Ale je zarážející to, že bude omezený počet míst a bude to platit pro spoje určené přepravcem, ne pro všecky. Jak při zakoupení jízdenky zjistím, někde nejsou ani pokladny a jízdenka se kupuje u průvodčího, zda mohu slevu použít pro vybraný spoj. Stejný problém bude při zakoupení zpáteční jízdenky. Je to opět nedomyšlené a lepší by bylo poskytnout důchodcům, žákům a studentům slevu na zakoupení slevy IN 50.
Slevy co nabízejí dopravci v současné době jsou dostačující,určitě přeji důchodcům a dětem snížené jízdné ale uvědomme si že celá ta paráda nás bude stát cca 6mld korun a další ouřady navíc,a taky si myslím že ačkoli nejsou důchody nějak valné ale když má důchodce třeba důchod 10000kč a člověk který má min mzdu tj cca 10000kč tak nemyslíte si že je to trochu nefér vůči člověku který chodí do práce a bere za to min.mzdu?
Karole, není to s těmi současnými padesátníky tak zlé. Penzijní připojištění tu je již od roku 2 000. Jestliže je někomu dnes 50, tak již 18 let mohl " odkládat" něco stranou a ještě dalších 15 let v tom mohou pokračovat. Něco se takto dá našetřit. Je ovšem otázka, zda je z čeho odkládat. Ale ta možnost tu je již 18 let.
Důchodce také musel celý život vydělávat mnohem víc, aby mohl mít za důchod 10.000,- Kč. Takže - co je nefér? Když někdo dělá za minimální mzdu, je to jeho volba. Ten pak také bude brát minimální důchod.
Dětem i důchodcům to přeji - na druhou stránku - bude to financovat stát, což znamená, že na to musí někde "vydělat", nebo se zase dále a hlouběji zadlužit. To už ale nikde neřeknou, kde na to chtějí brát, protože by se lidi mohli zlobit, kdyby jim někdo otevřel oči, že to zaplatí vlastně oni, daňoví poplatníci. Někteří vidí jen tu jednu stránku - jupííí bude levnější jízdné, ale nevidí druhou stránku věci.
Ještě z jiného soudku - nevím, zda jsem to pochopila správně ohledně "vytížené trasy". To jako že např. moje dítě, které musí jet vytíženou linkou (když jiná možnost není), nebude mít levnější jízdné, ale jiné dítě, které má to štěstí, že bydlí na trase nevytížené linky, slevu dostane? Není to trochu diskriminace?
Tak nějak nevím.-Ty vlaky stejně jezdí a budou jezdit podle jízdního řádu a místa v nich bývá dost.Důchodci tedy zaplní ta volná místa,
která jsou volná i z toho důvodu,že na současné jízdné prostě někteří nemají.Jsem důchodce s nadprůměrným důchodem a musím si dobře spočítat,než na nějakou delší cestu jen pomyslím.Snížené jízdné bude příjmem dopravců od lidí,kteří za normální jízdné prostě nepojedou a dopravci od nich nyní žádné jízdné nemají.6 mld korun na opotřebení vagonů,které přírůstek cestujících může vyvolat,mi příjde jako velmi nadhodnocená částka.
Průkaz ZTP/P znamená, že invalida má právo ve veřejné dopravě na doprovod. Většina doprovodů jsou dobrovolníci, svou činnost /doprovázení/ většinou dělají pro majitele průkazů zdarma, a proto, pokud majitele tohoto průkazu doprovázejí, jízdné neplatí. Toto platí u většiny provozovatelů už teď, i když jsou výjimky.
Myslím, že jsou slevy dostačující. Babiš rozkradě peníze z fondů, které našetřily minulé vlády jen aby se zavděčil důchodcům kteří ho volili. Proč si nejdřív nenašetří peníze sám do fondů a potom může slibova sportovní haly atd plno dalších nesmyslů. At raději se proplácí léky těžce nemocným lidem.
Omyl, na státním důchodovém fondu bylo našetřeno do roku 1989 celkem 330 miliard korun!! To si našetřili dnešní důchodci, kterým se po tři roky důchody vůbec nevalorizovaly a až za vlády p.Babiše se začalo trošičku valorizovat a nynější kompenzace a plánované zvýšení důchodů od příštího roku stejně nedosáhne na tu hranici, kterou by po právu měli dnešní důchodci pobírat. Až po r.1989 Klausova vláda , potažmo přímo pan Klaus starší, zpronevěřil těch 330 miliart tím, že je nechal z důchodového fondu převést do státního rozpočtu a tím fond, na který šetřily minimálně dvě generace, vytuneloval!!! Takže viňme viníky a neházejme špínu na p.Babiše! Děkuji.
