Zatímco GEnius spoléhá na přístupové jméno (číslo účtu) a heslo, Standard je navíc vybaven zabezpečením dvojicí certifikátů – digitálním pro přístup (musí být nainstalován v prohlížeči) a podpisovým pro potvrzení jednotlivých operací (v nastavení internetového bankovnictví musí být zadána cesta, kde se certifikát nachází; při použití je klient dotázán na heslo podpisového certifikátu).
Přístup k Internet Bance – Standard je možné najít na stránkách www.genius.cz nebo přes www.internetbanka.cz.
Vizuální podoba Internet Banky – Standard se od GEnia neliší. Rozdíl je patrný jen v menu, kde podává přeci jen širší nabídku služeb, jak je patrné z horního navigačního menu. Za stejnou maskou se ukrývají rozdílné možnosti i co se výše denních limitů týče. Běžnou maximální výší Internet Banky je 50 000 Kč, kterou lze na přání klienta nejen snížit, jak je tomu u desetitisícového maxima GEnia, ale i zvýšit dle individuálních potřeb.
Internet Banka nabízí o něco bohatší služby. Možnost získání informací o účtech (zůstatek, přehled transakcí, platebních příkazů a všemožné doplňující bankovní informace) a poslání peněz rozšiřuje oproti GEniovi o ovládání trvalých příkazů k úhradě, spořících účtů a revolvingových (opakujících se) termínovaných vkladů. Jednorázové termínované vklady, inkaso ani SIPO zatím neumožňuje, stejně jako mezinárodní platební styk a konverzní operace.
Zajímavé je zasílání podmíněných informací (například pohyb na účtu přesahující stanovenou částku apod.) na mobilní telefon, ovšem pouze v případě, že má klient sjednanou službu Mobil Banka.
S mobilním telefonem je svázáno i nastavení jednoho z bezpečnostních opatření – zasílání SMS zprávy při každém vstupu na účet (ať GEniem nebo Internet Bankou – Standard). Bohužel jeho zřízení ani zrušení není možné provést přes Internet a klient si musí zajít do kamenné pobočky.
V aplikaci Internet Banky jsem nikde nenašel telefonní spojení na „pomoc v nouzi“ a bezplatnou telefonní linku 0800 10 30 60 jsem dohledával v hlubinách stránek GE Capital Bank.
Nedostatečné informace podává Internet Banka pří chybném zadání pokynu. Například u trvalého příkazu k úhradě s počátkem splatnosti „dnes“ se objevila pouze hláška „Nepodařilo se odeslat příkaz“ a zvýraznění data první platby. Systém neposkytl informaci, jaké je nejbližší možné datum první platby – stejný problém se vyskytl i při zadání zítřejšího data, a teprve pozítří bylo přijato kladně.
Podobná obtíž se objevuje též při zakládání revolvingových termínovaných vkladů, kde je při zadání nižší než minimální částky vypsáno varování „[…] Zadejte prosím vyšší částku.“ Při nedostatečném krytí financemi na běžném účtu je klient pouze upozorněn „Nepodařilo se odeslat příkaz“ a zvýrazněna položka „Počáteční vklad“.
Přihazování na spořící účet a výběr z něj je prováděn velmi snadno a rychle. Stačí zadat v patřičné nabídce, zda se jedná o doplňování či čerpání z účtu, a částku. Způsob mnohem přívětivější než převádění příkazem k úhradě, jak tomu je v mnoha jiných bankách.
K uživatelské příjemnosti by též přispěla možnost „odskočit si“ například ze zadávání platebního příkazu na přehled účtů s návratem zpět k započaté práci bez ztráty zadaných údajů. Připravuje se však další verze, a není vyloučeno, že se podobného vylepšení klienti dočkají.
Využíváte internetové bankovnictví GE Capital Bank - Standard?