Goodbye, Hello bank! a Cetelem. Konec snů o digitální bance. Co bude dál?

4. 4. 2023
Doba čtení: 18 minut

Sdílet

Bankovní kiosek Hello bank!
Autor: BNP Paribas Personal Finance SA, odštěpný závod
Bankovní kiosek Hello bank!
Hello bank!, resp. Cetelem v Česku a Slovensku skončí. Rozhodla o tom její mateřská společnost, francouzská BNP Paribas. Jde už jen o to, kdy se tak stane a kdy, či zda si někdo převezme její klienty. Otázky a odpovědi.

V pondělí 3. 4. 2023 se na webu české Hello bank! a slovenské Cetelem objevilo překvapení. Bylo to fajn, ale končíme, dá se parafrázovat sdělení klientům obou společností. Mateřská BNP Paribas Personal Finance se rozhodla, že tyto své dvě pobočky (přesněji odštěpné závody) zavře. A vlastně je to očekávaný krok, který nikomu neublíží.

Panevropská digitální banka

Značka Hello bank! poprvé startovala v roce 2013 v Belgii. Potřebovali jsme jiný způsob, jak přesvědčit věkovou skupinu od 18 do 28 let, co je to banka, řekl tehdy Michael Anseeuw, ředitel retailového bankovnictví BNP Paribas Fortis. Cíl byl tedy jasný: vytvořit digitální banku, která přitáhne zvláště mladé zákazníky, a to napříč evropskými zeměmi, kde její matka BNP Paribas působí.

BNP Paribas začíná budovat digitální banku Hello bank!, která startuje na 5 trzích (v Německu je pod původním názvem Consors bank!). V Rakousku vydrží až do července 2021, kdy ji přebírá BAWAG Bank a integruje ji do své easybank.

Připomeňme si, že to byla doba, kdy bylo velmi trendy vytvářet panevropské značky, které cílily na klienty napříč zeměmi EU. V roce 2013 vzniká německá internetová banka Number26, dnes N26. O dva roky později vzniká Monese a také známý Revolut. Přestože BNP Paribas patří mezi silné značky, je vidět, že vytvořit novou značku digitální banky nemusí být úspěšné ani pro jinak kapitálově silného investora.

Hello Bank působí v 6 státech: v Česku, Belgii, Francii, Německu, Itálii a Rakousku.

Hello bank! působila v 6 státech: v Česku, Belgii, Francii, Německu, Itálii a Rakousku.

Autor: BNP Paribas

Subjekty BNP Paribas Group působící v ČR pod českým IČO

  1. ARVAL CZ s.r.o. (leasingová společnost)
  2. BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s. (pojišťovna)
  3. BNP Paribas Personal Finance SA, odštěpný závod (Hello bank!)
  4. BNP Paribas Cardif Services s.r.o. (vývojáři, technická podpora)
  5. BNP Paribas S.A., pobočka Česká republika (korporátní bankovnictví)

Od Cetelem k Hello bank!

Francouzská značka Cetelem přišla do Česka v říjnu 1996. Společně s českou společností Home Credit patřila mezi lídry v úvěrech na splátky. Následně se k nim přidaly Essox a Cofidis, opět původem francouzské společnosti.

1. 6. 2015 značka a společnost Cetelem zfúzovaly do nástupnické společnosti BNP Paribas Personal Finance SA, odštěpný závod. Pod touto značkou pak působí ještě více jak 2 roky. Od 1. 11. 2017 v Česku oficiálně startuje značka Hello bank!, na které pracovali rok a už jednou start odložili.

Dobrá úvěrová banka, ale se silnou konkurencí

Hello bank! lze pochválit za férově nastavené úvěrové produkty. Podmínky měla jasně dané, úrokové sazby úvěrů byly velmi konkurenční a časté akční nabídky splátkových produktů u vybraných partnerů uměly být i bez úroků (ano, šlo o akviziční nástroj, ale dobrý).

Banka se v posledních letech snažila také nabízet zvýhodněné „eko“ úvěry s velmi dobrými parametry včetně poradenství.

Její kreditní karta již od počátku značky Cetelem používala středové kurzy Mastercard, což je v dnešním finančním světě velmi ojedinělé. Toto přebrala i česká Hello bank!. Šlo o bezkonkurenční finanční produkt, který pravidelně obsazoval 1. místo v našich testech kurzů platebních karet.

