Hlavní navigace

Názory k článku Účty s paušálním poplatkem: Vyplatí se?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 1. 2007 0:50

    Pet (neregistrovaný)
    Samozřejmě se účet s paušálním poplatkem vyplatí, hlavně pokud je ten paušální poplatek 0,-. Třeba FIO - v ceně příchozí i odchozí platby, inetový bankovnictví, ...
  • 30. 1. 2007 9:08

    Pet (neregistrovaný)
    A na rozdíl od uvedených bank taky samozřejmě zdarma vklady, výběry, změny a rušení inkas, trvalých příkazů, ...
  • 31. 1. 2007 8:44

    Tomas (neregistrovaný)
    Ale platí se za výběry a nevím, jak je to s kontokorentem. Ale i tak bych jej za GE neměnil :-)
  • 31. 1. 2007 9:40

    Tomáš Marný (neregistrovaný)
    U FIO se platí za výběry? Tak jedině pokud jste socka a vybíráte do 1000,- Kč, výběr přes 1000- Kč je na pokladně zdarma... A výběr kartou z bankomatu ČSOB je za 5,- Kč, což snad není závratná částka...
  • 31. 1. 2007 16:04

    Tomas (neregistrovaný)
    Však já myslel právě z bankomatu, což je u toho paušálu GE zdarma (přesněji řečeno v ceně). Na druhou stranu, kdo vybírá víc jak třeba 4x měsíčně (= dvacka)?
  • 30. 1. 2007 8:47

    Q (neregistrovaný)
    Kdysi jsem byl u jiné kampeličky - akciové společnosti Česká spořitelna. Jak se píše v článku: "Zatímco ostatní banky preferují nižší měsíční poplatek a většinu služeb zpoplatněných zvlášť" - za vedení účtu to nebylo tak hrozné, a jednotlivé položky tolik "nekřičely". Úhrnem za měsíc to však dělalo docela velký peníz. Tak jsem zkusil na internetu porovnání, zadal položky, které jsem tak do měsíce míval, a ejhle: spořitelna mi vyšla jako jedna z nejdražších. Naopak, má současná banka - ŽB, mi vyšla v rámci balíčku levně.

    Netvrdím, že se jedná i dnes o nejlepší alternativu výběru banky pro všechny f.o. nepodnikající, ale mne konkrétně vyhovuje. Banky mění sazebníky neustále, ale když pozoruji ŽB, tak ona zvyšuje relativně nejméně a vždy mezi posledními. Uvidíme, co s tím udělají italové, jestli budou chtít hrabat a hrabat a mít sumu za koupi banky za rok zpátky jako naši rakouští sousedé v případě ČS. Mne ale vzhledem k druhu služeb a objemu, které na účtu využívám, vyhovuje. Mám tam balíček tzv. osobní menu Forte, stojí to 169,- měsíčně a v rámci tohoto balíčku jsou (tak jak se píše i v článku) např. veškeré převody/platby zdarma. Neplatí se za clearing ani za položky a jestli jich mám měsíčně pět, sto nebo tisíc, je to jedno. Pak je tam v rámci balíčku mezinárodní embosovaná platební karta zdarma a pro další osobu za polovic. A zase žádné další poplatky za vedení karty. Navíc má prý karta jedno z nejkvalitnějších cestovních pojištění (u AIG, nemá milion výluk), a to v ceně té karty, která je , jak jsem již uvedl, zdarma nebo za 50 % pro další osobu. Někde se musí platit za pojištění zvlášť, někde se zase platí zvlášť vydání či "provoz" karty. Kvalitu pojištění jsem naštěstí neměl možnost si vyzkoušet, ani to nebylo kritérium pro výběr karty či účtu, ale několikrát jsem četl srovnání karet v Hospodářských novinách a dalších nezávislých a hlavně objektivních zdrojích. Pokud vezmu cenu karty 900 CZK u ŽB (x 2 osoby), tak v článku u konkurenční GE (ale mimo článek i u ostatních bank a jejich kont) vychází cena v přepočtu dráž (buď jsou karty zvlášť mimo balíček nebo jsou v rámci balíčku, ale balíček je pak dražší nebo nezahrnuje jiné komponenty ). Kromě toho je v balíčku vedení dalšího účtu zdarma, sleva za zpracování hypotéčního úvěru, kontokorent zdarma ... těch položek označených v sazebníku "bez poplatku" je tam zkrátka mnoho. Vedle tohoto balíčku banka ještě nabízí jak levnější, tak dražší balíčky.

    Poté, co jsem si u ŽB účet založil, přišla ŽB s kampaní, že povede novým klientům účet 3 měsíce za zkoušku zdarma a že sama zařídí i převod stávajích transakcí - píše se i v článku, že asi i nyní banka takovéto služby je schopna poskytnout.. Nevím, jak to dělali prakticky, mne se již tato nabídka netýkala. A spořitelna bojící se o ztráty dalších klientů namítá ve smyslu "Domníváme se, že vyřízení všech náležitostí nelze po právní stránce zvládnout bez klientovy osobní přítomnosti v bance, ze které chce odejít." Ano, aby to ještě ne plně rouhodnutému klientovi odejít mohli rozmluvit a nahodit mu vábničkou něco zdarma, co vzápětí zpoplatní a tak si ho zase na nějaký čas uváže.


