Přidejte se k nám, všechno vyřídíme za vás…
GE Money Bank se vydala novým směrem konkurenčního boje. Aby přilákala nové klienty, v těchto dnech přichází s novou službou, která má přesvědčit stávající klienty jiných bank, že ona je tou správnou volbou.
GE Money Bank přišla se novinkou – službou Pomoc s převodem účtu, která zajistí člověku, který se rozhodne přejít od jiné banky k GE Money Bank, převod účtu a záležitostí s ním spojených bez toho, aby se o ně klient musel starat.
Pomoc s převodem účtu zahrnuje:
- Vysvětlení postupu při změně účtu,
- vyřízení formalit spojených se změnou banky,
- obstarání korespondence mezi bankami a ostatními společnostmi,
- telefonické informování o provedení změny zasílání výplaty a nastavení trvalých příkazů na účet u GE Money Bank.
Banka slibuje, že ke všemu by měla stačit jedna návštěva pobočky, na kterou by si měl klient přinést mimo jiné doklad totožnosti, poslední 3 výpisy z účtu stávající banky a seznam pravidelných plateb.
Pomoc s převodem účtu je zdarma a určitě usnadní člověku, který se rozhodne opustit svou stávající banku a přejít k GE, práci. Otázkou však je, nakolik bude tato služba efektivní a jak bude fungovat.
Obdobné služby v omezené míře nabízejí i některé ostatní banky – ale individuálně. Vždy je však dobré se s nimi domluvit a celou věc pořádně projednat. Tiskový mluvčí Živnobanky k pomoci s přestupem řekl: V případě přechodu od jiné banky klientovi nabízíme komplexní poradenství včetně administrace všech potřebných žádostí – pokud banka, od které klient odchází, nabízí také korespondenční výpověď smluv, pak i pomůžeme i s vyřízením příslušné korespondence.
Dle tiskové mluvčí Citibank Markéty Dvořáčkové však toto česká legislativa neumožňuje nebo umožňuje pouze v omezené míře. Stejný názor má i Helena Matuszná z tiskového odboru České spořitelny: Domníváme se, že vyřízení všech náležitostí nelze po právní stránce zvládnout bez klientovy osobní přítomnosti v bance, ze které chce odejít.
Účty s paušálním poplatkem: Genius Active a Genius Active+
Další konkurenční výhodu se snaží GE Money Bank získat na poli samotných účtů. Tento týden začne banka nabízet nové účty Genius Active a Genius Active+. Jedinou, ale výraznou změnou, kterou se účet Active liší od klasických účtů, je cena služeb spojených s jeho využíváním. Téměř veškeré služby nejsou zpoplatněné a jsou zdarma.
Ovšem radostí plesat nemusíte. Zázrak se nestal. Místo poplatků za jednotlivé služby budete platit měsíční paušální poplatek, a to ve výši 119 Kč (v případě Genius Active+ 169 Kč). K účtu může klient dostat až dvě debetní karty.
Zpoplatněn bohužel zůstává vklad hotovosti na pobočce (první zdarma, každý další 6 Kč), výběr hotovosti na pobočce banky (60 Kč), výběr z cizího (35 Kč) a zahraničního bankomatu (100 Kč + 0,5 %), zadání platebního příkazu (39 Kč) a zrušení či změna trvalého příkazu (na obchodním místě 30 Kč, přes přímé kanály zdarma). Účet Genius Active+ má na rozdíl od svého levnějšího kolegy zdarma navíc zrušení či změnu trvalého platebního příkazu, zadání platebního příkazu a první výběr na pobočce.
Produkt | GE – Genius Active | GE – Genius Active + | Živnobanka – Standard | Živnobanka – Forte |
---|---|---|---|---|
Měsíční poplatek | 119 | 169 | 99 | 169 |
Měsíční výpis | 0 | 0 | 0 | 0 |
Přímé bankovnictví | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kontokorent | 0 | 0 | 0 | 0 |
Debetní karty | 0 (2 karty) | 0 (2 karty) | 1. zdarma (za druhou se platí) | 1. zdarma (2. za poloviční slevu) |
Internetová karta | 0 | 0 | 0 | 0 |
Počet elektronických transakcí zdarma | neomezeně | neomezeně | neomezeně | neomezeně |
Počet výběrů z vlastního bankomatu | neomezeně | neomezeně | neomezeně | neomezeně |
Cena výběru z vlastního bankomatu | 0 | 0 | 0 | 0 |
Cena výběru z cizího bankomatu | 35 | 35 | 30 | 30 |
Cena výběru v zahraničí | 100 + 0,5 % | 100 + 0,5 % | 105 + 0,5 % | 105 + 0,5 % |
Příchozí platby | 0 | 0 | 0 | 0 |
Vklad na pobočce | 6 (první zdarma) | 6 (první zdarma) | 20 | 20 |
Výběr na pobočce | 60 | 60 (první zdarma) | 20 | 20 |
Platební příkaz na pobočce | 39 | 39 (první zdarma) | 30 | 30 |
Platba – přímé bankovnictví | 0 | 0 | 0 | 0 |
Trvalý příkaz – provedení | 0 | 0 | 0 | 0 |
Inkaso | 0 | 0 | 0 | 0 |
SIPO | 0 | 0 | 0 | 0 |
Zrušení trvalého příkazu SIPO, inkaso na OM | 30 | 0 | 30 | 30 |
Změna trvalého příkazu SIPO, inkaso na OM | 30 | 0 | 30 | 30 |
Platba přes ATM | 0 | 0 | 0 | 0 |
Počet informačních SMS v ceně | 50 | 50 | 0 (1,90 za SMS) | 0 (1,90 za SMS) |
A co ostatní banky?
