Slevy co nabízejí dopravci v současné době jsou dostačující,určitě přeji důchodcům a dětem snížené jízdné ale uvědomme si že celá ta paráda nás bude stát cca 6mld korun a další ouřady navíc,a taky si myslím že ačkoli nejsou důchody nějak valné ale když má důchodce třeba důchod 10000kč a člověk který má min mzdu tj cca 10000kč tak nemyslíte si že je to trochu nefér vůči člověku který chodí do práce a bere za to min.mzdu?
Karole, není to s těmi současnými padesátníky tak zlé. Penzijní připojištění tu je již od roku 2 000. Jestliže je někomu dnes 50, tak již 18 let mohl " odkládat" něco stranou a ještě dalších 15 let v tom mohou pokračovat. Něco se takto dá našetřit. Je ovšem otázka, zda je z čeho odkládat. Ale ta možnost tu je již 18 let.
Důchodce také musel celý život vydělávat mnohem víc, aby mohl mít za důchod 10.000,- Kč. Takže - co je nefér? Když někdo dělá za minimální mzdu, je to jeho volba. Ten pak také bude brát minimální důchod.
Dětem i důchodcům to přeji - na druhou stránku - bude to financovat stát, což znamená, že na to musí někde "vydělat", nebo se zase dále a hlouběji zadlužit. To už ale nikde neřeknou, kde na to chtějí brát, protože by se lidi mohli zlobit, kdyby jim někdo otevřel oči, že to zaplatí vlastně oni, daňoví poplatníci. Někteří vidí jen tu jednu stránku - jupííí bude levnější jízdné, ale nevidí druhou stránku věci.
Ještě z jiného soudku - nevím, zda jsem to pochopila správně ohledně "vytížené trasy". To jako že např. moje dítě, které musí jet vytíženou linkou (když jiná možnost není), nebude mít levnější jízdné, ale jiné dítě, které má to štěstí, že bydlí na trase nevytížené linky, slevu dostane? Není to trochu diskriminace?
Tak nějak nevím.-Ty vlaky stejně jezdí a budou jezdit podle jízdního řádu a místa v nich bývá dost.Důchodci tedy zaplní ta volná místa,
která jsou volná i z toho důvodu,že na současné jízdné prostě někteří nemají.Jsem důchodce s nadprůměrným důchodem a musím si dobře spočítat,než na nějakou delší cestu jen pomyslím.Snížené jízdné bude příjmem dopravců od lidí,kteří za normální jízdné prostě nepojedou a dopravci od nich nyní žádné jízdné nemají.6 mld korun na opotřebení vagonů,které přírůstek cestujících může vyvolat,mi příjde jako velmi nadhodnocená částka.