Milej LÁDO, důchodový fond nikdy neexistoval. Tím pádem na něm nemohlo být přes 50 miliard; a tím pádem ho nemohl Mirek Topolánek ani rozpustit.
V diskuzích na internetu se rozšířila falešná zpráva o tom, že expremiér Mirek Topolánek rozkradl důchodový fond, resp. že si z něj vypůjčil peníze a už je nevrátil.
Tato dezinformace je mezi mnohými lidmi (a pochopitelně zvláště mezi důchodci, protože těch se přímo dotýká) zřejmě široce rozšířená a hluboce zakořeněná.
Jaká je pravda? Šiřitelé informací o rozkrádání důchodového fondu si neuvědomují, že žádný takový fond neexistuje a ani před revolucí neexistoval.
Pane Oldo, nešiřte tady lži.
Vaše tvrzení o prostředcích „ušetřených na důchody“ není pravdivé. Před rokem 1989, i po něm, až dodnes, jsou důchody financovány státem, ze státního rozpočtu. Důchodový systém fungoval a funguje na tzv. průběžném principu – důchody jsou hrazeny ze státního rozpočtu a od roku 1993, kdy bylo uzákoněno pojistné, jsou příjmy z pojistného odváděny do státního rozpočtu. Nedochází tedy k tomu, že by byly prostředky shromažďovány v nějakém fondu, z něhož by mohly být nějakým způsobem použity na něco jiného nebo zneužity. Výdaje na důchody jsou mandatorní výdaj, tedy ten, na nějž je zákonný nárok a výplata všech důchodů musí být ze státního rozpočtu pokryta.
viz stránky Ministerstva financí:
http://www.mfcr.cz/cs/aktualne/v-mediich/2012/2012-07-11-vmediich-4914-4914
Pravda je taková, že žádný důchodový fond neexistoval. Do roku 1992 nebylo ani žádné důchodové pojištění, ze kterého by se nějaký fond tvořil. Zaměstnanci odváděli jen diferencované daně dle tabulek a důchody, nemocenská, zdravotnictví se platily stejně jako jiné segmenty průběžně ze státního rozpočtu. Po zavedení důchodového pojištění se sleduje v rámci státního rozpočtu jen důchodový účet, který vykazuje celkové příjmy a výdaje v daném roce a případný přebytek či deficit.
Přesně tak.
Nesmysl s důchodvým útčem vymyslel někdo chytrý, a šíří ho blbci.
V průběžném důchodovém systému nic takového neexistuje, a když už ano, jde o zcela virtuální záležitost (jako dnes). Protože to nefunguje tak, že jeho přebytky by se někam ukládaly a použily na financování deficitů v dalších letech.
Ve skutečnosti je to jen pojmenované políčko "excelovské tabulky" státního rozpočtu a žádný větší význam nemá.
A vykrádat políčko tabulky není pochopitelně k ničemu dobré.
Milá paní Hano, Za vlády premiera Nečase a min. financí Kalouska se začaly ve velkém vydávat ,,státní dluhopisy a to ve velkém objemu,, nebyli totiž ve státní pokladně peníze ! V té době nebyl p. Babiš ve vládě a hnutí ANO nemělo ani jednoho poslance ! Takže kdo kradl ? Vy? LÁDA
Nejvíc mne štve, že jako zaměstnanec ČD můžu jezdit jakýmkoliv vlakem a se slevou. Jednou ročně zaplatím 1000 Kč a můžu jezdit i rychlíkem. A teď po té blbé slevě pro všechny důchodce a studenty si budu muset platit jízdenku a ještě nemůžu jezdit rychlíkem a kterýmkoliv vlakem . Tak to je pěkně pitomý. Kterej blbec to vymyslel, toho patří pověsit za uši do průvanu. Nazdar. Neschvaluji to.
vy nejezdíte se nějakou virtuální slevou - ale za prachy, které za vás zaplatí nezaměstnanci drah. kteří už tak dotují svými daněmi ztrátovou osobní železniční dopravu mnoha miliardami.
to představte si chudáky bankéře - celej život třeba dře v bance jako kůň, a nemůže si domů vzít ani hrst bankovek. a že jich tam maj jako hnoje ... a ještě když pak jde do důchodu, kdepak nějaké prioritní odbavení - aby stál v bance frontu u přepážky, jako nějakej tydýt od dráhy. to vám připadá spravedlivé???