Naproti tomu běžné a spořicí účty byly tragédie. Hello bank! si jako hlavní  banku mohl vybrat jen skalní nadšenec francouzského designového bankovnictví. Denní limit pro převody byl max. 400 000 Kč, přes mobil pak jen 100 000 Kč (ten se změní až od 10. 5. 2023 na rovněž 400 000 Kč).

Běžný účet zvládal jen základní transakční služby a platby SEPA (v eurech). Účty v cizích měnách byly sci-fi, rovněž zahraniční platby mimo SEPA region nebylo možné provést. Přestože byl běžný účet úročený sazbou 1 % do 100 000 Kč, což je ojedinělé (výjimkou je Max banka), osekaná nabídka bankovních služeb byla velkou překážkou mít Hello bank! jako hlavní banku.

Názvu HelloPay rozuměl asi jen marketingový tvůrce, protože málokterý klient na první dobrou pochopil, že jde o univerzální označení kreditní karty nebo spotřebitelského úvěru.

Naproti tomu spořicí účet byl úročený úrokovou sazbou 4,50 % p.a. do 300 000 Kč, což lze označit jako slušnou nabídku v rámci střední třídy (i když jsou i lepší nabídky).

První signály o konci přišly již v závěru roku 2022

Že se něco chystá, začalo prosakovat již v prosinci 2022.

Řecká Eurobank 9. 12. 2022 oznámila, že převezme bulharskou BNP Paribas. Nyní se čeká na schválení úřady. Začátkem března (6. 3. 2023) pak přišla oficiální zpráva o ukončení aktivit Cetelem v Rumunsku.

V Česku zase ne moc aktivní klienti Hello bank! začali během února a března 2023 dostávat výpovědi smluv z finančních produktů, včetně (nepoužívaných) kreditních karet. Potvrzuji, že Hello bank! optimalizuje své depozitní portfolio a uzavírá dlouhodobě nevyužívané běžné a spořicí účty s nulovým zůstatkem. Samozřejmě, že pokud má klient zájem, může si otevřít účet nový, potvrdila tehdy na dotaz serveru Měsec.cz Gabriela Pithartová, ředitelka marketingu Hello bank!.

Hello bank! zároveň oznámila změny obchodních podmínek a také cashbacků ke kreditkám.

Z Francie však v uplynulých týdnech přišel jasný příkaz: zastavte to, končíme.

Klidný a řízený odchod (do zapomnění)

Pro stávající klienty Hello bank! se nic nemění. Banka nekončí kvůli tomu, že by neměla peníze, naopak, má jich více než dost. Stávající retailový byznys se jí však už v některých zemích nevyplácí. Jednak vlivem situace na finančních trzích, ale i vlivem silné konkurence.

Nejde o jedinou banku, která takto odešla ze segmentu drobných střadatelů.

V prosinci 2009 oznámila HSBC Bank, že končí se soukromými klienty a nejpozději k 31. 3. 2010 jim uzavře účty. Souvisí to i s tzv. dubajskou krizí a banka teď hledá způsoby, jak ušetří. Retailový byznys služby HSBC Premier byl v Česku sice ztrátový, ale to je zcela přirozené, když se nová služba teprve rozvíjí. Nedávno jsme představili novinku v podobě hypotéky a najednou se vše zastavuje. Všichni zaměstnanci jsou tím zaskočeni, potvrdil tehdy serveru Měšec.cz zdroj. Klienty si přebrala Česká spořitelna, ale šlo o dobrovolný krok, nebylo to automatické.

V květnu 2013 skončila AXA Bank, která získala během svého fungování 90 000 klientů. Stávajícím klientům AXA Bank bude nabídnuta snadná, a především bezpečná možnost přechodu k UniCredit Bank, která pro ně připravila exkluzivní nabídku inovativního účtu. Rovněž bude zachována kontinuita smluv klientů, kteří mají u AXA Bank uzavřeny hypoteční úvěry, uvedl tehdy Ladislav Kročák, generální ředitel AXA Bank Europe pro ČR a Slovensko. I v tomto případě šlo o volbu, přechod nebyl automatický.

