Hlavní navigace

E-shop nedodal zaplacené zboží

Zaplatili jste v eshopu předem a čekáte na zboží, které stále ne a ne přijít. Co dál?

Při reklamaci nedodání zboží z eshopu je důležitá i forma platby za zboží. Následující postup vám poradí, jak se pokusit dostat zboží nebo peníze.

V případě značkových eshopů nemusíte mít obavy z platby předem. Pokud zboží přesto nedorazilo, pravděpodobně došlo k chybě v expedici nebo distribuci. Začněte s eshopem komunikovat a na 100 % to dá do pořádku.

Platili jste kartou? Máte skoro vyhráno

Pokud jste za zboží nebo službu zaplatili kartou (nebo PayPalem apod.) a vyčerpali jste snahu z eshopu získat informaci, kdy vám zboží nebo službu dodá, obraťte se na svého vydavatele karty a reklamujte transakci kartou z důvodů nedodání zboží a služby. Tento proces pár týdnů zabere, ale na jeho konci se vám vrátí peníze.

Bankovní převod = budete se hádat

Při platbě bankovním převodem předem na účet prodejce jste v horší pozici – on má peníze i zboží. Obrana existuje, ale je dlouhá a nákladná.

Vyplatí se dodržet následující postup:

  • Písemně s dodejkou požádajte obchod o okamžité dodání zboží nebo vrácení peněz.
  • Stanovte lhůtu.
  • Pokud k dodání zboží nebo vrácení peněz nedojde, podejte na majitele obchodu trestní oznámení z důvodu podezření z neoprávněného obohacení, možná také z podezření z trestného činu podvodu.
  • Pokud se nepodaří vše vyřešit v případném trestním řízení, musíte podat ještě civilní žalobu.

Vše může dopadnou dobře, jen to bude dlouho trvat. A také se může stát, že na konci sporu budete mít v ruce vítězný rozsudek, ale obchodník mezitím zbankrotuje, nebo peníze vyvede pryč. Anebo bude řádně odsouzen, ale kde nic není… znáte to.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).