Hlavní navigace

Za desetikoruny měsíčně nadstandard v péči i taxi do nemocnice

Autor: Shutterstock

Říká se tomu zdravotní asistence. Pokud nemáte příbuzné či kamarády, kteří by vám pomohli, můžete si pomoc koupit. Stačí mít platební kartu a k ní zřízenou službu.

Před časem jsme na Měšci zveřejnili přehled pojištění, které nabízí k platebním kartám banky a úvěrové společnosti v České republice. Na přehled se můžete podívat v článku Co vám pojistí vaše banka a úvěrová společnost?

Na několik typů pojištění, které si k platební kartě můžete dokoupit, jsme se již podívali, a to v těchto článcích:

Další z pojištění, které vaše banka či úvěrová společnost k platební kartě nabízí, je pojištění zdravotní asistence. V době vydání článku s přehledem těchto pojištění jej nabízela Equa bank a UniCredit Bank. V současné době si jej ale můžete sjednat již jen u Equa bank.

Non-stop lékař na telefonu pro celou rodinu

Pojištění zdravotní asistence nabízí nejrůznější služby od úhrady léků, doprovodu k lékaři, lékaře na telefonu či úklid vaší domácnosti. Přehled služeb a pojistného krytí, do kterého je možné tyto služby čerpat, uvádíme v tabulce.

Služba Limity pojistného krytí
Lékař na telefonu Bez limitu
Nadstandardní ubytování v nemocnici 10 000 Kč
Ubytování s dítětem ve zdravotnickém zařízení 5000 Kč
Ubytování příbuzného 5000 Kč
Kompenzace za pobyt v nemocnici 5000 Kč
Odvoz do nemocnice či doprovod k lékaři 2500 Kč
Nákup léků a úhrada doplatků za léky 500 Kč
Úklid bytu 2× za 14 dní od propuštění z nemocnice
Úprava ošacení 2× za 14 dní od propuštění z nemocnice
Nákup domácích potřeb 2× za 14 dní od propuštění z nemocnice

Lékaře na telefonu v rámci zdravotní asistence můžete využít kdykoli. Linka je dostupná non-stop a počet hovorů není limitován. Nemůžete se na něj však obrátit s jakýmikoli dotazy. Do asistence spadá:

  • konzultace vašeho zdravotního stavu,
  • informace o nejbližším lékaři, pohotovosti či lékárně,
  • vysvětlení lékařských pojmů,
  • vysvětlení laboratorních výsledků,
  • informace o lécích a jejich účincích,
  • vysvětlení lékařských postupů a obecných postupů daného onemocnění,
  • vysvětlení pojmů z oblasti problematiky těhotenství.

Konzultaci smíte využít nejen k rozebrání vašeho zdravotního stavu, ale můžete se poradit ohledně zdravotního stavu vašeho manžela či manželky, druha či družce, dětem a vašich rodičů.

Nadstandard nebo peníze

Pokud jste hospitalizováni v nemocnici, máte díky pojištění nárok na nadstandardní formu ubytování, a to do výše limitu. Může se však stát, že nemocniční zařízení nemá nadstandardní pokoje aktuálně volné, případně vzhledem k vašemu stavu není možné vás na pokoj tohoto typu umístit. V takovém případě vám asistenční centrála poskytne finanční kompenzaci za hospitalizaci, a to za podmínek denní sazby daného zdravotnického zařízení.

Jestliže nadstandardní ubytování v nemocnici chybí úplně, dostanete finanční kompenzaci 1000 Kč na den. Maximálně však do výše 10 000 Kč.

V případě, že je hospitalizováno vaše dítě do 15 let věku včetně, máte právo využít limit do výše 5000 Kč, abyste byli v nemocnici ubytovaní s ním. Pokud nebude možnost ubytování v nemocničním zařízení, zařídí vám banka nocleh v nejbližším hotelu kategorie 3*.

Ubytování příbuzných i 20 km od nemocnice

Asistenční služba zajistí a zaplatí i ubytování vašeho příbuzného, pokud za vámi přijede a nemá možnost přespání jinde. V tomto případě už ale není jistota, že bude ubytován v nejbližším ubytovacím zařízení. Ubytovací zařízení může být umístěno maximálně 20 km od místa vaší hospitalizace.

