových letech v rámci Evropy běžná záležitost určovaná dopravcem), hlučné spolucestující i místní obyvatele, ale i na rušivé zvuky způsobené například pohybem kuny na střeše bungalovu nebo štěkotem psa.

Dále pak lidem nevyhovují ani časy, které hotely uvádí jako hraniční pro nástup nebo ukončení pobytu. Řada reklamací se pak vztahuje k nejednotným službám all inclusive a stejné kategorie ubytovacího zařízení v různých destinacích. Služba all inclusive ale bohužel není vázána žádnou univerzální normou a liší se podle země i hotelů, ve kterých je poskytována. Podrobně jsme o tom psali ve článku Chcete reklamovat pokažený zájezd? Nenechávejte to až na doma. Vhodné je například nechat si do smlouvy specifikovat, jak bude probíhat all inclusive na vaší dovolené, abyste věděli, s čím máte počítat.

Oprávněné reklamace se pak často týkají zpoždění letů a podstatných změn programu během poznávacích zájezdů či zaslání pokynů k zájezdu méně než 7 dní před odjezdem nebo nezajištění transferu z letiště do hotelu. Cestovní kanceláře pak vyřizují i stížnosti na záměnu objednaného typu pokoje, nevyhovující úroveň čistoty, nefunkční klimatizaci či televizor.

Občas se ale najde reklamace, která například postrádá racionální základ. Cestovní kancelář tak musela řešit například reklamaci na kousnutí klíštětem, velké vlny v moři znemožňující koupání, náhodné obsazení vedlejšího sedadla jiným spolucestujícím nebo příliš žhavý písek na pláži.

Kuriozní reklamace:

Nejpalčivější problém jsou kamínky na pláži frakce 0,5 – 5 cm. V popisu uvádíte „hrubý písek“, který je definován frakcí 1,2 – 1,8 mm.

Příliš času bylo věnováno prohlídkám jeskyní. (jednalo se o středobod poznávacího programu)

V písku na pláži se nedalo projet s kočárkem.

Ve stanu jsme postrádali klimatizaci.

Našli jste v článku chybu?
  • 21. 8. 2018 8:49

    vera (neregistrovaný) 185.67.188.---

    Když mi bylo 24 roků, přivydělávala jsem si přes léto jako průvodce. Byla jsem s lidmi na poznávacích zájezdech v Moskvě, na pobytových v Jugoslávii a v Bulharsku. A vždy se objevil nějaký "rejpal", kterému se něco nelíbilo. Jednou v Bulharsku si jedna paní přišla poslední ráno před odjezdem stěžovat, že my máme ke snídani jen chleba a druhý zájezd - ten byl od Čedoku a byl ve vedlejší vesnici, mají rohlíky. Co s tím hodlám udělat. V Moskvě zase jedna paní mluvila s ruskými řidiči o tom, kam nás budou vozit, podle jejího přání. To jsem dost striktně zakázala. V Jugoslávii zase jedna žena tvrdila, že ti Jugoslávci neumí vařit. Na zpáteční cestě v letadle jsme dostali řízek s br.salátem a pivo, asi tři mužové zajásali: Konečně pořádný žrádlo! A pivo! Loni jsem byla s vnukem v Černé Hoře, stravování all inclusive. Byli tam Poláci, Maďaři, Slováci, Rusové a Češi. Kdo myslíte, že nadával na jídlo? Někteří Čechové. V Černé Hoře nevaří svíčkovou nebo knedlo, vepřo, zelo. A nedělají při all inclusive minutky, např. beafsteak s vejcem. Přitom jídlo bylo dobré, kvalitní a každý si mohl vybrat s velké nabídky ze servírovacích stolů při snídani, obědu i večeři. K jídlo podávali víno červené i bílé, pivo, džusy, nebo vodu. Od 11,00 hod. byl k disposici venkovní "bar", kde jsme dostali čaj, kávu, džus, minerálku, víno nebo rakiju. Hodně lidí si plete all inclusive se slovem exklusivní. V hotelu v Ulcinji opravovali něco na trubkách vodovodu, asi se někde pokazilo splachovadlo - v poledne, aby to hosty co nejméně rušilo při hygieně. Byla tam jedna naše známá herečka, přišla na recepci a stěžovala si, že není voda. Recepční jí řekl, že vodovod se opravuje. Byla naštvaná, že ona se musí teď hned vykoupat a nemá vodu. Recepční ukázal na moře a řekl jí: Tam máš vody dost. Stěžovala si u cestovní společnosti a chtěla zpět peníze. Byla tam se svým přítelem, o 30 roků mladším, a měli v úmyslu po obědě ... a tak se potřebovala upravit.