Tak já vám to přeji, sám jsem jako student najezdil vlakem a autobusem nespočetné tisíce kilometrů a zážitky mám na celý život takové, že by mě do těchto prostředků veřejné dopravy už nikdo nedostal - zlaté auto.
A třeba moji rodiče v důchodu toto také nevyužijí, protože špatně chodí a je nad jejich síly docházet půl kilometru k nejbližší autobusové zastávce. Ti by spíše uvítali navýšení důchodů a i já si myslím, že více by se důchodcům i studentům a žákům pomohlo navýšením důchodů a přídavků na děti. To co Babiš a spol. vymysleli zavání spíš paskvilem, který bude muset hlídat zase spousta nových úředníků a nejvíce na tom vydělají dopravní společnosti, které budou nejlépe vykazovat falešná čísla počtu cestujících důchodců a studentů.
Nemyslím, že by se stát tímto opatřením zruinoval. Senioři jezdí auty, hlavně ti z venkova, protože autobus jim tam jede2x za den a případný vlak staví taky jen některý. A mnoho seniorů nejezdí vůbec protože je boleji nohy nebo nemají důvod kamkoliv cestovat. A omezení u některých spojů je blbost. Pokud by mohli užít spoj až třeba v 10, v cíli cesty budou pozdě večer nebo spojení A přestupy nestihnu.
Ještě slevy nejsou a už se chystají vyjímky. Měli by jasně vymezit, na které vlaky a autobusy se slevy budou vztahovat, nebo které ze slev budou vyjmuty. Jak to lidé budou hledat?
Je to stejné jako se zvýšením důchodů od 1.1.2019. Zatím se o tom mluví, ale obchodníci jsou jako vždy v předstihu a už upravili ceny.
Slevy na dopravu budou fajn. Ale myslím si, že možnost dopravců vyjmout některé spoje ze slev přinese jen zmatky a plno nedorozumění. Vždyť i senior i student může potřebovat jet tzv. vytíženým spojem. Pokud jde o vytížené dálkové spoje, tak většinou lze zakoupit místenku. A to je pak na každém cestujícím. Bylo by tedy vhodné, aby slevy platily na všechny spoje bez rozdílu.
43 roku jsem odpracoval na zeleznici kde nam bylo vtloukano do hlavy ze k platu mame rezijni vyhody a proto mame mensi plat.Ted jako duchodce si musim kupovat znamku za 500 Kcs.Tak aspon pro nas by mel vlak byt zadarmo.Mnoho z nas odpracovali 40 hodin mesicne vic nez byla pracovni doba,Ani v castce duchodu se to neprojevilo i kdyz to bylo odpracovane v druhe tride.Tak na nas trochu nezapominejte.
Vy drážní vydřiduši, nechceš náhodou ještě i deputát na uhlí? My ostatni jsme dělali u státních podniků a měli jsme prd. Jenom dráha režijní výhody pro celou rodinu na doživotí. V té době soused strojvůdce kolem sedmi tisíc, normální člověk ve výrobě kolem dvou, a to musel chodit do chemičky na nepřetržitý provoz. Zaplať si 500 a doufám, že ti to zdraží!
Se slevami pro důchodce souhlasím z těchto důvodů:
1) senioři, kteří jezdí autem rádi přesedlají na vlak či autobus, neboť mnozí ohrožují silniční provoz: senioři jsou už méně pozorní, jezdí pomaleji a zdržují provoz a vyvolávají tak kolizní situace, zejména to platí na dálnicích,
2) senioři většinou nikam nespěchají proto využití levnější veřejné dopravy bude pro ně výhodnější, a navíc si myslím, že je málo seniorů, kteří využijí veřejnou dopravu jen proto aby se svezli, využijí ji jenom tehdy, když budou nuceni si ve vzdálenějších místech něco vyřídit.