V říjnu 2014 pak oznámila konec retailového bankovnictví v Česku Citibank, která přitom byla lídrem poskytování kreditních karet. Změna souvisela se změnou zaměření mateřské Citigroup. Ta chtěla zůstat jen na trzích, na kterých má nejvýraznější zastoupení a největší růstový potenciál. V překladu vlastníka Citigroup to znamenalo zařízněte všechno, co moc nevynáší, protože potřebujeme peníze. Úvěrové klienty si automaticky převzala Raiffeisenbank, běžné účty pak byly opět volbou přejít k Raiffce, nebo ukončit účet.

V květnu 2022 skončila v Česku a Slovensku Diners Club. O ukončení historické značky kreditních karet rozhodla italská UniCredit Group, která franšízu vlastní. Poslední transakce kartou proběhla 2. 8. 2022 ve 23:45:50 hod. a úderem půlnoci 3. 8. 2022 byly všechny karty Diners Club zablokované a jejich historie v Česku byla uzavřena. Klientský kmen si nikdo další nepřevzal. Zůstala možnost refinancovat úvěr přes Cofidis, anebo nechat doběhnout úvěr přímo u Diners Club až do splacení.

Video: Cetelem se mění na Hello bank! ( 3. 5. 2017)

Video: Řekněte Hello něčemu novému (8. 2. 2021)

Kde všude působí retailová část BNP Paribas

BNP Paribas Personal Finance
Země Název společnosti nebo značka
Belgie 1. alphacredit
2. Cetelem
3. Hello bank!
Brazílie Banco Cetelem
Bulharsko БНП Париба Пърсънъл Файненс (BNP Paribas Personal Finance)
Česká republika Hello bank!
Dánsko Express Bank
Francie 1. Cetelem
2. Hello bank!
Francouzská Guyana crédit moderne
Guadeloupe crédit moderne
Itálie 1.Banca Nazionale del Lavoro
2. findomestic
3. Hello bank!
Jihoafrická republika RCS Group
Maďarsko Cetelem
Martinik crédit moderne
Mexiko Cetelem
Německo CONSORS FINANZ
Norsko Express Bank
Polsko BNP Paribas Bank
Portugalsko Cetelem
Réunion crédit moderne
Rumunsko Cetelem
Slovensko Cetelem
Spojené království 1. BNP Paribas Personal Finance
2. Creation Financial Services
Španělsko Cetelem
Švédsko SevenDay Bank

Co se změní: otázky a odpovědi

Přestože deník E15.cz uvedl, že klienty Hello bank! chce převzít Česká spořitelna, jde jen o spekulaci. Naše zdroje toto nepotvrzují, spíše ukazují opak: Česká spořitelna má dost práce s kmenem klientů Sberbank a nelze očekávat, že by s otevřenou náručí toužila po dalších, protože by to prostě kapacitně obtížně zvládala.

Jde tedy jen o spekulace a faktem je, že nikdo zatím neví, zda vůbec a kdo si klienty Hello bank! případně převezme (rozumějte koupí kmen klientů). Klientům to ale může být jedno.

Běžné účty a spořicí účty

Vše funguje dál beze změny. Transakce, platební karty, úročení. Připravte se však na to, že v následujících měsících obdržíte výpověď smlouvy.

Kreditní karty a spotřebitelské úvěry

Ani pro vás se nic nemění. Karty jsou aktivní, úvěry splácejte. Pokud jste o úvěr zažádali do neděle 2. 4. 2023 včetně a je v procesu schvalování, pokud standardně projdete skóringem, úvěr získáte. A to je od banky fér.

Osobně očekáváme, že buď dojde k prodeji úvěrového portfolia jinému subjektu, anebo BNP Paribas bude sama administrovat stávající smlouvy až do úplného splacení (podobně jako u Diners Club).

Tak či onak, s koncem Hello bank! končí sen o digitální panevropské bance. Svět se mění, konkurence sílí a klienti si sami volí pro ně efektivní služby. Změny se nevyhýbají ani silným bankám.

Sdělení českým klientům Hello bank!

Hello bank! přestává od 3. dubna 2023 poskytovat nové účty a půjčky. Naše služby a stávající produkty ale můžete využívat dál.

