Cestovní kanceláře mají žně, některé destinace jsou rekordně levné

17. 1. 2012

Sdílet

Velké cestování kanceláře mají žně. Dle statistik největších hráčů vzrostl zájem o katalogové zájezdy o 10 %, online prodej first minute narostl až o 60 %. Podle prodejů patří mezi nejoblíbenější destinace Řecko, Itálie, zvyšuje se zájem i o Turecko.

Prodeje povzbuzuje i nelichotivá politicko-ekonomická situace v Řecku. Lidé převážně ze západní Evropy cestují do této země méně, dovolenou je proto možné pořídit přibližně o 15 – 20 % levněji,  než v roce minulém. Splasklá realitní bublina a vysoká nezaměstnanost zlevňuje také zájezdy ve Španělsku.  

Prodeje tak z velké části zvyšují slevy, které cestovní kanceláře poskytují. Potvrzuje to i  Tomio Okamura, bývalý mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur: „Cestovní kanceláře podpořily nabídku first minute zájezdů pro nastávající sezónu řadou pobídek, z nichž zvláště zajímavá je například garance nejnižší ceny, tedy garantují, že first minute nebude dražší než last minute. Dalšími oblíbenými pobídkami jsou například dvě děti zdarma, polopenze zdarma či transfer na letiště v ČR zdarma,“ uvedl.

„Celkově se dá říci, že cestovní kanceláře v rámci first minute poskytují po započtení pobídek slevu ze standardní ceny zájezdů v průměru zhruba 15 %,“ dodal Okamura.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Nejčastěji se věnuje tématům z oblasti investování, financí a makroekonomie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).