Hlavní navigace

Názor k článku Smlouvu nepodepsal, a stejně musel bance zaplatit poplatek. Tak pohrozil medializací od * - To ano, proto také uvádím, že je v...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 23. 3. 2018 10:50

    * (neregistrovaný) 193.35.105.---

    To ano, proto také uvádím, že je v článku spousta nejasností. Tudíž se dá spekulovat o ledasčem, co se tam možná stalo, či nestalo. Například nejde říci, jestli ten klient první bance oznámil, že už o úvěr nemá zájem. A pokud ano, tak kdy.

    Jako systémový problém ale vnímám, že bez žádosti o úvěr se klient nedozví od banky nic. Podívej se na web a táhni. Tedy se nedozví nabídku za kolik, a jestli má, za předpokladu pravdivosti poskytnutých údajů, šanci úvěr získat. A protože to tak dělají všichni, tak klient bez poskytnutí souhlasu s registrem nedostane od banky základní informace, to je ten kartel a vydírání. (Co na to ÚHOS?) A zatímco klient souhlasí, tak banka se nezavazuje k ničemu, k žádnému režimu, kdy záznam smaže. Vše je její dobrá, či zlá vůle. To je nerovnovážné postavení obou stran.

    A jistě, registr je jen "tabule". Problém je, že registr za nic neručí, neodpovídá za správnost údajů. Ten jen odpovídá, že tam pustí jen oprávněného - banku. Ale i kdyby registr chtěl, tak za údaje ručit nemůže, to by musel kontrolovat úvěry a jednání o úvěrech bank. Problém není v registru, ale v bankách. Takže registr bych sem netahal. Když banka zapíše jednání, bude tam jednání. Když zapíše čerpán, bude to tam. Když napíše bude čerpán, smlouva podepsána, bude to tam. Technicky to mohou dělat s vteřinovým zpožděním, tudíž tam problém a riziko pro banky není - ale muselo by se chtít... Vždyť je to ubohost, honit klienta kvůli papírovým potvrzením...

    A ještě jednu věc jsi nepochopil: "poslední věc, registr spravuje společnost na bankách nezávislá, tedy banky si nemůžou dělat co chtějí, libovolně aktualizovat co chtějí, ani si "jen tak zavolat či napsat a zeptat se na vás", protože jim zákon nedovoluje sdělovat vaše údaje jiným společnostem takovýmto způsobem, pokud jim to vyloženě nepotvrdíte písemně, některé banky to nabízejí že vše vyřeší, některé ne, takže to někde nejde vůbec."
    Banka nemusí volat do registru. Banka si to mohla zavolat do druhé banky. Dokonce jsem to přeci napsal, tak co vymýšlíš výmluvy na registr?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).