Hlavní navigace

210 Kč za poslech blues s kytarou. Barevná linka jako past na peníze

16. 10. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: isifa.com
Aktualizováno 18. 3. 2016 11:00
Měla to být čísla, která si klient snadno zapamatuje. Volání na modré linky se vám ale citelně podraží, pokud volající nekomunikuje.

Čísla s předvolbami začínajícími na osmičky lidé nemají rádi s výjimkou zelených linek 800. Vědí, že volání na tato čísla se umí citelně prodražit. Argumenty firem a korporací, že bílé, modré a všelijakou barvou pomalované linky jsou výhodné pro volající, protože přesně vědí, za co platí, mohly fungovat v 90. letech. V současné době, kdy ceny hovorů na pevné linky klesly na pár haléřů, jsou barevné linky výhodné leda tak pro telekomunikační operátory nebo jako filtr nežádoucích hovorů.

Některé finanční společnosti nabízejí k barevné lince i alternativní národní číslo. Do složité situace se však dostanete, pokud nemáte možnost volby a jediným spojením na zákaznické centrum je barevná linka.

Koncert s kecáním

Nebyl to test ani mystery shopping. Prostě jsme potřebovali ověřit jednu informaci k cestovnímu pojištění od pojišťovny AGA International, která vystupuje pod značkou Mondial Assistance. Web pro online sjednání cestovního pojištění odkazuje i na telefonní kontakt na zákaznickou linku 844 111 365, která by hledanou informaci zcela jistě měla znát.

Číslo na zákaznickou linku Mondial Assistance může skrývat past na peníze.
Autor: Dalibor Z. Chvátal

Číslo na zákaznickou linku Mondial Assistance může skrývat past na peníze.

Vytáčím proto číslo z pevné linky sítě Vodafone One Net a čekám na přihlášení operátora/-ky. Ve sluchátku se ozve ženský hlas automatu: Dobrý den, dovolali jste se do společnosti Mondial Assistance, která současně v rámci evidence a likvidace škodné události zpracovává vaše osobní údaje. Pro hlášení škodné události prosím využijte webový formulář na adrese www.hlaseniskod.cz. Pro jiné dotazy prosím stiskněte nulu pro přepojení na operátora.

Klikám na nulu a ženský hlas pokračuje dál: Dovolujeme si vás informovat, že za účelem zkvalitnění poskytovaných služeb může být obsah tohoto hovoru nahrávaný.

Obratem se rozezněla kytarová orchestrální skladba zhruba na bluesovou inspiraci.
Příjemnou hudbu po následujících téměř 46 minut přerušoval jen ženský automat, který informoval, že všichni operátoři se v současné chvíli věnují klientům, kteří se dovolali před vámi. Jakmile to bude možné, budete na operátora přepojení. Děkujeme vám za pochopení.

Pravděpodobně ve čtvrtek 15. října 2015 v době od 15:50 do 16:30 hod. na zákaznickou linku Mondial Assistance volalo takové množství pojištění chtivých klientů, že jejich nápor linka nezvládala. Možná však existuje jednodušší vysvětlení – něco se pokazilo a informace o volajícím zákazníkovi k operátorovi vůbec nedorazila. Anebo měli firemní volno a operátoři už šli domů. Anebo je příčina úplně jiná.

Pár stovek za nic

Čekání na operátora má své výhody. Když v práci pustíte hlasitý odposlech, kolegové a kolegyně vás spolehlivě budou informovat, že se operátor přihlásil. Mezitím si můžete vyřídit několik jiných hovorů, uvařit a vypít čaj, sníst svačinu, dojít na toaletu a vyřídit pár pracovních e-mailů. Prohodíte pár slov s ostatními a přečtete si, co se nového stalo ve světě. Kdyby se operátor přihlásil, vaši kolegové jej zabaví a vy se vrátíte k telefonu. Legrace končí v případě, kdy nevoláte ze služebního telefonu, ale za své.

Je v zásadě jedno, co bylo příčinou nezodpovězeného hovoru a 46minutového čekání na operátora. Zákazník si pomyslí svoje a půjde ke konkurenci. Není už ale jedno, že za poslech melodramu kytarového blues a automatické paní musí zaplatit peníze. Vodafone si spojení na modré linky cení na 4,57 Kč/min., takže třičtvrtěhodinové volání na infolinku Mondial Assistance vyšlo přesně na 210,22 Kč včetně DPH. Za tyto peníze se dá pořídit už velmi slušné cestovní pojištění u konkurence a s voláním na linku bez poplatku či v rámci volných minut.

