Migrace klientů Equa bank do Raiffeisenbank byla noční můrou nejen pro vývojáře Raiffeisenbank, ale i pro některé klienty Equa bank. Ne všichni se do Raiffky těšili, což je vidět z reakcí na sociálních sítích a diskuzních fórech.
Zatímco internetové a mobilní bankovnictví Equa bank bylo střiženo do jednoduchosti, Raiffeisenbank funguje odlišně a v jejích internetových produktech je vidět více marketingu a méně vychytávek, na které byli klienti Equa bank zvyklí, stýskají si klienti.
Tento subjektivní pocit však nehodnotíme, protože zde platí známé přísloví „100 lidí, 100 názorů“. Komu se u Raiffky líbit nebude, prostě odejde do banky, která má lepší UX prostředí (s výjimkou zaúvěrovaných klientů). Equa bank už není a Raiffeisenbank je prostě jiná banka se svými procesy a poplatky.
Více k tématu
Poslední dny Equa bank. Začíná její plná integrace do Raiffeisenbank
Equa bank definitivně končí, s Raiffeisenbank se spojí v listopadu. Co se pro vás změní?
Někteří klienti Equa bank, kteří Raiffku ještě uvnitř neznali, jsou proto z nového prostředí trošku nervózní a musejí se s novým internetovým a mobilním bankovnictvím seznámit. Pro klienty Equa bank, kteří byli zároveň klienty Raiffky, se nic zásadního nezměnilo, jen najednou mají více produktů u RB.
Ze stávajících reakcí obou skupin klientů však vyplývá, že samotná migrace proběhla úspěšně. Alespoň prozatím. Uvidíme, jaké odezvy budou od pondělí 14. 11. 2022, kdy se do banky nahrnou zbývající klienti. Ale bez ohledu na pocity, jak vypadá internetové a mobilní bankovnictví Raiffeisenbank a které služby od původní Equa bank chybí, produkty se převedly a lze je používat. A to je dobře.
Právě tuto migraci jsme průběžně sledovali a i nám se potvrzuje, že Raiffeisenbank tuto obávanou změnu zvládla. Až na nějaké drobnosti, kterým se při takovém množství dat nelze vyhnout.
Equa bank → Raiffeisenbank
Po přihlášení do původního internetového bankovnictví Equa bank se klienti dozví, že mají jít na web Raiffky.

Po přihlášení do původního internetového bankovnictví Equa bank se dozvíte, že je potřeba pokračovat už na webu Raiffeisenbank s vaším klientským číslem. To se vám zobrazí. (13. 11. 2022)
Běžný účet Equa bank: zkontrolujte si jméno majitele účtu
Po přihlášení je na hlavní stránce vidět převedený účet od Equa bank.
V detailu jsou pak vidět další parametry účtu. V případě autora článku se název účtu nepřevedl v plném formátu, nýbrž ve tvaru „J. Příjmení“ místo původního „Jméno Příjmení“. Je možné, že se to týká více klientů. Komu to vadí, může na pobočce nechat název účtu opravit/změnit. (Tento název se pak zobrazuje u příjemců plateb z vašeho účtu.)
Pokud vám stávající tarif z Equa bank nevyhovuje, můžete jej změnit na nový tarif dle aktuální nabídky RB.
Cizoměnové účty RB správně převedla jako samostatné účty (tak jak psala, že to udělá).
Debetní karta: zkontrolujte si limity
Základní debetní karta RB má týdenní limity max. 200 000 Kč. Celkem. Ty si můžete rozdělit např. na 100 000 Kč pro bankomaty a 100 000 Kč pro platby.
Equa bank naopak měla denní limity max. 300 000 Kč, z toho 150 000 Kč pro platby a 150 000 Kč pro hotovost. A tyto limity se správně převedly. Jenže jako týdenní…
A pokud je změníte, už musíte použít stávající limity RB, tedy max. 200 000 Kč. Pokud potřebujete vyšší, musíte si zvolit vyšší typ karty.

Tady pozor. Maximální limity karet Equa bank se převedly správně, ale další změna bude už podle pravidel Raiffky: maximum je 200 000 Kč souhrnně, týdně (platby i výběry celkem). Equa bank měla 300 000 Kč. (13. 11. 2022)
PIN až po návštěvě bankomatu
RB umí zobrazit váš PIN ke kartě. Ale v případě převedených karet z Equa bank je potřeba nejprve udělat nějakou transakci v bankomatu. Teprve poté se vám zobrazí i v internetovém/mobilním bankovnictví.
Trvalé příkazy, inkasa, šablony, platby
Všechny trvalé příkazy, povolená inkasa a platby se převedly správně. A to jsme je schválně zadávali až den před migrací systémů.
Správně odešly i páteční platby (od 8:00 už byl výpadek) a správně čekají i platby načasované na pondělí. Včetně plateb zahraničních. Není co vytknout.
Některým klientům se však při exportu dat trvalé platby zkopírovaly dvakrát. Podle informací klientů je však callcentrum Raiffeisenbank ještě v neděli obvolávalo, zda ty platby měli skutečně dvakrát, anebo zda jde o chybu při migraci. Takže toto si banka v rámci možností pohlídala.
Nucená návštěva pobočky
Pokud jste měli účet v Equa bank i v Raiffeisenbank a neměli jste Raiffce mobilní bankovnictví (byť mobilní klíč ano), po migraci je sice všechno správně vidět v internetovém bankovnictví, ale pro aktivaci mobilního bankovnictví musíte na pobočku. Mobilní bankovnictví už nelze aktivovat z prostředí internetového banovnictví, přestože máte aktivní mobilní klíč.
Raiffka tuto možnost pro své klienty před pár měsící vypnula z obav možného zneužití ze strany nevzdělaných klientů, kteří takto dávali na dálku přístup podvodníkům.
Pokud již používáte mobilní bankovnictví na jiném zařízení, které máte, a potřebujete provést aktivaci na zařízení novém, využijte nově možnost aktivace prostřednictvím této existující mobilní aplikace. Postup naleznete v Menu – Nastavení – Správa zařízení. Pokud aplikaci již nebo ještě nemáte k dispozici, navštivte prosím jakoukoliv pobočku Raiffeisenbank, kde Vám aktivaci zprostředkují naši bankéři. Aktivace v internetovém bankovnictví již není z bezpečnostních důvodů dostupná.
Pro klienty z Equa bank bez účtu v Raiffeisenbank tato možnost povolená ale je a aktivaci mobilního bankovnictví lze provést bez návštěvy pobočky.
Výpisy z účtu: max. 18 měsíců
Bez problémů se importovaly i výpisy z účtů. Maximem je však 18 měsíců. Starší výpisy v internetovém bankovnictví neuvidíte (to je výchozí stav u RB, ne chyba).