Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Smlouvu nepodepsal, a stejně musel bance zaplatit poplatek. Tak pohrozil medializací od Michal - Dle mne je to v pořádku že banka...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 23. 3. 2018 9:50

    Michal (neregistrovaný) ---.37.broadband17.iol.cz

    Dle mne je to v pořádku že banka si naúčtovala poplatek. Ten člověk si nechal zpracovat úvěr. Někdo z lidí ( zaměstnanec ) tam sedí a vykoná práci. Ten vyčůraný český človíček vezme zpracovaný úvěr a chodí od ústavu k ústavu kde mu udělají lepší nabídku. Ale ty ostatní banky s tím nemají už takovou práci. Je to jako český "bordel" Klient si nechá zpracovat zakázku a pak s ní obchází další firmy. No a ta která zrovna nemá do čeho píchnout, hned nejde "slevu". Proboha lidi probuďme se. ZADARMO DĚLAT NEDÁ. V zahraničí třebas na Slovensku to chodí tak pokud poptáváte, zaplatíte třebas za zpracování zakázky 2 tisíce dle rozsahu zakázky. Pokud si necháte provést zakázku od firmy která zpracovala cenovou nabídku, v tomto případě úvěr, tak Vám ta firma poplatek odečte z ceny. A myslím si že i ta banka by Vám mileráda odečetla "500 Kč" z úvěru na 3 miliony. Takže pokud je ten člověk vyčůraný a ještě vyhrožuje a nakonec to rozešle mediím tak bych jo jako zástupce banky hnal k soudu za špinění dobrého jména banky. Pokud neumí číst a souhlasí s podmínkami, proč nemá zaplatit za práci člověka který zpracoval úvěr. HLAVNĚ ZADARMO A BREČET DO MEDIÍ

  • 23. 3. 2018 9:58

    * (neregistrovaný) 193.35.105.---

    Nu, pokud by sed tak domluvili, bylo by v pořádku, že mu naúčtují poplatek za zpracování úvěru.
    Jenže o takový poplatek tu vůbec nejde. Zde se jedná o úplně jiný poplatek. Takže brečíš sice hezky, ale na špatném hrobě. A navíc ZADARMO.

  • 23. 3. 2018 9:59

    Jarmila (neregistrovaný) 93.91.51.---

    NIKDY jsem se nesetkala s tím, že potencionální klient platí za kalkulaci případné zakázky. To je prostě součást rizika. Jak byste to dělal v případě výběrového řízení? To má vyhlašovatel zaplatit každému, kdo se přihlásí, poplatek za vypracování nabídky? Kde to žijete, na Marsu? To je prostě podnikatelské riziko a nechat za to platit klienta, kterému jsem jinak ještě neposkytnul žádnou službu, je sviňárna. Já bych od takové banky zdrhla. Už takhle mám privátní blacklist na firmy, kterým prostě nevěřím, a můžou se v reklamách capit, jak jsou děsně in, cool a super, prostě k nim nevlezu.

  • 23. 3. 2018 11:12

    Michal (neregistrovaný) ---.37.broadband17.iol.cz

    Ano, je tomu tak, vy neplatíte, Ale pokud si zadáte zakázku přes poptávkový portál, jako že to dělá 80% lidí, firmy těmto poptávkovým portálům musí zaplatit buď 15% z celkové ceny, nebo hradit měsíční či roční poplatky. Kdyby jste to četla řádně, klient si nechal vypracovat úvěr. Předem byl seznámen s poplatkem. S tím souhlasil. Pak vzal vypracovanou smlouvu a odešel jinam. Tam vše "vzali" a dali mu menší splátky. Protože banka chtěla poplatek s kterým souhlasil, začal vyhrožovat. On přeci s tím poplatkem nemusel souhlasit, banka by mu nic závazného nevypracovala a on by neměl s čím argumentovat v jiné bance. Až by se definitivně rozhodl pro banku a v úvěr v dané bance, banka by mu vypracoval úvěr i ze splátkami. On by to podepsal, a začal čerpat. V takovém to případě banka poplatek nevyžaduje.

