váš průvodce finančním světem
TOP spořicí účty
Účty a platby
Spoření
Půjčky
Dávky a důchody
Daňový portál
Kalkulačky
Pojištění
Práce a mzdy
Bydlení
Nákup bitcoin
Investiční crowdfunding
Spotřebitel
Měšec.cz do mailu
Fórum
Produkty
Zákony
Galerie
Katalog realit
Rejstřík firem a OSVČ
Hledat
Měšec.cz
»
Témata
»
reklamace
reklamace
1
–
30
/
108
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
Následující strana
Poslední strana
Bič na předražené taxíky a aplikace. Festival Beats for Love pro ně zavedl fixní ceny, ČSOB přidává slevu na vlaky
Tipy, jak neplatit nepoctivým taxikářům a jak jim neplatit vůbec, navíc zcela legálně. Slevy na vlaky a slevy na MHD. Vše na jednom místě, když chcete jet (nejen) na největší hudební festival elektronické hudby Beats for Love.
Dalibor Z. Chvátal
2. 7. 2025
Doba čtení:
6 minut
Strhla se vám z karty platba za nedodané či špatně dodané zboží? Můžete ji reklamovat
Platby kartou může její držitel reklamovat prostřednictvím služby chargeback. Může tak získat zpět peníze např. za nedodané nebo špatně dodané zboží z e-shopu, za duplicitní platbu nebo třeba za nechtěně koupené předplatné z mobilních aplikací. …
Gabriela Hájková
12. 6. 2025
Když záruka přesáhne realitu: Může platit i na něco, co fyzicky nevydrží?
Ve smlouvě se zavázal, že plot z žiletkového drátu vydrží 5 let bez ztráty jakosti. Jenže po 3 letech jej zákazník reklamoval kvůli korozi. Je to vada, nebo běžné opotřebení? Co když záruka slibuje něco, co není technicky možné? Případ z praxe, který skončil až u Nejvyššího soudu.
Tomáš Zilvar
22. 4. 2025
Doba čtení:
5 minut
Povinnosti České pošty a práva jejích zákazníků: Co můžete reklamovat a kde je to zbytečné?
Česká pošta, státní kolos provozující poštovní služby na našem území, je snadným terčem různých posměšků. Nutno dodat, že často jsou stížnosti na kvalitu služeb oprávněné, někdy ale naopak státnímu podniku (možná z neznalosti) křivdí. Jaké má Česká…
Gabriela Hájková
28. 3. 2025
Jaké možnosti máte, když potřebujete reklamovat objemné zboží, jako je gauč nebo lednice?
Při reklamaci objemného zboží, jako je třeba lednice nebo sedačka, nemusíte vždy dopravovat zboží k prodejci na opravu. Prodávající vás totiž může po uplatnění reklamace vyzvat k tomu, abyste věc na reklamaci odeslali či přinesli pouze za podmínky,…
Gabriela Hájková
4. 3. 2025
Kdy a jak správně odečítat stavy elektroměrů a plynoměrů?
Je hlášení stavů měřicích zařízení nezbytné nebo povinné? Kdy je to výhodné? A co se stane, když stav nemůžete nahlásit? Podíváme se také na možnosti drobné optimalizace. Nečekejte zázraky, ale pro někoho může být i malá úspora užitečná.
Vladimír Kutálek
29. 1. 2025
Doba čtení:
6 minut
Diváci koncertu si stěžovali na špatný zvuk. Mají nárok na reklamaci?
Zatímco při reklamaci vadného zboží dnes většina spotřebitelů neváhá, práva návštěvníků kulturních akcí nejspíš zná jen málokdo. Přitom i koncert nebo divadelní představení lze považovat za službu, kterou je možné reklamovat.
Monika Veselíková
20. 1. 2025
Doba čtení:
4 minuty
Electro World definitivně končí činnost. Co dělat, když budete potřebovat reklamovat jeho zboží?
Prodejce elektroniky Electro World definitivně končí svou činnost. Na e-shopu už týden není možné vytvořit objednávku nebo si zaslat balíček na adresu. Nyní už není možné ani rezervovat zboží na prodejnách. Od září firma oficiálně přejde pod…
Gabriela Hájková
29. 8. 2024
Jak správně určit slevu z kupní ceny nemovitosti kvůli skrytým vadám (NÁVOD)
Jak mají postupovat soudy při sporu o nutných nákladech na opravu vad u prodávaných nemovitostí, které se nedaly zjistit při podpisu kupní smlouvy? Lze při vyčíslení slevy, na kterou má nárok kupující, vyjít jen z nutných nákladů na opravu? Ne, je to mnohem složitější.