Podmínkou, aby bylo ubytování vašeho příbuzného proplaceno, je situace, kdy vy jste hospitalizování více než 100 km od vašeho místa bydliště. Ubytování je pak možné poskytnout vašemu manželovi či manželce, druhovi či družce, dětem, rodičům nebo osobám, které s vámi žijí ve společné domácnosti. Nárok mají na ubytování po dobu 5 nocí v hotelu kategorie 3*. To vše samozřejmě do limitu 5000 Kč na jednu pojistnou událost.

Doba ubytování navíc nesmí přesáhnout dobu vaší hospitalizace.

Jestliže váš pobyt v nemocnici trval déle než 10 dní (tzn. 9 nocí), obdržíte jako finanční kompenzaci částku 5000 Kč. Toto jediné pojištění se sjednává jako obnosové. Zbylá pojištění jsou škodová.

Využít můžete také odvozu z nemocnice v den ukončení hospitalizace nebo doprovod k lékaři formou taxi, sanitního vozu s doprovodem či jiným způsobem, a to do výše 2500 Kč.

Po dobu 21 dní od propuštění z nemocnice máte také možnost třikrát zažádat o vyzvednutí a doručení předepsaných léků a požádat i o jejich úhradu, a to do výše 500 Kč na jednu pojistnou událost.

V prvních dvou týdnech od propuštění z nemocnice smíte dvakrát využít úklidu bytu, zajištění praní a žehlení oblečení, nákupu potravin či hygienických potřeb. Pokud máte domácí zvířata, vztahuje se nákup potřeb i na ně.

Cena

Za pojištění zdravotní asistence zaplatíte měsíčně 29 Kč. Částku vám automaticky strhnou z vašeho běžného účtu, který u banky máte, a to od měsíce, který následuje po sjednání pojištění.

Rámcovou pojistnou smlouvu má Equa bank sjednanou s Europ Asistance. Pojištění je omezeno pouze na Českou republiku.

Je vám zle z alkoholu? Nevolejte nám

S každým pojištěním jsou spojeny výluky a ani toto není výjimkou. Pokud vám škoda vznikne v důsledku válečných událostí, vzpoury, povstání či v důsledku teroristického činu, pojišťovna neplní.

Újma se vám nesmí stát ani v důsledku zásahu státní moci či veřejné správy. Nesmíte si újmu způsobit úmyslně nebo v důsledku vaší hrubé nedbalosti. Vaší povinností je podle smlouvy maximálně předcházet tomu, aby se vám stala nějaká újma, a udělat vše, co je ve vašich silách, aby k újmě nedošlo.

Pokud provozujete profesionálně nějaký sport, stane se vám úraz a chcete využít lékaře na telefonu, abyste s ním svůj stav konzultovali, bohužel nemůžete. Toto je také ve výlukách. A stejně tak i intoxikace alkoholem, drogami a jinými látkami. Pokud se opijete a bude vám celou noc zle, nemáte v rámci pojištění možnost lékaře kontaktovat a poradit se, jak svůj stav řešit. Případná hospitalizace v důsledku požití alkoholu je také ve výlukách.

Důležitá jsou i data, kdy k pojistné události došlo. Pokud jste si sjednali pojištění například 1. 1. 2016, aktuálně vám platí a můžete jej využít. Když ale dojde k pokračování, následkům nebo recidivě nemoci nebo úrazu, kvůli kterým jste byli hospitalizování v období 12 měsíců před datem pojistné události, v rámci které jste čerpali pojistné plnění, nárok nemáte. Jinými slovy, pokud jste byli 1. února 2016 hospitalizování a 20. ledna 2017 by mělo dojít k další pojistné události, která je ale pokračováním té první, pojišťovna neplní.

Kdo jiný vám nabídne podobnou službu?

Nabídka zdravotní asistence k platební kartě je poměrně úzká. Pokud u Equa bank nemáte platební kartu, služba je vám zapovězena.

Variantou ale nemusí být jen okamžité sjednání běžného účtu, abyste zdravotní asistenci mohli využívat. Běžně ji nabízejí pojišťovny, které na českém trhu působí. Žádný produkt není stejný, a tak se nabídka bude mírně lišit. Podíváme se na ni v některém z příštích článků.

Našli jste v článku chybu?