Co dělat, když vám obchodník zamítá reklamaci a nemá se k vrácení peněz, nebo výměně zboží?
§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku uvádí, že vady, které se projevily do 6 měsíců od převzetí věci, existovaly již v okamžiku převzetí.
Pokud se vám zboží pokazilo do 6 měsíců od koupi, mělo by být uznání reklamace poměrně snadné, protože obchodník by měl znaleckým posudkem prokázat opak. Můžete s odkazem na výše uvedený paragraf trvat na řádném vyřízení reklamace v 30denní lhůtě.
V praxi to ale může být jinak a vám tam zůstanou jen dvě další cesty popsané níže.
Než podniknete další kroky, spočítejte si, zda obchodník dodržel 30denní lhůtu pro vyřízení reklamace. Pokud ji prošvihl, můžete bez jakýchokoliv sankcí a pochyb odstoupit od kupní smlouvy.
Ověřte si, že reklamace byla zamítnutá na základě důvodů, které zákon připouští. Pokud se vám nezdá, že tyto důvody byly použity, anebo s nimi nesouhlasíte. máte právo se obrátit na soudního znalce se žádostí o posouzení.
Pokud výsledek znaleckého posudku bude znít ve váš prospěch, obraťte se opět na obchodníka a trvejte na reklamaci. Cenu posudku je obchodník povinen uhradit jako výdaj účelně vynaložený s reklamací.
Pokud obchodník přesto uznání reklamace odmítá, poslední cestou je žaloba u místně příslušného soudu.