Hlavní navigace

Internetové bankovnictví Citibank

23. 9. 2002
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Předposlední díl seriálu o internetovém bankovnictví v Česku věnujeme Citibank, která nabízí kompletní servis platebních operací, ovládání spořícího účtu a termínovaných vkladů, ale…

Přístup k internetovému bankovnictví Citibank je zajištěn obdobným způsobem, jako internetové bankovnictví GE Capital Bank – Genius. Uživatel zadá pouze „login“, reprezentovaný číslem platební karty, a heslo. Samozřejmě je přenos dat chráněn šifrováním a dalšími bezpečnostními prvky.

Před vstupem na účet si klient zvolí, zda chce využívat plnou, či úspornou grafiku. Rozdíl pak spočívá v tom, že v horním menu jsou buď grafické ikony, nebo textové odkazy. Po úspěšném přihlášení se zobrazí stránka s přehledem zůstatků na účtech, či jiná, zvolená uživatelem.

Navigace v systému je řešena dvojím způsobem. Jednak pomocí již zmíněného horního menu, kdy se uživatel musí dále proklikávat řadou odkazů, jednak rozbalovacím menu s přímými vstupy do jednotlivých nabídek.

Schopnosti internetového bankovnictví Citibank jsou co do šíře služeb velmi dobré. Je možné provádět veškeré operace platebního styku s výjimkou hromadných platebních příkazů (příkazy k úhradě, inkasu, SIPO, povolení inkasa, trvalé platby, zahraniční platební styk, převod prostředků na spořící účet a zpět), zakládání termínovaných vkladů i získávání informací o účtech.

A právě zde se dostávám ke svízeli aplikace. Banka nabízí informace o stavu účtů a pohybech na nich, bohužel nelze pomocí internetového bankovnictví zjistit ani základní informace o uskutečněných a přijatých platbách. Nedozvíte se číslo účtu protistrany, symboly platby ani referenční číslo, které je přiděleno po zadání příkazu. Jedinou informací je převedená částka a datum transakce.

Pokud by z výše uvedené stránky nebylo zřejmé, zda se jedná o přehled pohybů spořícího, či běžného účtu, vězte, že by mělo jít o účet spořící. To se uživatel ze stránky bohužel nedozví. Překliknutí při výběru účtu tak může vést snadno ke zmatení.

Ne příliš uživatelsky příjemně jsou řešeny též platební příkazy. V případě, že znáte pouze kód banky a nevíte, jak se finanční ústav jmenuje, je vaše situace značně komplikovaná. Platební příkaz obsahuje výběr bankovních domů, ovšem bez kódů, a do políčka, určeného kódu banky, nelze vpisovat. Nezbývá, než tipovat a zkoušet, u jakého ústavu má příjemce hotovosti účet.

Tip do článku - účto fakturace duben

V internetovém bankovnictví Citibank chybí uživatelsky přínosné vymoženosti, jako například opakování platby, přednastavení vzorů plateb a podobně. V případě často opakovaných plateb, u nichž nelze z jakéhokoli důvodu využít trvalý příkaz, musíte vždy vyplnit veškeré informace znovu.

Přes některé nedostatky je internetové bankovnictví Citibank vhodným nástrojem k ovládání účtů pro klienty banky, zejména díky šíři podporovaných platebních instrumentů.

Anketa

Využíváte internetové bankovnictví Citibank?

Autor článku

Šéfredaktor portálu Investujeme.cz. Absolvent IES FSV UK. Člen skupiny historického šermu Heraldicus...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).