Inzertní portál Bezrealitky boduje zájemce o pronájem nemovitosti. Ti prověření získají přednost

Sdílet

bydlení Autor: Depositphotos

Portál Bezrealitky.cz, který se specializuje na inzerci pronájmu i prodeje nemovitostí, přichází s inovací své dosavadní služby, kdy pronajímatelům nabízel prověření zájemců o bydlení. Nyní tuto službu vylepšuje: doložení bezdlužnosti se stane novým standardem a nově umožní zájemcům dobrovolně nabídnout vyšší cenu. Zároveň spustil plánovač prohlídek. Tím chce až trojnásobně zvýšit šanci pro solidní zájemce o bydlení (a vlastně i pro majitele), aby se vzájemně našli a domluvili na pronájmu.

Podle Bezrealitky byl vloni průměrný počet zájemců o jednu nabídku nájemního bydlení v Česku 20 lidí a v Praze dokonce 30.

Když se vám na jednu nabídku přihlásí 30 zájemců, na prohlídku jich pozvete maximálně třetinu, většinou ještě míň. Kupeckými počty dojdeme k závěru, že alespoň na 66 % vůbec nepotkáte toho nejlepšího. Přitom první krok, abyste si s nájemcem ‚sedli‘, je dobře ho poznat, říká Martin Ponzer, CEO Bezrealitky. I proto 94 % majitelů podle našich dat preferuje zájemce, kteří mají ověřený profil. Další ‚body‘ mohou získat, pokud mají v profilu o sobě vyplněné základní informace. Majitel pochopitelně chce vědět, komu svou nemovitost nabízí.

Podle Ponzera je například v sousedním Německu běžné, že zájemci sami dokládají potenciálnímu pronajímateli doklad o svých příjmech i doporučení od předchozích pronajímatelů.

Pokud zájemce o pronájem dobrovolně doloží ověření bezdlužnosti a vyplní kompletní informace o sobě, bude mít výhodu v řazení kandidátů, které portál majiteli nabídne. Tím se oslabí význam rychlosti odpovědi na inzerát, protože kvalita zájemce bude mít vyšší váhu, než rychlost, s jakou se ozval. Pronajímatel si tedy může dát s odpovědí chvíli načas a počkat, až se mu kvalitních zájemců objeví více a tyto vybrané pak pozvat na prohlídku.

Celý proces nyní vypadá takto: 

  • Bezrealitky doporučí zájemce, kterým se má majitel primárně věnovat. 
  • Ostatní zájemce pak informuje jak dlouhá je před nimi fronta, aby pochopili, proč se jim majitel nemůže věnovat okamžitě. 
  • Zájemci se mohou hlásit na termíny prohlídek, které si majitel spravuje ve svém účtu. Pokud si prohlídku potvrdí, v e-mailu pak najdou jednoduchý souhrn informací o schůzce.

Zájemce o bydlení bude moct také zvýšit svoji šanci tím, že dobrovolně přihodí na ceně. Při reakci na inzerát bude moci zájemce navýšit cenu o 2, 5, 10 nebo 20 % požadovaného nájemného. 

Tuto nabídku uvidí majitel v komunikační platformě a budou se mu podle ní řadit zájemci, neověřený zájemce ale v pořadníku nebude moci přeskočit ověřeného – stále platí, že mezi zájemce s největší šancí na úspěch posune klienty právě ověření profilu, a to je pro všechny zdarma, doplňuje Martin Ponzer.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Autorka pracuje jako finanční poradkyně u společnosti Kapitol.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).