3) I senior je rád, když si může dát sem tam pivo, či štamprli a nemusí mít obavu ze silniční kontroly,
4) starší lidé obyčejně jezdí i staršími auty, tedy technický stav může ohrožovat bezpečnost silničního provozu, jízdou veřejným prostředkem se tak toto nebezpečí vyloučí,
5) více se využije kapacity veřejných prostředků, když dnes vidíme, že vlaky v době mimo špiček jezdí poloprázdně
Ano starší lidé a důchodci jsou blbci nemohoucí. Je mi 76 udělám patnáct kliků, mám pilotní zkoušky, aktivně létám a mám dva roky staré auto. Zítra se rozpláču, vrátím všechny doklady a začnu jezdit podle tvého doporučení veřejnou dopravou. Jen tak mimochodem před dvěma týdny jsem vyšel bez pomoci na Sněžku. Kdy jsi tam byl naposledy ty moulo ...
Jsem 14 let v invalidním důchodu ,špatně vidím a nemám nárok na žádnou slevu.Když jsem se ptala svého obv.lékaře,tak mi jen řekl ať si zajdu na sociálku,že tam mi to řeknou.
Poněvadž se tam odmítám cpát s našimi snědými spoluobčany,nikde jsem nešla.Je mi 55 let a všude platím plné jízdné.
Ono není o co stát.Jsem po komplikované operaci páteře,špatně chodím, o berlích.Stejně mi na sociálce řekli,že na nic nemám nárok - po pravdě - jen na 1. stupeň a to je výhoda si sednout v autobuse.Sleva na dopravu už ne.Musela bych mít přiznanou ZTP a tu kdysi přiznávali automaticky při přiznání invalidního důchodu.Dnes můžete mít i třetí stupeň a stejně vám ZTP nepřiznají.Sleva na vlak by mi byla byla k ničemu - na vlak to mám 2 km a mám tam problém dojít a do toho vlaky vylézt.Ale jiní ji třeba využijí.Tak nelitujte toho,že jste na sociálku nešla - to zklamání bych vám nepřála.Moje tchýně má ZTP už 30 let a běhá lepší jako já.Kdyby o ni žádala dnes,jsem si jistá,že by ji už dle dnešních "norem" nedostala.
Tyto slevy jsou nesmysl! Kolik starých lidí cestuje? Kolik procent důchodců je může využít? Co ti, kteří nemohou chodit? Co ti, kteří mají s pohybem či orientací potíže? Lepší by bylo, aby vláda konečně upravila důchody na úroveň vyšší než 30% průměrného příjmu a nechala na důchodcích, jak si dopravu zajistí. Zatím se důchodci propadají do řad žebráků a asi nebudou ani s těmito slevami více cestovat. Že by šlo právě o to?
Zastávám názor že to většinu současných cestujících vyžene z kolejí. Jezdím do práce 300km vlakem. Abych měl jistotu, že nepojedu vestoje, musím si koupit místenku více než týden dopředu. Přede třema lety jsem místenku nepotřeboval vůbec. Pokud to tak půjde dále, a ono se to zrychlí až začne platit tato změna, sednu do auta a jaký byl vlak? Není to názor pouze můj. Nevidím nejmenší důvod, proč bych měl jízné platit vpodstatě 2X. Jednou jako jízdné na pokladně a podruhé jako daň .V každém případě je to diskriminace pracujících, ať už se na to dívá kdo chce a jak chce.Takže asi tak nějak.
I když mám hornický důchod a šel jsem do důchodu o něco dříve, tak se moc necítím být rovnoprávných důchodcem. Tím se stanu až v 65 letech, pokud dožiju. Na důchodech nás stát okradl. Udělali nám umělý strop, aby jsme nemohli dostat to co nám patří. Podle výpočtů co jsme dávali do systému jsme měli brát min. o 7000 kč. víc, ale bohužel v našem zlodějském státě se takové věci dějí. Tak tady bych rád poděkoval všem ministrům, premiérům minulých vlád, hlavně Klausovi, Topolánkovi, Kalouskovi a Sobotkovi a vzkazuji jim že mi můžou políbit prdel. A pokud budou chtít i víckrát. A počítám že by se k nim mohl brzy připojit i Babiš. Zdrař Bůh.
já myslím, že mýtus o chudých a ubohých důchodcích pomalu ale jistě vychází z módy. komu je dneska 65 a jde do důchodu - v roce 1989 mu bylo 35, byl tedy na vrcholu svých fyzických a intelektuálních sil. a měl více než čtvrt století na to, aby se učil, makal, spořil, a na důchod se zajistil. u tech mladších se to dá i vyžadovat, aby chápali co se kolem nich v důchodovém systému děje, a vzdělávali se a spořili doslova celý život. takže ještě tak pár roků bude chudý důchodce k politování - za nedlouho bude vnímán jako lehkomyslný parazit.
