Citibank přestane v České republice poskytovat služby osobního bankovnictví. Vyplývá to z vyjádření, které rozeslala médiím.
Změna souvisí se změnou zaměření mateřské Citigroup. Ta chce zůstat jen na trzích, na kterých má nejvýraznější zastoupení a největší růstový potenciál
. Kvůli tomu opustí oblast osobního bankovnictví v 11 státech.
- Česká republika
- Egypt
- Kostarika
- Guam (ostrov)
- Guatemala
- Nikaragua
- Japonsko
- Korea
- Maďarsko
- Panama
- Peru
- Salvador
V České republice bude Citibank pokračovat v poskytování bankovních produktů a služeb pro institucionální a firemní klienty. Poskytované služby osobního bankovnictví, včetně provozu poboček a dalších obchodních míst, zůstávají nyní nezměněny, ale banka bude hledat strategického partnera, kterému své klienty osobního bankovnictví prodá. Celá transakce má být ukončena do konce roku 2015.
Pod osobní bankovnictví spadají běžné účty pro fyzické osoby, kreditní karty, spotřebitelské úvěry a služba Citigold. V té souvislosti lze spekulovat o jiném pozadí právě probíhajících akcí pro nové klienty žádající o kreditní kartu. Tisícové bonusy, které Citibank rozdává, mohou mít za cíl zvýšit počet klientů před prodejem klientského kmene.
Po HSBC Bank tak jde o druhou nadnárodní banku, která v segmentu fyzických osob vyklidila pole českým bankám. HSBC Bank skončila poskytování služeb HSBC Premier v roce 2009 a klientský kmen převedla do České spořitelny pod značku Erste Premier. V roce 2013 pak přestala své služby poskytovat i retailově zaměřená AXA Bank. Ta nejprve nabízela spořicí účty a ke konci svého působení i hypotéky. Její klienty si převzala UniCredit Bank.