Hlavní navigace

Jak vybrat cestovní pojištění?

Cestovní pojištění kryje rizika spojená s náhlým onemocněním, úrazem, ztrátou zavazadel nebo způsobení škody třetí osobě v průběhu jednorázových nebo opakovaných turistických a pracovních cest do zahraničí (pojistná smlouva pro opakování má dobu platnosti zpravidla jeden rok).

Proč je důležité se pojistit?

Náklady na léčbu v některých cizích zemích mnohonásobně převyšují náklady na léčbu v ČR. I když mají naši občané při pobytu ve státech Evropské unie nárok na zdravotní péči na účet svých zdravotních pojišťoven (Evropský zdravotní průkaz – EZP), v mnoha případech je vyžadována vysoká spoluúčast, kterou zdravotní pojišťovny nehradí. Z EZP také není kryta repatriace zpět do vlasti. Na cestách hrozí nejenom zdravotní rizika, ale i další rizika, jako jsou např. krádež zavazadel, jejich ztráta při letecké dopravě, riziko neúmyslného způsobení škody třetí osobě, riziko úrazu a další.

TIP: pokračujte na srovnání cestovního pojištění

Co pojištění umí

Pojištění léčebných výloh vám pomůže v případech náhlého onemocnění, úrazu nebo smrti v zahraničí. Většinou je z tohoto pojištění hrazeno:

  • ambulantní lékařské ošetření,
  • předepsané léky a zdravotnický materiál,
  • hospitalizace,
  • lékařsky neodkladná operace,
  • převoz nemocného do ČR,
  • převoz tělesných ostatků do ČR,
  • zubní ošetření k odstranění akutní bolesti,
  • případně další doplňkové asistenční služby (dle jednotlivých pojistných podmínek).

Možnosti připojištění:

  • úrazové pojištění,
  • pojištění cestovních zavazadel,
  • pojištění odpovědnosti za škodu,
  • pojištění storna zájezdu
  • případně další pojištění (dle jednotlivých pojistných podmínek).

Co má vliv na výši pojistného

  • územní platnost (Evropa, svět s USA a svět bez USA),
  • věk pojištěného,
  • délka pobytu v zahraničí,
  • zaměření cesty (turistická, pracovní, se sportovním zaměřením).

Jak funguje asistenční služba?

Pojišťovny spolupracují s asistenčními službami, které zařizují potřebnou pomoc v zemi, kde došlo k pojistné události. Asistenční služby fungují 24 hodin denně v českém jazyce.

Co lze v rámci cestovního pojištění pojistit

  • Léčebné výlohy
  • Zubní ošetření
  • Kompenzace pobytu v nemocnici
  • Aktivní asistence
  • Převoz, přeložení a přeprava
  • Repatriace tělesných ostatků
  • Náklady na pohřeb
  • Náklady na opatrovníka
  • Trvalé následky úrazu
  • Úmrtí následkem úrazu
  • Škoda na osobních věcech
  • Cestovní doklady
  • Zpoždění zavazadel
  • Škoda na zdraví
  • Škoda na majetku
  • Zmeškání odjezdu
  • Zpoždění odjezdu
  • Náklady na právní zastoupení
  • Zmeškání odjezdu
  • Zpoždění odjezdu
  • Únos dopravního prostředku
  • Porucha nebo nehoda automobilu
  • Úhrada stornopoplatků
  • Přerušení cesty
  • Nevyužitá dovolená
  • Škoda na zimním vybavení
  • Nájem náhradního vybavení
  • Prodloužení pobytu z povětrnostních důvodů
  • Škoda na golfovém vybavení
  • Úhrada green fees
  • Hole-in-One
  • Veterinární výlohy
  • Provozování rizikových sportů
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).