Tomáš Zilvar
27. 8. 2024
Doba čtení:
12 minut
Dárek k nákupu zdarma, nebo za 1 Kč? Pouze u jednoho můžete věc reklamovat
Dostali jste k nákupu dárek zdarma? Nebo jste za něj platili třeba korunu? U dárku za korunu máte právo na reklamaci, kdyby se rozbil. U dárku zadarmo jsou ale pravidla jiná a pro vás nevýhodná.
Veronika Doskočilová
11. 9. 2023
Doba čtení:
4 minuty
Co dělat, když máte koupený zájezd na Rhodos? Ombudsman vysvětluje postup
Koupili jste si zájezd na řecký ostrov Rhodos a chcete pobyt zrušit? Záleží na tom, ve které části ostrova máte dovolenou naplánovanou. Lidé, kteří mají koupený zájezd na požárem zasažené jižní polovině ostrova, mají nárok bez jakékoli sankce…
Ivana Bondareva Dubnová
26. 7. 2023
Pravidla pro reklamace se změnila. Jaký je rozdíl mezi zárukou a právem z vadného plnění?
Právo z vadného plnění a záruka za jakost jsou dva sobě si blízké právní instituty, které je však nutné umět rozlišit a vzájemně nezaměňovat. Od ledna 2023 navíc platí nová pravidla.
Jiří Matzner
9. 6. 2023
Doba čtení:
5 minut
Reklamujete zájezd od cestovky? Jste možná v právu, ale vyhrát nemusíte. Příběh z praxe
Informací a rad, jak reklamovat zájezd zakoupený od cestovní kanceláře, je plný internet. Málokde se ale můžete inspirovat příkladem z praxe a zjistit, co vás v realitě může potkat a jak s tím naložit.
Veronika Doskočilová
22. 5. 2023
Doba čtení:
31 minut
Co je jakost při převzetí a jak ovlivňuje reklamační proces?
Prodávající garantuje spotřebiteli ze zákona tzv. jakost věci při převzetí. Prodávající tím odpovídá spotřebiteli za to, že daná věc nemá v okamžiku převzetí žádné vady, tedy ani ty skryté. „Pokud se nějaká vada na věci projeví v průběhu prvních…
Gabriela Hájková
13. 5. 2022
Nekonečná záruka. Můžete reklamovat vadný výrobek stále dokola?
Běží po výměně vadného zboží zcela nová a plná (celá) záruční doba v původní délce? Opakovaně reklamujete vadný výrobek, který však nevydrží po záruční dobu: můžete tak získat nekončící (nekonečnou) záruku?
Tomáš Zilvar
18. 2. 2022
Doba čtení:
4 minuty
Na co dát pozor, když kupujete použité zboží?
Na internetu se dá najít řada portálů, které prodávají zlevněné použité nebo jen vybalené zboží. Jaká jsou pravidla, když se u takové věci objeví vada? Předem je třeba si říci, že se vyplatí vybírat portál či e-shop, kde zboží koupíte. Pátrejte…
Gabriela Hájková
11. 2. 2022
Jak reklamovat špatný účes od kadeřnice nebo pokažené nehty od manikérky?
Nesouměrný střih, špatně udělané nehty, ale i zpoždění ve vlakové dopravě. Všechny služby můžete reklamovat. Platí, že čím dříve, tím lépe. Někdy už může být pozdě i druhý den.
Veronika Doskočilová
15. 12. 2021
Doba čtení:
5 minut
Vrácení zboží zamítnuto: porušen hygienický obal. Někdy jde ale o trik prodejců
Kdy neplatí, že můžete zboží vrátit do 14 dnů bez udání důvodu? Například když porušíte hygienický obal. Ty bývají třeba u zubních kartáčků nebo erotických pomůcek. Například u svetrů a bot je ale takový argument spíš trikem prodejce.
Veronika Doskočilová
13. 12. 2021
Doba čtení:
5 minut
Jak reklamovat zboží bez účtenky?
Koupili jste si zboží, od kterého jste si nevzali účtenku. Nebo jste ji zkrátka někam založili a nyní, když je potřeba, ji ne a ne najít. Jak můžete reklamovat zboží i bez papírové účtenky?
Veronika Doskočilová
8. 12. 2021
Doba čtení:
5 minut
Jak reklamovat jídlo v restauraci a jak u kurýra?
Ne vždy si na jídle z restaurace pochutnáme. Může být připálené, přesolené, nedovařené, může ho být málo, nebo může být studené. Jak můžete reklamovat jídlo přímo v restauraci? A co když vám jídlo veze kurýr?
Veronika Doskočilová
26. 10. 2021
Doba čtení:
6 minut
Spořka nově umožňuje reklamovat platby v mobilní aplikaci George. Umí ji vyřídit do dvou dnů
Česká spořitelna spustila online reklamaci plateb v mobilní aplikaci George. Část jich vyřizuje také robot, který umí reklamaci vyřešit do 48 hodin včetně víkendů. „Do budoucna chceme přidat i možnost řešit reklamace za vícenásobné platby u jednoho…
Gabriela Hájková
6. 10. 2021
Co když za rozbitou věc nechcete peníze, ale trváte na opravě?
