Zaplatili jste v eshopu předem a čekáte na zboží, které stále ne a ne přijít. Co dál?
Při reklamaci nedodání zboží z eshopu je důležitá i forma platby za zboží. Následující postup vám poradí, jak se pokusit dostat zboží nebo peníze.
V případě značkových eshopů nemusíte mít obavy z platby předem. Pokud zboží přesto nedorazilo, pravděpodobně došlo k chybě v expedici nebo distribuci. Začněte s eshopem komunikovat a na 100 % to dá do pořádku.
Pokud jste za zboží nebo službu zaplatili kartou (nebo PayPalem apod.) a vyčerpali jste snahu z eshopu získat informaci, kdy vám zboží nebo službu dodá, obraťte se na svého vydavatele karty a reklamujte transakci kartou z důvodů nedodání zboží a služby. Tento proces pár týdnů zabere, ale na jeho konci se vám vrátí peníze.
Při platbě bankovním převodem předem na účet prodejce jste v horší pozici – on má peníze i zboží. Obrana existuje, ale je dlouhá a nákladná.
Vyplatí se dodržet následující postup:
Vše může dopadnou dobře, jen to bude dlouho trvat. A také se může stát, že na konci sporu budete mít v ruce vítězný rozsudek, ale obchodník mezitím zbankrotuje, nebo peníze vyvede pryč. Anebo bude řádně odsouzen, ale kde nic není… znáte to.