Vážení klienti,

od pondělí 3. dubna 2023 Hello bank! jako pobočka zahraniční banky BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA přestává na českém trhu poskytovat klientům veškeré nové produkty. Pro naše stávající klienty se však v tuto chvíli nic nemění. Všechny produkty zůstávají i nadále aktivní a můžete je plnohodnotně využívat. Další podrobnosti naleznete v informacích zde, na našich webových stránkách, nebo nás kontaktujte prostřednictvím standardních kanálů.

Tato změna se týká především otevírání nových běžných a spořicích účtů, osobních půjček a kreditních karet. Nabídku nákupů na splátky budeme postupně ukončovat v souladu s možnostmi našich obchodních partnerů.

Naše mateřská skupina BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE SA oznamuje zahájení procesu pozastavení své činnosti v České republice, kde působí pod obchodní značkou Hello bank!.

Ukončování našich bankovních služeb v Česku bude řízené a postupné v průběhu následujících měsíců. V první fázi od pondělí 3.dubna 2023 přestaneme otevírat nové produkty. Naši stávající klienti samozřejmě mohou všechny již sjednané produkty a služby využívat i nadále beze změn. Zároveň pro ně hledáme co nejlepší řešení na českém trhu. O následných krocích souvisejících s ukončením činnosti budeme klienty i obchodní partnery informovat včas a v souladu s platnou legislativou. Veškeré informace budou dostupné také na webových stránkách banky a v dalších informačních kanálech.

Toto řešení bylo skupinou BNP Paribas Personal Finance SA přijato po důkladné analýze všech možností, která zvažovala všechny dostupné příležitosti na českém trhu v zájmu klientů, partnerů i zaměstnanců. Prioritou pro nás zůstává kontinuita bankovních služeb a obchodu pro naše klienty a partnery.

Úvěrové produkty a kreditní karty zejména je možné bez obav využívat dále.

Vklady klientů na běžných a spořicích účtech budou i nadále úročeny dle platných podmínek a klienti je mohou využívat bez omezení do doby, kdy od nás obdrží výpověď smlouvy.

Sdělení slovenským klientům Cetelem

Oznam o zastavení poskytovania nových úverov

Vážené klientky a vážení klienti,

od 3.4.2023 BNP PARIBAS PERSONAL FINANCE, pobočka zahraničnej banky, prestáva na Slovensku poskytovať nové osobné pôžičky a nové kreditné karty.
Vaše aktuálne úverové produkty splácate naďalej podľa platných zmlúv bez zmeny. Informácie o svojich úverových produktoch nájdete v Klientskej zóne.
V prípade otázok nás kontaktujte na tel. čísle 0850 11 12 12, napíšte nám na klientskyservis@cetelem.sk  alebo si prezrite sekciu Aktuality/ Oznam o postupnom ukončení aktivít na Slovensku.

Ďakujeme za porozumenie.


Otázky a odpovědi pro české zákazníky Hello bank!

Jde o oficiální texty z webu hellobank.cz

Kreditní karta

Kartu HelloPay aktivně využívám, změní se pro mne něco?

Všechny funkce a podmínky u karty HelloPay zůstávají stejné a můžete ji i nadále využívat. V případě jakékoli změny Vás budeme včas informovat.

Jak mám dál splácet svou HelloPay kreditní kartu?

Svou HelloPay kartu splácejte nadále tak, jak jste zvyklí. Nic se pro vás nemění.

Bude mi moje HelloPay karta fungovat nadále i v zahraničí?

amozřejmě, nic se pro Vás nic nemění a HelloPay kartu můžete využívat tak, jak jste zvyklí. I v zahraničí, tedy s jedním z nejlepších kurzů a bez přirážky.

Mám na své HelloPay kartě sjednané i pojištění. Změní se něco?

Ne, v současné době se u Vašeho pojištění na HelloPay kartě nic nemění.

Kartu nepoužívám – mám ji zrušit?

Kartu rušit nemusíte, můžete ji v případě potřeby aktivovat a začít používat.

Půjčky

Jak mám dál splácet svou Hello půjčku?

V tuto chvíli se pro Vás nic nemění, splácejte dál tak, jak jste zvyklí. V případě jakékoli změny Vás budeme včas informovat.

Mám půjčku ve fázi schvalování a dokládám ještě další dokumenty. Mám je ještě doložit?