Některé banky mají podobnou nabídku ve formě tzv. produktových balíčků. Například Raiffeisenbank nabízí svůj nejlevnější balíček za 54 Kč měsíčně – klient k němu získává účet, platební kartu, internetové bankovnictví, kontokorent, příchozí platby zdarma a dva výběry z bankomatu zdarma.
HVB Bank nabízí konto Pohoda. Za 64 Kč tak dostanete běžný účet, mezinárodní platební kartu, 5 GSM bankovních informací měsíčně zdarma a dva typy přímého bankovnictví ze tří.
Balíčky České spořitelny se nazývá Výhodný a Komplexní program. Jedná se o balíčky produktů, které obsahují správu a vedení sporožirového účtu, vedení přímého bankovnictví, platební kartu, kontokorent. V rámci těchto balíčků získá pak klient 2, resp. 5 elektronických transakcí zdarma a 2, resp. 5 výběrů hotovosti v bankomatu ČS zdarma. Celkem za 45 Kč měsíčně.
Citibank nabízí balíček CitiOne, jehož součástí je bezplatné vedení účtu (zahrnuje libovolný počet běžných účtů, spořící účet, termínované vklady a investice do podílových fondů), vydání a běžná obnova platební karty Maestro, služba CitiPhone (telefonní bankovnictví), služba Citibank Online (internetové bankovnictví), volby a změny PIN (všechny PINy volitelné), výpisy z účtu poštou, zřízení trvalých příkazu k úhradě nebo SIPO, zřízení inkasního způsobu placení, převody mezi vlastními účty klienta u Citibank, příchozí platba v českých korunách i v cizí měně a 2 výběry z bankomatu měsíčně. Vše za 250 Kč/měsíc a zdarma v případě, že je průměrný zůstatek na účtech u Citibank přes 100 tis. Kč.
Zatímco ostatní banky preferují nižší měsíční poplatek a většinu služeb zpoplatněných zvlášť, nejpodobnější nabídce GE Money Bank je nabídka Živnostenské banky, která nabízí podobná konta již od roku 2003. V podobným cenových relacích jsou balíčky Osobní menu – Standard (99 Kč měsíčně) a Forte (169 Kč), v rámci kterých klient dostane kromě vedení běžného účtu v ceně také vydání a vedení mezinárodní platební karty, všechny kanály přímého bankovnictví, příchozí korunové platby a odchozí platební transakce zadané elektronicky.
Výběr z cizího bankomatu je za 30 Kč a v ceně je pouze jedna platební karta.
<chart id=„1“></chart>Vyplatí se účty s paušálním poplatkem?
Odpověď na tuto otázku je nesnadná. Hodně záleží na samotném klientovi a tom, jak často a efektivně služby své banky využívá. Klientovi, který si párkrát za měsíc vybere část výplaty v bankomatu a dává si kvůli vysokým poplatkům moc dobrý pozor na to, aby nevybíral z bankomatu cizího, ne. Naopak klientům, kteří často využívají rozmanité služby, může přijít paušální poplatek vhod.
Ať tak či tak, klient se však musí stejně přizpůsobit té či oné bance. I v případě účtu s paušálním poplatkem u GE Money Bank například zůstávají platby za transakce provedené na pobočce a cena za výběr z cizího bankomatu (35 Kč), které se můžou prodražit.
Pomoc s přestupem z jiné banky je rozhodně zajímavá věc, nicméně takové pomoci jsou otevřené i ostatní banky, když je o to klient požádá. Samozřejmě v rámci platné legislativy ČR. Pro vykomunikování stávající banky musí klient stejně zajít na její pobočku nebo napsat plnou moc osobnímu bankéři nové banky.
Myslíte si, že paušální poplatky jsou správné?