Jako v obýváku: jak vypadají nejnovější pobočky bank? (FOTOGALERIE)

1. 2. 2017
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos Inc.
Banky se snaží jít s dobou. Ani v době internetu nezanedbávají pobočky. Pochopily, že se jich Češi nevzdají. Kde to na pobočkách vypadá líp než u vás v obýváku?

I když se velká část bankování přesouvá na internet, část klientů nedá na pobočky dopustit. Kromě toho nejsme ještě tak daleko, aby se přes internet běžně uzavíraly smlouvy u komplikovanějších produktů, jakým je třeba hypotéka. Jak vypadají pobočky bank, které nejnověji prošly modernizací?

Jsou vzdušnější a designově propracované. Často to tak vypadá lépe než v našem obýváku.

Air Bank

Air Bank při zahájení činnosti přišla s poměrně unikátním konceptem poboček. Jsou typické stylovým zeleným nábytkem a hravými doplňky. Z materiálů převažuje dřevo, hraje zde hudba a podle Vladimíra Komjatiho dokonce několik z nich i voní speciální vůní.

Klienti tady řeší své požadavky s asistentem, který sedí přímo vedle nich a oni mu tak vidí při zadávání informací přímo pod ruku. Občerstvit se mohou vodou zdarma, případně kávou, na kterou prý mohou přijít posedět i jen tak. Na pobočkách je k dispozici Wi-Fi nebo mohou klienti využít volný počítač, aby si zadali platby do internetového bankovnictví.

Air Bank si také zakládá na tom, že na pobočku můžete přijít se svým psem, kočkou (na návštěvě byl i divočák), můžete si tu opřít kolo nebo bez starostí dojíst letní zmrzku.

Creditas

Banka Creditas přišla v novém kabátu na český trh letos v lednu. S transformací na banku se postupně změní také pobočky. Ty stávající se budou stěhovat více do center měst a všechny projdou renovací. Letos plánuje banka postavit i dvě nové, takže celkem jich bude mít šestnáct.

Česká spořitelna

I Česká spořitelna počítá s novým konceptem pobočkové sítě. První už loni otevřela na Hlavním nádraží a v OC Zličín v Praze a v OC Aupark v Hradci Králové. Nový koncept chce banka postavit na čtyřech typech obchodních míst, která se od sebe liší rozsahem nabízených produktů a služeb, senioritou poradců a vybavením. Prvním typem má být malá akviziční bezhotovostní pobočka (práce s hotovostí bude samoobslužná pomocí vkladomatů), dalším malá hotovostní pobočka s novým stylem obsluhy, dále medium pobočka s kompletní šíří produktů a služeb pro klienty mimo těch prémiových a velkých firemních a nakonec pobočka, která obslouží všechny klientské segmenty. Všechny druhy poboček chce banka postupně představit během letošního roku.

Nová obchodní místa mají být příkladem malé pobočky, která je kompletně bezhotovostní a má otevřeno nonstop. Měla by sloužit hlavně k akvizici nových klientů, nesjednáte tu proto všechny produkty. Založíte tady běžný účet, kontokorent, sjednáte půjčku, Peníze na klik a spořicí účet. Pokud potřebujete víc, je vás banka schopna přes videokonferenci přesměrovat na pracovníka, který má na starosti nefinanční služby, nebo hypotečního specialistu. Tento typ poboček banka plánuje otevírat v místech s nejvyšší koncentrací lidí, tedy například v obchodních centrech, na rušných obchodních třídách apod.

ČSOB

Své pobočky modernizuje i ČSOB. Stejně jako Česká spořitelna mění způsob obsluhy, podobu i vybavení. Nový model člení obchodní místa do tří obslužných zón: Convenience zóna, Poradenská zóna pro řešení potřeb v oblasti bydlení, zhodnocení úspor a ochrany majetku a života a Premium zóna pro bonitnější klienty. Klient si na nové pobočce může vybrat místo, kde chce být obsloužen, a má k dispozici Wi-Fi síť.

Banka také zavedla na všech pobočkách a finančních centrech ČSOB, Ery a Poštovní spořitelny možnost podepisovat smlouvy k účtům, kartám, elektronickému bankovnictví i úvěrům prostřednictvím biometriky.

Kromě nových poboček se ČSOB může pochlubit i krásnou centrálou, kde najdete kavárnu, jídelnu, místnost s dětským koutkem pro pracující s malými dětmi, čítárnu, neformální zónu, masáže, ordinaci lékaře nebo restauraci. Podívejte se, jak jsme byli na návštěvě.

Equa bank

Pozornost si zaslouží i pobočky Equa bank, které mají dětské koutky, čekací zónu, kde je možné si přečíst noviny nebo se připojit na Wi-Fi. Při návštěvě si můžete poručit kávu nebo jiné nealkoholické nápoje.

Komerční banka

Část svých poboček modernizovala i Komerční banka. Klientům jsou na nich k dispozici pracovníci rychlého servisu pro řešení jednodušších požadavků (např. zadání platby, změna kontaktní adresy, vyzvednutí nové karty apod.). Nová obchodní místa obsahují i samoobslužné kiosky, počítače a tablety, na kterých se mohou zákazníci přihlásit do internetového bankovnictví. Připojit se můžete na Wi-Fi síť.

Školení pro účetní - podzimní novinky

mBank

Svou první pobočku podle nového konceptu na konci minulého roku spustila i mBank (v Českých Budějovicích v OC Géčko a v Hradci Králové). Zákazníci mají k dispozici tablety a LED obrazovky pro orientaci v produktech, na terminálu si mohou provádět transakce v internetovém bankovnictví. Obchodní místo obsahuje samozřejmě i poradenskou část pro řešení komplikovanějších požadavků.

Wüstenrot

V loňském roce probíhala také úprava zákaznického centra v pražské centrále Wüstenrot. Z ní máme k dispozici zatím jen vizuály.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).