  • 23. 3. 2018 13:05

    jezevec (neregistrovaný) ---.dobnet.cz

    poplatek za vypracování nabídky je naprosto běžný.
    zejména u výběrových řízení.
    jasně že má vyhlašovatel zaplatit - nikoli každému kdo se přihlásí, ale každému od koho si vyžádá zpracovat nabídku - cenu za vypracování nabídky.
    nebo jak si to představujete?
    pořád ten mýtus o obědu zadarmo, který nezaplatí nikdo?

    takže ten, kdo náklady za vypracování nabídek lidem, kteří se klienty ani nestanou, nechá zaplatit své stávající klienty, to je u jarmily laskavý King Elvis - a ten, kdo tento nenulový náklad férově přenese na žadatele o tuto službu, to je svině? fakt, jo?
    s váma bych teda jarmilo fakt chtěl mít dvě děti. musel bych platit alimenty ještě i všem pánům, které jste odmítla a odmítnete. moc cool mi to nepřijde :-)

  • 23. 3. 2018 13:58

    Jarmila (neregistrovaný) 93.91.51.---

    Dělala jsem u IT firmy. Občas jsme šli do výběrového řízení, kam se vypracovávaly poměrně podrobné nabídky a mnohokrát i specifikace přesně podle požadavků klienta. Na některá výběrka jsme makali třeba ve třech třeba i 2-3 týdny a žádný klient to nikdy neplatil. Pokud jsme neuspěli, měli jsme smolíka. A že u systému pro velkou firmu šly nabídky do řádu několika miliónů. Dtto je u stavebních firem, vypracovávají nabídky zadarmo, pokud jsou úspěšné náklady na to se jim vrátí. Pokud ne, dělali nabídku zadarmo.

  • 23. 3. 2018 15:26

    Jarmila (neregistrovaný) 93.91.51.---

    Já se ještě doplním: firem, co jdou s kůží na trh a pracují v první fázi zadarmo, je víc. Je to kompletně celý obchod, prakticky kompletní výroba. Výrobce něco vyrobí (kalhoty, auto, dětskou hračku, rtěnku ...) a buďto zboží prodává sám nebo ho předá obchodu. Teprve když to vyrobí, hledá kupce. Kdyby tomu tak nebylo, byla by všechna výroba na zakázku. Pokud výrobce nebo obchod nenajdou kupce pro svoje zboží, krachnou. Kdo zaplatí výrobci kalhot látku, stroje, lidi? Nikdo, on to koupí, v horším případě na dluh, a jde na trh s hotovým výrobkem. Kdo mu zaplatí módního návrháře, když to lidi nebudou kupovat? Člověk, co nakouknul do krámu, nic si nevybral a šel ke konkurenci?

  • 23. 3. 2018 16:25

    Michal (neregistrovaný) ---.37.broadband17.iol.cz

    Jarmilo, tak tedy chápu li dobře, že jste neodvedla práci pro majitele a tedy jste nedostala za ty 2 - 3 týdny zaplaceno ? Nebo Vám tu práci majitel zaplatil ? To tedy jako IT pracovník musíte dělat tak za 200 tisíc měsíčně aby jste vyžila když za tři týdny nedostanete zaplaceno. Trošku Nám tu věšíte bulíky na nos žeeeeeeeee Jarmilko ?

  • 23. 3. 2018 23:36

    TVK (neregistrovaný) 93.89.107.---

    Práci pro majitele odvedla, protože předpokládám, že v její pracovní náplni bylo (mj.) zpracovávání cenových nabídek. A je zcela běžné, že úspěšnost nabídek v některých branžích je klidně 2-3%.

    Pracuji posledních 13 let v nákupu, takže poptávková řízení jsou pro mne i kolegy denním chlebem, a za tuto dobu, kdy naše firma realizovala nákupy hrubě přes palec okolo 8 mld. CZK, jsem se nesetkal s tím, že by si někdo řekl o peníze za pouhé zpracování nabídky. Může, což o to, ale ukončit nebo odmítnout zahájit spolupráci s námi může klidně i jiným způsobem ...