Na Slovensku je jízdne ve vlaku pro pro důchodce a studenty do 26 let doprava zdarma. Neplatí to pro autobusy.
Má to ale jeden háček a to je to, že v každém vlaku je pro ně vyhrazen určitý počet míst.
Pokud jsou táto místa vyprodaná, pak si musí ostatní na tento spoj zaplatít celé jízdne.
Slevy ano, ale jen pro děti, nemají žádný příjem a rodičům to aspoň trochu pomůže. Důchodce pokud zvládne jezdit vlakem tak na tom asi tak špatně není, je to vidět každý čtvrtek když začínají akce v kauflandu. U nás v UL jezdí v MHD 70+ zdarma a těch keců co maj když přijde revizor.
Uvědomujete si, že je hodně důchodců, kteří jezdí např. do Prahy k lékaři, a že je to poměrně hodně finančně zatěžuje. Sama tam jezdím každý měsíc a jízdné autobusem + metro mou osobu stojí víc jak 400 Kč. Některý měsíc tam musím i 3x, takže sleva by se hodila. Nejezdím do Kauflandu a pod. Neodsuzujte důchodce, všichni jimi jednou budete. Přeji všem pevné zdraví, kdoví co čeká vás.......
Jsem důchodce,jsem taky z Ústí,a zažívám to denně,rozkysly baby,který se nevejdou ani na sedadlo,na vedlejším sedadle plný narvaný tašky,k tomu francouzský hole,tak tak že někoho nezabijou,sebevědomí a egocentrismus u každý,,a v tý čtvrtky,to se pomalu nedostanu do busu.Při výstupu se skoro zabiju o ty jejich kolečkový tašky.Stačí slovo kritiky,okamžitě se na Vás valí spousta slov o nevychovanosti.V podstatě bus je teď její.Když už jsou vždycky všude a vždy,snad by to šlo trochu kultivovaně.Náš důchodce je prostě nepřehlédnutelný,asi je na svý chování hrdý.
Do doby než tehdedejší min. financí p. Kalousek zrušil všem důchodcům 50% slevu na všechny vlaky ve 2. tř. krom vlaků SC, to všechno krásně fungovalo, nepamatuji si, že by tuto slevu důchodci nadúžívali, nikdy nebyl ve vlacích žádný přetlak důchodců. A nikdy nebude i kdyby to bylo zdarma. Je to nesmysl. A bylo to jednoduché, administrativně nenáročné. Pokud by se vláda vrátila k tomuto systému, mnoho by se ušetřilo. Za 50% slevu by byli všichni spokojeni. Tady se nabízí 75% sleva což vypadá krásně, ale ty složitosti kolem toho ? Vím o čem mluvím. Bývalý průvodčí vlaků.
Tak už vidím, že ze slev mít nebudu téměř nic, i když je mi 72 let. Z vesnice v okr. Teplice do Prahy vlakem - no jak jinak než ráno abych vůbec stihla lékařské vyšetření, které musí být dopoledne, abych se vůbec stihla vrátit, když na vesnici moc spojů nejezdí. A ráno jezdí nejvíce lidí do Prahy z Ústí n.L. do práce a do školy , takže to bude určitě míněno dopravcem jakožto špička. Takže žádná sleva. A když slevy nebudou platit ani pro MHD - tak to mám rovněž smůlu. V Teplicích sice p. Kubera umožnil seniorům jezdit v MHD zdarma, to ovšem bohužel neumožnil seniorům, kteří z vesnic kolem Teplic musí jezdit jednak na lékařská vyšetření, jednak nakoupit, protože v mnoha vesnicích buďto obchody nejsou vůbec, nebo jsou mizerné, a zboží v nich nemá ani často ani potřebnou kvalitu. Takže pro autobus MHD (a jiný z naší vsi do Teplic ani nejede) sleva také žádná. K čemu tedy ta krásná bublina slev má sloužit? Domnívám se, že podobné situace jsou i v dalších vesnicích kolem okresních měst a dále od Prahy. Škoda. Očekávané naděje že se konečně seniorům dostane zasloužené, alespoň malé výhody v podobě dopravních slev končí v dodatcích, které seniorům znemožní vůbec nějakou slevu využívat. A když se podíváme na tak pěkně se zvyšující platy osob výdělečně činných, je i ta slibovaná tisícovka spíše jen slabou útěchou. Jakoby senior neměl mít nárok na potřebné léky, kvalitní stravu a nákup spotřebních předmětů, které se po dvou či třech letech kdy jim končí záruka "zákonitě" rozsypou. Který důchodce má důchod odpovídající průměrnému platu, aby mohl dožít bez starosti o zítřek? Rebel
Hloupý dotaz. Je vidět, že jste ještě mladý a nevyzrálý. Pokud jste starší, tak jste nejspíš .... (poněkud omezený???) ... . Uvědomte si , že existují nemoci, které se léčí jen ve velkých (Fakultních) nemocnicích, protože léčba je možná jen "někde", a proto ta Praha, Brno, HK ... . Stačilo vysvětlení?????