Volání na tzv. modré linky stojí ze sítě Vodafone One Net 4,57 Kč/min.
Autor: Dalibor Z. Chvátal

Volání na tzv. modré linky stojí ze sítě Vodafone One Net 4,57 Kč/min. Ceník Vodafone.

Příklad cen volání z předplacených služeb mobilních operátorů

O2 T-Mobile Vodafone ha-loo Odorik
Bílé linky 3,50 Kč/min. 4,84 Kč/min. 5,59 Kč/min. 4 Kč/min. 3,44 Kč/min.
Modré linky 3,50 Kč/min. 4,03 Kč/min. 4,58 Kč/min. 2 Kč/min. 2,50 Kč/min.

Vybírejte si společnosti s běžným číslem

Stát se může cokoli, příčiny neznám, i technika může selhat. Dávám firmě druhou šanci. Po hodině to zkouším přes telefonní číslo na recepci Mondial Assistance s dotazem, zda mi mohou dát číslo nebo přepojit na zákaznickou linku s dotazem na cestovní pojištění. Recepční mi sděluje číslo, které obratem zvedá živý operátor. Bohužel mi pomoci nemůže, volám přímo do srdce asistenční společnosti a konkrétně do oddělení poskytující silniční asistenci. Asistenci s autem nepotřebuji, takže zklamaně končím hovor a loučím se.

Mondial Assistance patří mezi kvalitní asistenční společnosti. Sám jsem měl příležitost vyzkoušet před pár lety jejich služby v Holandsku, kde mi zazlobil vůz naložený 5člennou rodinou mířící do Anglie. Pojistka byla ještě tzv. teplá, když došlo k poruše vozu. Rozumějte, když si sjednáte pojištění ve 22 hodin a následující den v 7 ráno hlásíte pojistnou událost, nevypadá to zrovna důvěryhodně. Lidé z Mondial Assistance tehdy odvedli naprosto bravurní práci na rámec svých povinností dle pojistné smlouvy. Vše dopadlo dobře, Anglii jsme si užili, dostali se zpět do České republiky a děti poprvé v životě spaly v pětihvězdičkovém hotelu.

Asistenci v Mondialu zvládají výtečně. Online sjednat cestovní pojištění nebo pojištění zrušení cesty nejspíše půjde bez problémů. Ale zeptat se na detaily k pojištění už vyžaduje značnou dávku trpělivosti, času a peněz.

Rada pro čtenáře: jestli stejnou službu/produkt nabízí jiná společnost bez barevné linky, kupte si to u ní. Ušetříte za případné dotazy.

Rada pro firmy: mějte k zákazníkům alespoň tolik úcty, aby nemuseli platit za poslech hudby. Minimálně automatickým zrušením hovoru po stanovené době, v lepším případě volbou národního, stacionárního čísla. A pokud se neumíte postarat o zákaznickou linku, nenabízejte ji. Zákazník vám sice možná odejde ke konkurenci, ale nebude sám sobě za vola a následně oprávněně na vás naštvaný.

Aktualizováno 18. března 2016

Na redakční e-mail mi dorazila od Mondial Assistance po 5 měsících tato omluva :

skoleni_15_4

Detailním prověřením Vašeho podnětu bylo zjištěno, že v daný den, tj. 15. 10. 2015, došlo k technickému výpadku na uvedené telefonní lince, v důsledku čehož bohužel nedošlo ke spojení s konkrétním operátorem, který by váš požadavek vyřídil, a to i přes skutečnost, že byli operátoři v danou dobu dostupní. Prosíme vás o doložení čísla bankovního účtu, na který vám částku ve výši 210 Kč poukážeme. Je nám líto, že vyřízení vašeho požadavku následkem výše uvedeného neproběhlo k vaší spokojenosti, a za komplikace, které vám tímto vznikly, bychom se vám chtěli upřímně omluvit. 

Vzhledem k tomu, že můj telefonní hovor probíhal z pozice novináře, tedy ne jako soukromý hovor, a náklady tedy nesl vydavatel, jejich refundaci jsem odmítl, ale poděkoval jsem za přístup. Sice pozdě, ale přesto mě potěšil.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a oblast dopravy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).