Vaše odpovědi

1.Proč jste při Vaší odpovědi použil jen argument nákladovosti hotovostních operací ? Řekněte i to, že schopný bankéř je schopen svěřené peníze použít tak, že je z nich banka schopna výrazně profitovat (vysoká úroková marže, např.). Je třeba vidět celý proces a ne jenom část operace !!!

2. Důvod koupě ebanky: posílení pozice na trhu a vyšší budoucí ekonomické ukazatele RB (zisk)

3. Pokud klient příjde na pobočku a zeptá se pracovníka: "poraďte mi, jak neplatit vůbec?". Pokud na tuto otázku neexistuje u vaší banky odpověď(nemá řešení), jde o klamavou reklamu, nemyslíte?
23. 4. 2008 15:51

Odpověď

1. V bankovnictví platí "není marže bez rizika". Tzn., že kdybychom chtěli z Vašich peněz, jak Vy říkáte "výrazně profitovat", tak bychom vystavovali Vaše peníze neúměrnému riziku. To nám v praxi předvedly ty české banky, jejichž zlatý věk byl v 1. polovině 90. let a nyní už nejsou mezi námi.

Ve své odpovědi jsem mluvil o nákladech manipulace s hotovostí, která je opravdu nákladná. Vkládáte-li peníze na účet elektronicky, neplatíte nic.

2. Díky heslovitosti Vaší otázky budu trochu hádat, na co se ptáte: důvody jsem rozváděl výše, takže jen stručně. Kvalitní portfolio klientů, výborní zaměstnanci, služby spojené s běžným účtem a internetovým bankovnictvím, úspora nákladů, dvojnásobné pokrytí velkých a středních českých měst pobočkami. Náš podíl na trhu není cílem sám o sobě, ale velikost přináší zvýšení efektivity. Např. s polovičními náklady na reklamu než v minulosti získáváme víc klientů než dřív. Samotná velikost zisku není pro nás až tak podstatná jako spíš míra návratnosti peněz, které investovali akcionáři do ČR, a tam bychom jim chtěli vracet 20 procent ročně.

3. Když splníte podmínky na eKontu (viz mé předchozí odpovědi), neplatíte za vedení účtu vůbec a máte další cenové výhody. Samozřejmě, že Vám moji kolegové poradí, jak to přesně udělat.

________________________________________________________________

Děkuji za všechny dotazy a zejména za úsilí, které jste věnovali jejich formulaci. Jsem až překvapený, jak důkladně mají někteří z Vás prozkoumané bankovní služby (doufám, že jsem si nepovídal s nějakou PR agenturou našich konkurentů :-))) Rovněž děkuji za pár obchodních námětů, které jste mi dnes dali. Zařadíme je na seznam toho, co by se mohlo uvést do praxe.

Jelikož mě skutečně zajímá, co si myslíte a co bychom měli zlepšit, tak bych rád dnešní chat dotáhl v osobní setkání s vámi. Dovolte mi, abych touto cestou vyzval účastníky dnešního chatu ke společnému obědu, kde můžeme dále diskutovat nad tím, jak naše služby zlepšit. Rád bych tedy prvních 10 z Vás, kteří se přihlásí na mail našemu tiskovému mluvčímu (tomas.kofron@rb.cz) pozval na společný oběd, kde společně se šéfredaktorem serveru mesec.cz Daliborem Chvátalem můžeme pokračovat v naší diskuzi. Pro lepší komunikaci bychom ale rádi poprosili o uvedení jména a adresy, abychom mohli poslat pozvánku.



Díky všem za dotazy a přeji nám všem, abychom nezapomněli, že jsou v životě mnohem důležitější věci než banky a peníze! :-))))))))

Ať se vám daří, hezký den a nashledanou!

S úctou,
Lubor Žalman
Lubor Žalman (Generální ředitel Raiffeisenbank)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).