Při reklamaci nechcete vrátit peníze, nýbrž vadnou věc opravit. Máte k ní třeba citový vztah. Musí vám prodejce vyhovět, nebo způsob vyřešení reklamace závisí na něm?
Veronika Doskočilová
4. 10. 2021
Doba čtení:
4 minuty
Sliby chyby. Prodejci si pletou doživotní záruku s prodlouženou
I důvěryhodná nabídka od zdánlivě důvěryhodné společnosti může být nakonec zklamáním. Jak je to s doživotní a prodlouženou zárukou? A co když obchodník v mezidobí změní podmínky?
Vladimír Kutálek
27. 8. 2021
Doba čtení:
7 minut
Do kdy můžete reklamovat skryté vady u bytu nebo domu?
Pokud si kupujete byt, platí, že na něj existuje určitá záruční doba. Stejně jako když si kupujete například oblečení nebo elektroniku. Kromě toho ale existuje také odpovědnost prodávajícího za skryté vady. A pro ni bývá lhůta mnohem delší.
Veronika Doskočilová
19. 5. 2021
Doba čtení:
6 minut
Samsung prodlužuje záruční dobu až o 4 měsíce
Společnost Samsung vzhledem k pokračující epidemii koronaviru nabízí automatické prodloužení záruky. Zákazníkům, kteří chtějí reklamovat zboží u něhož končí záruční doba v období od 15. března do 15. června, Samsung prodlouží záruční dobu do…
Lenka Kašparová
9. 4. 2020
Místo českého eshopu jen zprostředkovatel čínského zboží. Tím ale porušují práva spotřebitelů
Řada e-shopů nabízí dovoz levného zboží často s dopravou zdarma. Na dodání však potom musíte čekat i několik týdnů. V mnoha případech navíc neuzavíráte smlouvu s provozovatelem „e-shopu“, ale jeho prostřednictvím s jiným subjektem, častokrát se…
Lenka Kašparová
10. 1. 2020
Jak reklamovat vadné zboží a co dělat, když dojde k zamítnutí?
Snahou prodejců je mnohdy co nejvíce prodat, bez ohledu na kvalitu zboží, a následné reklamace se snažit posléze neuznávat a odmítat tak, aby nevznikaly další vícenáklady.
Jiří Matzner
27. 12. 2019
Doba čtení:
4 minuty
Reklamujete zboží? Tohle si prodávající nesmí dovolit
Pokud potřebujete reklamovat například rozbitý výrobek, je povinnost prodávajícího jej do reklamace přijmout. Není možné, aby vám prodávající odmítl přijmout zboží do reklamace, a to ani v situaci, kdy si myslí, že reklamace není oprávněná. Nemá…
Veronika Doskočilová
18. 10. 2019
Vady zájezdu reklamujte ihned, zdržení na vaší straně vás může připravit o kompenzaci
Objednaný zájezd musí proběhnout podle uzavřené smlouvy. Pokud se od ní odchýlí a vy nejste s průběhem spokojeni, máte právo zájezd reklamovat. A to buď přímo u cestovní kanceláře, nebo u zprostředkovatele, u kterého jste zájezd zakoupili. Situaci…
Veronika Doskočilová
28. 8. 2019
Za vymáhání kompenzace za zpožděný let zaplatíte zprostředkovatelům i tisíce korun
Zrušili vám let a nevíte, jak se domoci finanční kompenzace? Řada společností vám ochotně pomůže. Za služby ale zaplatíte v řádech tisíců korun. To je daň za pohodlí, že se o nic nemusíte starat. Když si to vyřešíte sami, ušetříte.
Veronika Doskočilová
28. 8. 2019
Doba čtení:
8 minut
1
–
30
/
108
První strana
Předchozí strana
1
2
3
4
Následující strana
Poslední strana
Nejžádanější
Výpočet čisté mzdy pro rok 2025
Chystáte se do zahraničí? Vyzkoušejte aktuální převodník měn
Porovnali jsme nejlepší spořicí účty v ČR. Který se vám vyplatí?
Spočítejte si, kdy půjdete do důchodu
Kolik zaplatíte na dani z příjmu? Využijte naši kalkulačku
akcie
daň z příjmů
ekonomika
Hypotéky
mzda a plat
Platební karty
platební účty
produktové novinky
spotřebitel
trhy
Všechny témata
Aktuální kurzovní lístek -
dne 25. 7. 2025
EUR
24,540
USD
20,931
Chcete nakoupit bitcoin? Využijte naši novou směnárnu!
TO CHCI
ČLÁNKY DO MAILU
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).
Povolit
Ne, děkuji