Hlavní navigace

Ročně si nevyzvedneme zboží z e-shopů na 6 miliard. Nejčastěji v létě

Veronika Doskočilová

Objednání zboží z internetového obchodu ještě neznamená, že si ho také vyzvedneme a při převzetí za něj zaplatíme. U přepravců zůstanou ročně nevyzvednuté zásilky za 4,3 – 6 mld. Kč. Vyplynulo to z informací, které zveřejnila společnost Shoptet.

Míra nevyzvednutých zásilek závisí i na ročním období. V klidnějších měsících a v létě je nevyzvednuto mnohem více zásilek než například v období Vánoc, kdy chce mít každý dárky doma. Běžně se vrací 3–5 % všech zásilek, což samozřejmě není nic příjemného, říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Případné ztráty na dopravě, balném a práci pak jde na vrub e-shopu. Ti tak ročně přijdou o zhruba 460–650 milionů Kč. Ti se tak snaží vyzvedávání zásilek různě podpořit. Jako jedna z metod, která se internetovým obchodům ověřila, je nabízet dopravu bez poplatku těm, kteří zaplatí za zboží předem. Hůře se také lidem nepřijímají zásilky od kurýra a naopak pokud si mají pro zásilku dojít na poštu nebo do úschovny, vzrůstá riziko nevyzvednutí.

Našli jste v článku chybu?