Hlavní navigace

Internetové bankovnictví Dresdner Bank

3. 2. 2003
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Dresdner Bank, čtvrtá největší německá banka, je v České republice malou bankou specializující se na bonitní klienty. Přestože své služby nabízí otevřeně, ze zájemců o služby si vybírá jen nejlepší zrna. Jaké internetové bankovnictví nabízí exkluzivní klientele?

Dresdner Bank přišla s internetovým bankovnictvím teprve v listopadu loňského roku, čímž se stala nejmladší bankou s tímto produktem na českém trhu. Do té doby měla v nabídce Home banking na bázi MultiCash, z něhož se k Internetu odrazila.

Budete-li dostatečně bonitní a Dresdner Bank s vámi uzavře smlouvu o vedení účtu, můžete rovnou uzavřít smlouvu o internetovém bankovnictví. Tím může skončit vaše cestování do banky, ovšem na účet se přes celosvětovou síť tak snadno nedostanete.

Na počítač, ze kterého hodláte účet či účty u Dresdner Bank obsluhovat, je třeba nainstalovat plug-in ze stránek banky. Dále je třeba provést inicializaci (v rámci níž zadáte identifikační údaje majitele či disponenta účtu), vytisknout a odeslat inicializační dopis do banky. Během dvaceti minut by měl být váš účet dostupný. Nahrání klíčů a certifikátů na disketu či na disk počítače je pak triviální záležitostí.

„Drobnou“ komplikací je, že se musí inicializovat každý počítač, který má být užíván k disponování s účtem. Na druhou stranu Dresdner Bank přijímá i faxové zaslání dopisu, což situaci poměrně zjednodušuje.

K pohybu ve stručné nabídce bankovních služeb slouží levé navigační menu. K vidění jsou vedle administrativních nástrojů domácí platby, pod nimiž se skrývají inkasa a expresní platby i inkasa, zahraniční platby a přehled účtů s výpisy.

Vedle uvedených operací banka připravuje ke spuštění zakládání a správu termínovaných vkladů. Teoretickou možností k ovládání účtu je i zasílání zpráv bance, ovšem s takto podaným požadavkem se v bance ještě nesetkali. Dle slov představitelů banky jejich klientela raději využívá hovoru s osobním bankéřem, který je neustále k dispozici a je vždy připraven reagovat na požadavky klienta.


Příkaz k úhradě

V článku „Zaplatí se internetové bankovnictví?“ jsem prováděl rozbor, po kolika bankovních transakcích se vyplatí v bance zřídit internetové bankovnictví. Dresdner Bank svým zaměřením na movitější klientelu patří svými poplatky mezi dražší banky, přesto (nebo snad právě proto) se využívání Internetu zaplatí velmi rychle.

skoleni_15_4

Při poplatku 50 Kč měsíčně za vedení internetového bankovnictví, 25 Kč za jednorázový platební příkaz podaný mimo Internet (a MultiCash Home banking) a 9 Kč za jednorázový příkaz podaný přes Internet (či MultiCash Home banking) se internetové bankovnictví zaplatí při realizaci 4. platby v měsíci. Mezinárodní platby banka nezvýhodňuje.

Dresdner Bank si nedělá ambice v závodech o nejlepší internetové bankovnictví. Ani jím nechce lákat klienty. Vidí ho spíše jako nutnost, kterou musí mít každá banka, pokud chce v dnešním světě obstát. Myslíte, že obstojí?

Využíváte internetové bankovnictví Dresdner Bank?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šefredaktor odbormných komutních webů Poradci-sobě.cz a Realiťáci-sobě.cz. Šéf obsahu EMA data.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).