V tuto chvíli se pro Vás nic nemění, a proto, pokud máte půjčku ve schvalování a máte o ni stále zájem, doložte veškeré dokumenty, které je ještě potřeba dodat k dokončení žádosti.

Musím svou Hello půjčku doplatit Vám nebo někomu jinému?

Svoji půjčku splácejte dále, jak jste zvyklí. V tuto chvíli se pro Vás nic nemění. V případě, že by smlouvu uzavřenou s Vámi převzal jiný poskytovatel, budeme Vás včas informovat s dalšími kroky.

Mám schválenou EKO půjčku – přijdu o státní příspěvek?

Ne, o státní příspěvek nepřijdete. Podmínky dotačního programu NZÚ jsou zcela nezávislé na schválení, získání nebo splácení EKO půjčky. Získání státního příspěvku je závislé na splnění dotačních podmínek stanovených NZÚ.

Nákupy na splátky

Co se stane s mým nákupem na splátky?

V současné chvíli se pro Vás nic nemění, splácejte i nadále tak, jak jste zvyklí. V případě, že by se cokoli změnilo, budeme Vás včas informovat.

Musím svůj nákup na splátky i nadále splácet?

Ano, v tuto chvíli se pro Vás nic nemění a svůj nákup na splátky musíte i nadále splácet tak jako doposud. V případě potřeby Vás o novinkách budeme včas informovat.

Ke svému nákupu na splátky mám i kartu a aktivně ji používám. Mohu kartu používat i nadále?

Ano, svou HelloPay kartu můžete používat dál tak, jak jste zvyklí. V současné chvíli se pro Vás nic nemění.

Mám v současné době nákup na splátky ve fázi vyřizování, co se s ním stane?

Pokud máte v současné době žádost o nákup na splátky ve stavu vyřizování, vše proběhne standardně – žádost posoudíme a ozveme se Vám se stavem vyřízení.

Ke svému nákupu splátky mám i kartu, ale neaktivoval/a jsem ji. Bude tato karta automaticky zrušena?

Ne, automaticky zrušena nebude. Pokud chcete jakýkoli produkt od naší společnosti zrušit, napište nám na kontaktní formulář a dáme Vám vědět další postup.

Pojištění

Chci své pojištění ke stávajícím produktům zrušit – jak mám postupovat?

Pokud chcete zrušit své pojištění, napište nám přes kontaktní formulář nebo nám zavolejte na 257 080 080. My pro Vás následně připravíme formuláře pro odpojištění, které nám jen podepíšete a zašlete zpátky e-mailem.

Můžu si ještě i teď dopojistit nějaký svůj produkt nebo změnit soubor pojištění na jiný?

To už bohužel v tuto chvíli možné není.

Mám samostatné (individuální) pojištění, u kterého mám nastavenou úhradu pojistného inkasem z HelloPay. Bude toto inkaso fungovat i nadále?

Ano, bude. Jakmile by se chystala nějaká změna, budeme vás informovat. Máte také možnost kdykoli si způsob úhrady pojistného změnit. Stačí kontaktovat pojišťovnu, informovat ji o vašem záměru a začít hradit pojistné podle pokynu pojišťovny třeba bankovním převodem nebo složenkou.

Běžný účet

Mohu stále bezpečně používat svůj Hello účet?

Ano, samozřejmě. Svůj stávající Hello účet můžete nadále používat tak, jak jste zvyklí, a nic se pro vás nemění. Vaše peníze jsou stále úročeny, chráněny a v bezpečí. Debetní karta, mobilní aplikace a internetové bankovnictví zůstávají plně funkční pro všechny vaše bankovní operace. O dalším postupu Vás budeme včas informovat.

Budou se finance na mém běžném účtu i nadále úročit?

Peníze na Vašem Hello účtu jsou i nadále úročeny 1 % ročně při zůstatcích do 100 000 Kč. O případných změnách úrokových sazeb vás budeme jako vždy informovat dva měsíce předem.

Jaké mám denní limity pro převod peněz z mého účtu?

