Komunikaci s pojišťovnou se jednou za čas nevyhne asi nikdo. Buď už nějaký produkt či službu máte a chcete se jen o něčem informovat, nebo si jej chcete zřídit a potřebujete více informací.
Variant, jak kontaktovat pojišťovny, je několik:
- e-mailem
- kontaktním formulářem
- telefonicky
- osobní návštěvou
Na osobní návštěvu ale musíte mít blízko pobočku, což se v některých místech ne vždy podaří. Alternativně si můžete domů pozvat pojišťovacího poradce. Telefonní kontakt také každý nepreferuje. Než vás přepojí na konzultanta, můžete si počkat i několik minut. V případě barevných linek se hovor může pěkně prodražit.
Kontaktovat pojišťovnu prostřednictvím e-mailu či kontaktního formuláře je nejjednodušší a nejrychlejší varianta. A vlastně taky nejlevnější.
A tak jsme udělali malý test. Ve čtvrtek 15. října 2015 mezi 15. a 16. hodinou jsme obeslali všechny pojišťovny s jednoduchým dotazem. A pak už jsme jen čekali, jak dlouho jim bude trvat na náš dotaz zareagovat.
Nejrychlejší za 5 minut
Ani jsme nestihli rozeslat všechny e-maily a už se nám z některých pojišťoven vrátila odpověď. Samozřejmě nepočítáme automaticky odeslané e-maily, které nám oznámily, že naši žádost někdo eviduje a bude se s ní zabývat. Jako odpověď jsme brali e-mail, ve kterém nás zpětně někdo oslovil s tím, že náš dotaz alespoň četl.
V následující tabulce se můžete podívat, které pojišťovny nám odpověděly za méně než hodinu.
Pojišťovna | Rychlost odpovědi |
---|---|
AEGON Pojišťovna | 44 minut |
AIG EUROPE | 20 minut |
ERV pojišťovna | 23 minut |
Komerční pojišťovna | 50 minut |
Kooperativa pojišťovna | 6 minut |
KUPEG úvěrová pojišťovna | 21 minut |
NN Životní Pojišťovna | 5 minut |
Wüstenrot pojišťovna | 13 minut |
Do 60 minut od odeslání našeho dotazu nám stihlo odpovědět 8 pojišťoven. Mezi ty nejrychlejší patřila NN Životní Pojišťovna, která nám odpověděla již za 5 minut. Také Kooperativě trvala odpověď pouhých 6 minut.
Komerční pojišťovna nám navíc poslala konkrétní odkaz na své stránky, které se podrobněji zabývají naší dotazovanou potřebou.
Ve všech případech jsme dostali odpověď na otázku, kterou jsme pojišťovnám položili. U pojišťovny ERV, Kooperativa, KUPEG a Wüstenrot jsme použili kontaktní formuláře. V ostatních případech jsme pojišťovny kontaktovali přes e-mail uvedený na jejich webových stránkách.
Do kdy čekat odpověď v rámci dne? I do 22 hodin
To však nebyly jediné e-maily, které nám ještě ten samý den přišly. Dalších pět pojišťoven nám odpovědělo na náš dotaz ještě ten samý den, přitom jsme jej odesílali v odpoledních hodinách.
Pojišťovny, které odpověděli v rámci kalendářního dne |
---|
Agra pojišťovna |
BNP Paribas Cardif Pojišťovna |
Česká asociace pojišťoven |
Česká pojišťovna ZDRAVÍ |
D.A.S. pojišťovna právní ochrany |
Pojišťovna D.A.S. nám však odpověděla pouze tím, že po nás žádá kontaktní telefon, nebo nás žádá o zpětné kontaktování, abychom si mohli domluvit schůzku. Odpověď na otázku, zda je možné se u nich pojistit jako živnostník i soukromá osoba v rámci jednoho balíčku, jsme tak nedostali. Nicméně jako odpověď to přesto počítáme, protože se našemu dotazu aspoň někdo věnoval.
BNP Paribas Cardif Pojišťovna nám v rámci odpovědi dokonce poslala dokumenty, které na náš dotaz odpovídají podrobněji. Stejným způsobem zareagovala i Agra pojišťovna.
Česká asociace pojišťoven nám odpověděla velmi vstřícně. Ptali jsme se, zda je možné pojistit si ztrátu hlasu. A od ČAP nám přišel e-mail, že toto pojištění se sice standardně nesjednává, ale obešle několik pojišťoven s dotazem na individuální pojištění a bude nás dále informovat.
