Hlavní navigace

Jak dlouho trvá pojišťovnám, než vám odpoví? (TEST)

21. 10. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: Europ Assistance
Chcete se pojišťovny na něco zeptat a použijete e-mail či kontaktní formulář. Jak dlouho trvá odpověď? Některé 5 minut, jiné 3 dny.

Komunikaci s pojišťovnou se jednou za čas nevyhne asi nikdo. Buď už nějaký produkt či službu máte a chcete se jen o něčem informovat, nebo si jej chcete zřídit a potřebujete více informací.

Variant, jak kontaktovat pojišťovny, je několik:

  • e-mailem
  • kontaktním formulářem
  • telefonicky
  • osobní návštěvou

Na osobní návštěvu ale musíte mít blízko pobočku, což se v některých místech ne vždy podaří. Alternativně si můžete domů pozvat pojišťovacího poradce. Telefonní kontakt také každý nepreferuje. Než vás přepojí na konzultanta, můžete si počkat i několik minut. V případě barevných linek se hovor může pěkně prodražit.

Kontaktovat pojišťovnu prostřednictvím e-mailu či kontaktního formuláře je nejjednodušší a nejrychlejší varianta. A vlastně taky nejlevnější.

A tak jsme udělali malý test. Ve čtvrtek 15. října 2015 mezi 15. a 16. hodinou jsme obeslali všechny pojišťovny s jednoduchým dotazem. A pak už jsme jen čekali, jak dlouho jim bude trvat na náš dotaz zareagovat.

Nejrychlejší za 5 minut

Ani jsme nestihli rozeslat všechny e-maily a už se nám z některých pojišťoven vrátila odpověď. Samozřejmě nepočítáme automaticky odeslané e-maily, které nám oznámily, že naši žádost někdo eviduje a bude se s ní zabývat. Jako odpověď jsme brali e-mail, ve kterém nás zpětně někdo oslovil s tím, že náš dotaz alespoň četl.

V následující tabulce se můžete podívat, které pojišťovny nám odpověděly za méně než hodinu.

Pojišťovna Rychlost odpovědi
AEGON Pojišťovna 44 minut
AIG EUROPE 20 minut
ERV pojišťovna 23 minut
Komerční pojišťovna 50 minut
Kooperativa pojišťovna 6 minut
KUPEG úvěrová pojišťovna 21 minut
NN Životní Pojišťovna 5 minut
Wüstenrot pojišťovna 13 minut

Do 60 minut od odeslání našeho dotazu nám stihlo odpovědět 8 pojišťoven. Mezi ty nejrychlejší patřila NN Životní Pojišťovna, která nám odpověděla již za 5 minut. Také Kooperativě trvala odpověď pouhých 6 minut.

Komerční pojišťovna nám navíc poslala konkrétní odkaz na své stránky, které se podrobněji zabývají naší dotazovanou potřebou.

Ve všech případech jsme dostali odpověď na otázku, kterou jsme pojišťovnám položili. U pojišťovny ERV, Kooperativa, KUPEG a Wüstenrot jsme použili kontaktní formuláře. V ostatních případech jsme pojišťovny kontaktovali přes e-mail uvedený na jejich webových stránkách.

Do kdy čekat odpověď v rámci dne? I do 22 hodin

To však nebyly jediné e-maily, které nám ještě ten samý den přišly. Dalších pět pojišťoven nám odpovědělo na náš dotaz ještě ten samý den, přitom jsme jej odesílali v odpoledních hodinách.

Pojišťovny, které odpověděli v rámci kalendářního dne
Agra pojišťovna
BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Česká asociace pojišťoven
Česká pojišťovna ZDRAVÍ
D.A.S. pojišťovna právní ochrany

Pojišťovna D.A.S. nám však odpověděla pouze tím, že po nás žádá kontaktní telefon, nebo nás žádá o zpětné kontaktování, abychom si mohli domluvit schůzku. Odpověď na otázku, zda je možné se u nich pojistit jako živnostník i soukromá osoba v rámci jednoho balíčku, jsme tak nedostali. Nicméně jako odpověď to přesto počítáme, protože se našemu dotazu aspoň někdo věnoval.

BNP Paribas Cardif Pojišťovna nám v rámci odpovědi dokonce poslala dokumenty, které na náš dotaz odpovídají podrobněji. Stejným způsobem zareagovala i Agra pojišťovna.

Česká asociace pojišťoven nám odpověděla velmi vstřícně. Ptali jsme se, zda je možné pojistit si ztrátu hlasu. A od ČAP nám přišel e-mail, že toto pojištění se sice standardně nesjednává, ale obešle několik pojišťoven s dotazem na individuální pojištění a bude nás dále informovat.