To se zas někomu povedlo,to bude pěknej maglajz v dopravě,dopravce bude moci určit ve spojích,které jsou dostatečně vytížené počet jízdenek,které prodá za 25% slevy a co ty ostatní budou na tom hůř než teď, Pojedou za plné jízdné,když doteď mohli jezdit za polovinu? Nebo jak? Jediné autobusy,které jsou vytížené jsou ty vco nimi děti jezdí ráno do školy a odpoledne ze školy,tudíž v podstatě dva spoje a na ty sleva platit nemusí,protože jsou vytížené?
je mi 65 a více, tak bych měl mít radost a pochopitelně zvýšit důchod, kdo by nechtěl (mám dost hluboko pod průměrným), ale kde na to se vezme. je to pouze babišova politika, aby ho volili 3 mil. důchodců z nichž už většina nepoužívá a nebo nikdy nepoužívali mozek. Stát se tím bude samozřejmě zadlužovat a ty dluhy musí někdo zaplatit, ale myšlení lidí, kteří se také zadlužují např. na dovolenou, vánoce, tak ti také nemyslí moc nebo vůbec, mají-li čím budoucí dluhy uhradit a tito jsou proto také babišova pátá kolona do voleb.
Mělo by to být jak na Slovensku. Už se začíná zase spekulovat, takže nakonec zbude jen pár nějakých spojů a důchodce si stejně bude muset zaplatit celé jízdné a nebo jezdit v noci a ve dne se drkotat nějakým osobákem. Já si myslím, že zase tolik důchodců nejezdí, aby měl někdo strach že prodělá.
Žádný důchodový fond nikdy neexistoval. Tak si z něj nikdo nemohl vypůjčit. Tedy ani Topolánkova vláda.
Přestaňte už konečně šířit tyto lži!
Do roku 1992 nebylo ani žádné důchodové pojištění, ze kterého by se nějaký fond tvořil. Zaměstnanci odváděli jen diferencované daně dle tabulek a důchody, nemocenská, zdravotnictví se platily stejně jako jiné segmenty průběžně ze státního rozpočtu. Po zavedení důchodového pojištění se sleduje v rámci státního rozpočtu jen důchodový účet, který vykazuje celkové příjmy a výdaje v daném roce a případný přebytek či deficit.
Zdravím a žádám o odpověď :
kde se cestující dozví,které vlaky jsou tzv. naplněné a tudíž jim sleva na vlak platit nebude? To budou vědět v pokladně,nebo to bude "hlásat" rozhlas ve stanici? Budu ráda,když mi někdo na tuto otázku odpoví.Věřím,že se dočkám dle mého názoru odpovědi,která nebude pouze pro mne,ale i pro ostatní cestující. Děkuji
Zajímalo by mě zda budou ČD i nadále poskytovat důchodcům slevy na kartu IN50, protože pokud bych měla platit v nějakých vybraných vlacích 100% jízdného, tak se mi ty slibované slevy asi spíš nevyplatí, protože ne vždy si budu moct vybrat spoj, abych mohla uplatnit slevu, např. návštěva lékaře se mi tedy spíš prodraží. Navíc karta IN 50 umožňuje vložení peněz a tím zjednodušuje mně i průvodčímu zakoupení jízdenky ve vlaku a těch zastávek ČD bez možnosti koupit si jízdenku ve stanici stále přibývá. Takže sice bych slevu uvítala, ale připadá mi, že je to nějaké nedomyšlené, nebo, že jsme nedostatečně informováni o situaci.