Velmi nás překvapilo, v jakých hodinách se pojišťovny věnují dotazům svých klientů. Od pojišťovny Agra nám přišla odpověď ve 21:45 hodin.
Českou pojišťovnu ZDRAVÍ a Agra pojišťovnu jsme kontaktovali prostřednictvím kontaktního formuláře na jejich webových stránkách. Ostatní pojišťovny jsme oslovili pomocí e-mailu.
Nejvíce odpovědí přišlo do 24 hodin
Nejvíce odpovědí nám přišlo do 24 hodin od položení dotazu. V rámci druhého dne nám odpovědělo 12 pojišťoven. Pokud započítáme i odpovědi z předchozího dne, odpovědělo nám do 24 hodin 25 pojišťoven. Tabulka níže ukazuje, které pojišťovny nám odpověděly druhý den a „stihly“ to tak do 24 hodin:
Pojišťovna – odpovědi a reakce do 24 hodin |
---|
AGA International (Mondial Assistance) |
Allianz pojišťovna |
AXA ASSISTANCE |
Česká kancelář pojistitelů |
Česká pojišťovna |
Česká podnikatelská pojišťovna |
Generali pojišťovna |
Hasičská vzájemná pojišťovna |
MAXIMA pojišťovna |
Pojišťovna České spořitelny |
Servisní pojišťovna |
Union poisťovňa |
Opět nás překvapilo, v jakých časech pojišťovny na dotazy odpovídají. Z České pojišťovny nám přišla ranní odpověď v 6:20 hod., z Pojišťovny České spořitelny v 7:19 a z pojišťovny Allianz v 7:39. Nečekali bychom, že se zákaznickým dotazům bude někdo věnovat před 8. hodinou ranní.
Společnost AGA International nám v rámci odpovědi zaslala i pojistné podmínky, abychom si mohli vše potřebné dohledat.
Všechny pojišťovny nám odpověděly na otázku, kterou jsme jim položili. Pojišťovny Allianz, Mondial Assistance a Českou pojišťovnu jsme oslovili pomocí kontaktních formulářů. Ostatním pojišťovnám jsme zaslali e-mail.
Odpověď do 2 pracovních dnů
Vzhledem k tomu, že po pátku následoval víkend, následující dva dny jsme žádné e-maily nedostali. Hned v pondělí nám ale opět začaly chodit odpovědi. Tabulka níže ukazuje pojišťovny, které odpověděly do 2 pracovních dnů:
Pojišťovna |
---|
Cestovní pojišťovna Adria WAY |
DIRECT pojišťovna |
HALALI pojišťovna |
MetLife pojišťovna |
V případě pojišťovny MetLife jsme na naši otázku, zda je možné se u nich pojistit proti Alzheimerově či Parkinsonově chorobě, nedostali. Pouze nám přišel e-mail, ve kterém nás pracovník pojišťovny informoval, že máme-li zájem o uzavření pojištění, máme zaslat osobní kontakt. Ten bude následně předán „renomovanému pojišťovacímu zprostředkovateli“, který s námi následně probere možnosti pojištění.
Naopak pojišťovna HALALI nám na náš jednoduchý dotaz, a sice zda je možné pojistit u nich psa, poslala kladnou odpověď a přiložila hrubou kalkulaci s tím, jak by pojištění zhruba mohlo vypadat. K e-mailu připojila i dokument, který se týkal pojištění psů, abychom si mohli rozmyslet, jaké služby bychom chtěli využít.
Čekat na odpověď 3 pracovní dny? Spíše výjimka
Pět pojišťoven nám odpovědělo až do 3 pracovních dnů:
Pojišťovny, kterým odpověď trvala déle než 48 hodin |
---|
AXA Česká republika |
ERGO pojišťovna |
Novis poisťovňa |
Pojišťovna VZP |
Slavia pojišťovna |
Z pojišťovny Slavia nám v e-mailu přišel i dokument, ve kterém jsme dostali podrobnější informace k dotazovanému pojištění. Pojišťovny ERGO a Slavia jsme kontaktovali pomocí kontaktního formuláře na jejich internetových stránkách. Ostatních jsme se dotazovali prostřednictvím e-mailu.
Z našeho malého testu vyplynulo, že u většiny pojišťoven si na odpověď počkáte zhruba 24 hodin. U téměř všech pak stačí vydržet 2 pracovní dny a odpověď přijde. Některé pojišťovny preferují telefonický kontakt nebo přímo osobní návštěvu v některé z jejich poboček. Přes e-mail toho s nimi tak moc nevyřídíte.