Velmi nás překvapilo, v jakých hodinách se pojišťovny věnují dotazům svých klientů. Od pojišťovny Agra nám přišla odpověď ve 21:45 hodin.

Českou pojišťovnu ZDRAVÍ a Agra pojišťovnu jsme kontaktovali prostřednictvím kontaktního formuláře na jejich webových stránkách. Ostatní pojišťovny jsme oslovili pomocí e-mailu.

Nejvíce odpovědí přišlo do 24 hodin

Nejvíce odpovědí nám přišlo do 24 hodin od položení dotazu. V rámci druhého dne nám odpovědělo 12 pojišťoven. Pokud započítáme i odpovědi z předchozího dne, odpovědělo nám do 24 hodin 25 pojišťoven. Tabulka níže ukazuje, které pojišťovny nám odpověděly druhý den a „stihly“ to tak do 24 hodin:

Pojišťovna – odpovědi a reakce  do 24 hodin
AGA International (Mondial Assistance)
Allianz pojišťovna
AXA ASSISTANCE
Česká kancelář pojistitelů
Česká pojišťovna
Česká podnikatelská pojišťovna
Generali pojišťovna
Hasičská vzájemná pojišťovna
MAXIMA pojišťovna
Pojišťovna České spořitelny
Servisní pojišťovna
Union poisťovňa

Opět nás překvapilo, v jakých časech pojišťovny na dotazy odpovídají. Z České pojišťovny nám přišla ranní odpověď v 6:20 hod., z Pojišťovny České spořitelny v 7:19 a z pojišťovny Allianz v 7:39. Nečekali bychom, že se zákaznickým dotazům bude někdo věnovat před 8. hodinou ranní.

Společnost AGA International nám v rámci odpovědi zaslala i pojistné podmínky, abychom si mohli vše potřebné dohledat.

Všechny pojišťovny nám odpověděly na otázku, kterou jsme jim položili. Pojišťovny Allianz, Mondial Assistance a Českou pojišťovnu jsme oslovili pomocí kontaktních formulářů. Ostatním pojišťovnám jsme zaslali e-mail.

Odpověď do 2 pracovních dnů

Vzhledem k tomu, že po pátku následoval víkend, následující dva dny jsme žádné e-maily nedostali. Hned v pondělí nám ale opět začaly chodit odpovědi. Tabulka níže ukazuje pojišťovny, které odpověděly do 2 pracovních dnů:

Pojišťovna
Cestovní pojišťovna Adria WAY
DIRECT pojišťovna
HALALI pojišťovna
MetLife pojišťovna

V případě pojišťovny MetLife jsme na naši otázku, zda je možné se u nich pojistit proti Alzheimerově či Parkinsonově chorobě, nedostali. Pouze nám přišel e-mail, ve kterém nás pracovník pojišťovny informoval, že máme-li zájem o uzavření pojištění, máme zaslat osobní kontakt. Ten bude následně předán „renomovanému pojišťovacímu zprostředkovateli“, který s námi následně probere možnosti pojištění.

Naopak pojišťovna HALALI nám na náš jednoduchý dotaz, a sice zda je možné pojistit u nich psa, poslala kladnou odpověď a přiložila hrubou kalkulaci s tím, jak by pojištění zhruba mohlo vypadat. K e-mailu připojila i dokument, který se týkal pojištění psů, abychom si mohli rozmyslet, jaké služby bychom chtěli využít.

Čekat na odpověď 3 pracovní dny? Spíše výjimka

Pět pojišťoven nám odpovědělo až do 3 pracovních dnů:

skoleni_15_4

Pojišťovny, kterým odpověď trvala déle než 48 hodin
AXA Česká republika
ERGO pojišťovna
Novis poisťovňa
Pojišťovna VZP
Slavia pojišťovna

pojišťovny Slavia nám v e-mailu přišel i dokument, ve kterém jsme dostali podrobnější informace k dotazovanému pojištění. Pojišťovny ERGO a Slavia jsme kontaktovali pomocí kontaktního formuláře na jejich internetových stránkách. Ostatních jsme se dotazovali prostřednictvím e-mailu.

Z našeho malého testu vyplynulo, že u většiny pojišťoven si na odpověď počkáte zhruba 24 hodin. U téměř všech pak stačí vydržet 2 pracovní dny a odpověď přijde. Některé pojišťovny preferují telefonický kontakt nebo přímo osobní návštěvu v některé z jejich poboček. Přes e-mail toho s nimi tak moc nevyřídíte.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).