  • 24. 3. 2018 11:16

    Jarmila (neregistrovaný) 93.91.51.---

    Ale MIchálku, zaplaceno jsem dostala. Já jsem odvedla svůj díl práce, stejně jako kolegové. Zákazníka jsme nezískali, zakázku získal a realizoval někdo jiný. Říkají Vám něco slova "marketing, reklama"? Za co myslíte že jsou tito lidé placeni? ÁÁÁÁÁÁÁÁÁNO, za to, že seznamují zákazníky s produkty a s podmínkami, za kterých je můžou získat. Oni musí zákazníka oslovit a zaujmout, jakmile se to nestane, obchod se nekoná a již vyrobený produkt si můžete laskavě vetknout za klobouk. Takže bulíky vám na nos nevěším, váš problém, že neznáte elementární věci. Vy jste se ještě nesetkal s tím, že se někde otevřela prodejna, leč byla neúspěšná a po nějaké době zavřela? Proč myslíte že se to stalo? Protože nezaujala zákazníky tak, aby v ní nakupovalil, a tím uživili a) prodavačku, b) řidiče, co tam vozil zboží, c) zaplacení režie (osvětlení, nájem), d) výrobce zboží ... a další lidi v řetězci.

  • 24. 3. 2018 18:50

    Jarmila (neregistrovaný) 93.91.51.---

    Já se ještě doplním: vy mi připomínáte kdysi našeho šéfa. Byl na poradě vedoucích poboček (mezinárodní firma) a přijel s tím, že máme ve firmě hodně neproduktivních lidí. Buď budou dělat jinou - rozuměj produktivní, tedy pro majitele výdělečnou - práci, nebo holt budou propuštěni.
    "A kdo je teda tak neproduktivní?" "No, třeba účetní." "A oni v zahraničí neúčtujou?" "Ne, všechno posílají do centrály." "Takže my nebudeme účtovat podle českých zákonů, ale staneme se zaměstnanci zahraniční firmy. Takže budeme mít jejich platy a pojedeme podle jejich práva?" "No, to ne..." "A jak se bude platit třeba elektřina, voda, jak se budou účtovat mzdy, a nemocenskou taky budeme mít stejnou jako na centrále?" "Aha, tak to ne, zaměstnanci centrály nebudete, tak teda účetního ne." "Tak propustíme překladatele." "No, to ne, nepřeložený software nám český zákazník nekoupí, tomu by v provozu jeho lidi nerozuměli. Tak teda překladatele taky ne." "Tak asistentku, protože ta obvolává firmy, dělá telefonní marketing a hledá nové zákazníky. To ušetříme za její plat a ještě za telefony." "No to ne, zákazníky hledat musíme". ... A tak jsme prošli všechny ty "zbytečné a neproduktivní" pracovníky, přičemž se ukázalo, že jejich práce je prostě nenahraditelná. Nikdo z nich přitom nebyl přímý prodejce ani programátor, byli to ti, co se zahrnují do kolonky "režie".

  • 24. 3. 2018 19:07

    xf (neregistrovaný) ---.cheapernet.cz

    Takových je. Já jsem zase zažil slovní průjem (velmi pravděpodobně bílého koně), že všichni jsou pro něj přítěží, tahají mu z kapsy peníze, jediný kdo mu peníze přináší jsou prodejci. No, s nimi to myslel dobře. Ale jen do té chvíle, kdy přišel jeden velký zákazník, a měl tedy prodejci vyplatit velkou provizi. No to né, to by měl moc peněz. Což bylo fajn pro všechny ve firmě, hned se mohli přesvědčit, jakou váhu má jeho slovo.
    On je to vůbec machr, s překvapením jsem zjistil, že on vůbec netuší, co mu dělá jedno celé oddělení ve firmě - 20+ lidí. To když je začal dávat za příklad za práci, kterou z větší části dělají dodavatelé, z menší úplně jiné dvě oddělení.

  • 25. 3. 2018 13:25

    Jezevec (neregistrovaný) ---.dobnet.cz

    Jarmilo. Naklady na vypracování nabídky jsou objektivně nenulové. Zaplatí je tedy:
    1) stávající klienti
    2) každý svou
    Vy jste ten druhy postup nazvala svinarnou. Rozumim tomu tak, ze rozpuštění nakladu na neziskane klienty, tem stávajícím, je ok?

  • 25. 3. 2018 13:39

    xf (neregistrovaný) ---.cheapernet.cz

    Dobrý den, co stojí tohle? Sdělení informace 5 Kč, pokladna je vedle. Dobrý den, chci zaplatit za sdělení informace 5Kč. Dejte mi 15 Kč, 5 Kč + 10 Kč manipulační poplatek.