V mobilní aplikaci máte denní limit až 100 000 Kč a nastavíte si ho v internetovém bankovnictví. Tam si můžete sami převést peníze až do výše 400 000 Kč za den. Nad tuto částku jsme ve vašem zájmu nastavili proces, kdy vás budeme opět telefonicky kontaktovat, abychom se ujistili, že transakci opravdu požadujete vy a nikdo jiný. Po tomto ověření vám peníze převedeme sami.

Jak funguje pojištění vkladů?

Vaše vklady u nás na běžném a spořicím účtu jsou 100% pojištěny do celkové částky odpovídající 100 000 € na klienta. Veškeré informace o pojištění vkladů naleznete v dokumentu „Informační přehled o systému pojištění pohledávek z vkladů pro klienta“ v sekci Dokumenty.

Pokud se chystáte zrušit účty, jak to bude provedeno?

V průběhu následujících měsíců Vám zašleme doporučený dopis s výpovědí smlouvy o zřízení a vedení účtu, která bude obsahovat dvouměsíční výpovědní lhůtu a datum technické výpovědi účtu. Samozřejmě i ve výpovědní lhůtě můžete svůj účet používat bez omezení. Zároveň pro vás hledáme alternativní nabídku běžného účtu na českém trhu, který si budete moci výhodně otevřít.

Můj plat / důchod / sociální dávky chodí na můj Hello účet. Co bych měl dělat?

Jakmile si založíte nový účet u jiné bankovní instituce, nahlaste nové číslo účtu osobám a institucím, ze kterých jsou na váš účet prováděny pravidelné platby. Změnu účtu je nutné nahlásit také příslušné Okresní správě sociálního zabezpečení v případě, že váš Hello účet pobírá důchod nebo jinou sociální dávku.

Co se stane s mou platební kartou k účtu Hello?

Debetní kartu i platební nálepku můžete bezpečně používat do konce výpovědní lhůty, poté budou zrušeny. Nemusíte nám je vracet, ale doporučujeme je přestřihnout nebo zničit jiným způsobem.

Bude možné i nadále vybírat ze všech bankomatů?

Ano, s Hello kartou je možné vybírat ze všech bankomatů až do konce výpovědní lhůty.

Kde najdu důležité dokumenty ke svému účtu?

Všechny potřebné dokumenty naleznete ve svém internetovém bankovnictví v sekci Dokumenty a smlouvy. Výpisy naleznete v detailech účtu Hello nebo v sekci Výpisy.

Spořicí účet

Jsou moje vklady na Hello spoření úročeny?

Samozřejmě, vaše peníze Hello spoření jsou úročeny 4,5 % ročně při zůstatcích do 300 000 Kč. O případných změnách úrokových sazeb vás budeme jako vždy informovat dva měsíce předem.

Jsou mé peníze u vás v bezpečí?

Samozřejmě, Vaše peníze jsou stále úročeny, chráněny a v bezpečí. Mobilní aplikace a internetové bankovnictví zůstávají plně funkční pro všechny vaše bankovní operace. Jsme součástí jedné z největších evropských bank, francouzské BNP Paribas, a samozřejmě dostojíme svým závazkům vůči všem našim klientům i partnerům. Náš odchod z trhu je řízený a dlouho plánovaný. Navíc vklady klientů jsou ze zákona pojištěny do celkové výše 100 000 EUR na klienta u jednoho bankovního ústavu (což je přibližně 2,3 mil. Kč), o své peníze se tak opravdu nemusíte nijak bát.

Jaké mám denní limity pro převod peněz z mého účtu?

V mobilní aplikaci máte denní limit až 100 000 Kč a nastavíte si ho v internetovém bankovnictví. Tam si můžete sami převést peníze až do výše 400 000 Kč za den. Nad tuto částku jsme ve vašem zájmu nastavili proces, kdy vás budeme opět telefonicky kontaktovat, abychom se ujistili, že transakci opravdu požadujete vy a nikdo jiný. Po tomto ověření vám peníze převedeme sami.

Jak funguje pojištění vkladů?

Vaše vklady u nás na běžném a spořicím účtu jsou 100% pojištěny do celkové částky odpovídající 100 000 € na klienta. Veškeré informace o pojištění vkladů naleznete v dokumentu „Informační přehled o systému pojištění pohledávek z vkladů pro klienta“ v sekci Dokumenty.

Pokud se chystáte zrušit účty, jak to bude provedeno?

V průběhu následujících měsíců Vám zašleme doporučený dopis s výpovědí smlouvy o zřízení a vedení účtu, která bude obsahovat dvouměsíční výpovědní lhůtu a datum technické výpovědi účtu. Samozřejmě i ve výpovědní lhůtě můžete svůj účet používat bez omezení. Zároveň pro vás hledáme alternativní nabídku spořicího účtu na českém trhu, který si budete moci výhodně otevřít.

Kde najdu důležité dokumenty ke svému účtu?

Všechny potřebné dokumenty naleznete ve svém internetovém bankovnictví v sekci Dokumenty a smlouvy. Výpisy naleznete v detailech účtu Hello nebo v sekci Výpisy.


Otázky a odpovědi pro slovenské zákazníky Cetelem

Jde o oficální texty z webu cetelem.sk.

Ak by sa uskutočnil predaj portfólia, bude to mať vplyv na mňa a podmienky splácania revolvingových úverov a osobných pôžičiek?

Momentálne nedošlo k rozhodnutiu predaja portfólia a existujúce úvery klientov budeme aj naďalej spravovať.

Budem mať povinnosť predčasne splatiť revolvingové úvery, osobné pôžičky a tovar na splátky?

Klienti budú aj naďalej splácať úvery podľa platných zmluvných podmienok, avšak našim cieľom je, aby mali klienti možnosť splatiť úvery podľa svojich aktuálnych možností.

Prečo sa pozastavuje činnosť BNP Paribas Personal Finance SA, slovenská pobočka zahraničnej banky?

V sektore, ktorý je mimoriadne ovplyvnený ekonomickou, politickou a sociálnou situáciou, slovenská pobočka nedosiahla potrebnú veľkosť, aby absorbovala vysoké IT investície potrebné pre jej budúce konkurencieschopné pôsobenie. Na základe strategického preskúmania, s cieľom identifikovať dostupné možnosti v záujme klientov, partnerov a zamestnancov, sa žiaľ nepodarilo nájsť stabilný model pre ďalšie fungovanie banky na Slovensku. Skupina BNP Paribas Personal Finance zároveň iniciovala strategický transformačný projekt s cieľom stimulovať rast a ziskovosť a zabezpečiť udržateľnosť svojho modelu. Táto reorganizácia zahŕňa zmenu zamerania geografických aktivít.

Pred oznámením ukončenia poskytovania úverov som si požiadal o pôžičku. Čo bude s mojou žiadosťou?

Všetky žiadosti klientov prejdú celým procesom rozhodovania a klienti budú informovaní o výsledku posúdenia.

Môžem si ešte nakúpiť na splátky?

O možnosti nákupu na splátky cez Cetelem sa prosím informujte priamo v predajni, kde ste si tovar vybrali. V najbližších mesiacoch bude poskytovanie nových nákupov na splátky pozastavené.

Kde si môžem aktualizovať svoje osobné údaje?

Vaše osobné údaje si viete zmeniť priamo vo vašom konte v Klientskej zóne alebo telefonicky na našom klientskom centre. Je dôležité, aby sme evidovali aktuálne kontaktné údaje našich klientov, preto nám prosím nahláste zmenu údajov bezodkladne.

Kde si môžem ako klient overiť zostatok na mojej kreditnej karte alebo na úvere?

Zostatok si viete overiť vo svojom konte v Klientskej zóne alebo telefonicky na našom klientskom centre.

Aký dopad bude mať pozastavenie činnosti banky na moje úvery?

Existujúce úvery klientov budeme aj naďalej spravovať, to znamená, že klienti budú aj naďalej splácať úvery podľa platných zmluvných podmienok.

Aký bude postup pri revolvingových úveroch, osobných pôžičkách a tovare na splátky? Budem mať rovnaké podmienky splácania ako doteraz?

V prvej fáze bude poskytovanie nových úverov pozastavené. Existujúce úvery budeme aj naďalej spravovať, to znamená, že klienti budú aj naďalej splácať svoje revolvingové úvery, osobné pôžičky a tovar na splátky podľa platných zmluvných podmienok.

Bude banka poskytovať aj naďalej klientsky servis?

Áno, klientsky servis bude aj naďalej k dispozícií pre našich klientov.

Autor článku

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a osobní silniční dopravu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).