  • 26. 3. 2018 12:13

    L. (neregistrovaný) 91.219.246.---

    Ty je nechápeš, oni jsou prostě jen milí lidé, co rádi zaplatí ve své hypotéce náklady na odhady lidí, co si v jejich bance hypotéku nakonec nevezmou ;)

  • 26. 3. 2018 7:50

    Pavel (neregistrovaný) 185.24.236.---

    Já jsem zažil v mezinárodní firmě, která se dostala do finančních problémů, že finanční ředitel ukázal prstem řekl: "Tato pobočka je nejdražší, musímě šetřit, tak ji zrušíme." Poté co lidem rozdali v té pobočce výpovědi, tak si někdo ve vedení uvědomil, že to byla jejich jediná produkční pobočka, vše ostatní byly jenom prodavači. Snažili se vzít výpovědi zpět, dávali motivační příspěvky těm, co zůstanou, ale co naplat, většina lidí vzala odstupné a šla dělat jinam. Další rok už ta firma neexistovala.

  • 24. 3. 2018 23:55

    Trident (neregistrovaný) ---.skvelynet.cz

    Tak jste hloupi ze delate zadarmo. Klient musi pochopit ze je rozdil v nabidce a v projektu. Pokud beru netypovy projekt je velka sance ze za to budu nebo subdodavatel chtit penize nebo ode mne subdodavatele. Takhle clovek prodela spoustu casu pro nejakou zdanlivou sanci namisto toho aby ten cas stravil cinnosti ktera mu prinasi penize.

    A nekolik milionu nejsou dnes zadne penize. To je bezna cena par nadupanych serveru nebo maleho RD nebo bytu v praze. To muzu byt rovnou zamestnanec...

  • 23. 3. 2018 19:00

    xf (neregistrovaný) ---.cheapernet.cz

    Neřekl bych, že naprosto běžný. Naopak, podle mě zcela výjímečný. Napadá mě jen dva případy: někdy to chtějí jen kuchyňáři, ale měkkou formou "nevytiskneme vám návrh kuchyně, co jsme spolu vytvořili". A dále na to pamatuje Občanský zákonník, ovšem v podstatě jen u velmi netypického případu, kdy zadavatel tahá dodavatele úmyslně "za nohu", bez úmyslu uzavřít smlouvu - tam na proplacení nákladů má nárok ze zákona. Nicmén to je velmi gumový paragraf, který se jen těžko prokazuje. Protože při striktním výkladu, a praxe taková není, by vůbec nešlo bez placení jednat o smlouvě (!). O sestavení cenové nabídky nemluvě.

  • 23. 3. 2018 10:06

    mik (neregistrovaný) ---.47.220.173.jmnet.cz

    Takže by za předvedení bot, kabátu, ale taky auta ....měl ten, kdo nekoupil, protože mu boty, kabát, auto...-.nevyhovovaly, měl zaplatit poplatek?
    K úvěru - takže byste doporučil, aby si člověk vzal úvěr u první banky a nezkoumal, jestli jej v jiné finanční instituci nedostane výhodněji?
    K zakázce - podstatný rozdíl je v tom, že na vypracování zakázky typu výměna střechy + krovu apod. (když uvažuji o malé zakázce) vám nestačí software podobný jako je například pro daň z příjmu, takže i času je na uvedenou zakázku třeba podstatně více.

  • 24. 3. 2018 10:33

    tom (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    ano, zadarmo se dělat nedá .... ale peníze tečou vždy od těch, kdo podmínky akceptovali tzn. režie, a nikdy ne od těch, kdo je neakceptovali. Je na hlavu padlé chtít poplatek za to že se zeptám co mě budou stát vaše služby. Stejně jako neplatím poplatek poté co se zeptám v obchodě co mě bude stát např máslo, nebo řemeslníka co mě budou stát jeho služby. Nebo v mém případě, kdy jako subkontraktor zpracovávám nabídku, také nedostanu úhradu za její podání ... to je prostě režie firmy.

  • 26. 3. 2018 12:51

    Mili (neregistrovaný) ---.maxtel.cz

    to Michal...kecáš z hladu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).