    ŽB ale nemá tolik poboček a je celkem pochopitelné, že se k ní nebudou asi hrnout typičtí klienti České spořitelny - příjemci sociálních dávek z nějaké vesnice, kde nejbližší pobočka ŽB je vzdálená 20 - 50 km. Na druhou stranu pobočku až tak nenavštěvuji. V minulosti tam byly první dva výběry v měsíci zdarma, a bylo jedno, jestli to bylo z vlastního či cizího bankomatu. Toto však zrušili a nechali pouze neomezený počet výběrů z vlastních bankomatů. Těch bankomatů opět není mnoho, ale já mám dva bankomaty z práce 4 a 6 minut, ale opět je moc nevyužívám, protože se snažím všude platit hlavně kartou; obchodnící, co chtějí každou korunu hotově, aby jí obratem mohli zaplatit zboží dodavatli, mají u mne smůlu - jdu utratit peníz jinam, kde karty akceptují.


    Ale nic horšího, než je ČS, snad již existovat nemůže. Pár známým jsem ČS rozmluvil, dnes mi za to děkují. Taky se cítili u ČS "dobře", nějaké fronty či častá nefunkčnost čehokoli jim připadalo normální. Navíc ten jejich konzervatismus, lenost něco změnit (trvaláky ...) - vždyť ono to bude všude stejné, a když přejdeme jinam, tak ty negativa tam dorazí časem taky - nechali se slyšet. Kdyby takto přemýšlelli všichni (a klienti spořky hlavně takto přemýšlí), byl by tu opět takřka monopol jedné kampeličky esero v rukou rakouských odpůrců Metelína ...

    PS: zrovna včera jsem musel navštívit jednu pobočku v jednom okresním městě k hotovostní transakci. Na vyvolávacím zařízení Q-matic jsem si navolil požadovanou operaci a čekal. Přede mnou bylo 8 klientů. Pořadová čísla k odbavení se posunovala velmi pomalu vpřed. Půl hodiny, tři čvrti. Z velké řady přepážek jich bylo otevřeno jen pár a z nich jely jen dvě pokladní, které mezitím ještě dělaly i bezhotovostní operace, na které však nebyl takový požadavek a tak klienti přijivší až po mne bylo beztotovostně již dávno odvabeni. Po pracovišti se však pohybovalo mnoho dalších pracovníků, kteří něco vzkazovali, třídili, zakládali atp., jen a jen neobsluhovali. Po skoro hoďce (ještě čtyři klienti přede mnou) jsem to vzdal. Je to nesoulad mezi poptávkou klientů (i přes zdražení všeho možného na přepážkách) a nabídkou molochu ČS. Trvalý nesoulad - takovéto situace nezažívám ojediněle, ale snad téměř vždy. Sice jsem někde na netu četl od "spokojeného" klienta ČS, že fronty nezažívá, jen plánuje a vybírá si k návštěvám ČS dny, kdy nejsou výplaty nebo sociální dávky. Za takovéto plánování vřelé díky. Mimochodem, nevím, co bylo včera za den - výplaty snad už nejsou, sociální dávky nevím. Když jsem po čas čekání na odbavení pozoroval chování klientů ČS, byl jsem překvapen, že u Q-maticu stála neustále pracovnice ČS a klientům radila, kterou ze 4 operací si mají navolit. I podle vizáže a způsobu vyjadřování některých osob mi připadalo, že nějaký ústav má vycházky.


    Když to shrnu, tak mne se balíček vyplatí. Služby na balíček napojené využívám, takže se nedá říci, že bych platil za něco, co nepotřebuji. A položky, za které se platí zvlášť, mimo balíček (např. výběr z cizího bankomatu) nevyužívám.

    Můj příspěvek není PR, jen rada pro některé nespokojence, co se nemohou rozhodnout. I "ruční" rušení trvaláku i celého účtu však nebyla pro mne skoro žádná tragédie. Jen zrušení automatické výměny karet předcházející zrušení účtu bylo spojeno s další "botou", která se spořitelně povedla, ale o tom až někdy jindy - je to zas na dlouhé psaní ...
  • 30. 1. 2007 9:23

    Pet (neregistrovaný)
    "Banky mění sazebníky neustále, ale když pozoruji ŽB, tak ona zvyšuje relativně nejméně ..."

    No, já si pamatuju, jak po vstupu Italů mně tam zvedli cenu naráz z 10 na 100 korun, a pro jistotu to ani zákazníkům neoznámili. Dostatečný důvod na to, abych v takové bance peníze neměl. (I když souhlasím, že ČS je opravdu děs a běs.)
  • 30. 1. 2007 9:53

    A.P. (neregistrovaný)
    Ač nejsem klient ani zaměstnanec ČS a kvalitu jejich služeb nikterak nepřeceňuji, přesto mám jednu připomínku: ŽB obsluhuje cca několik desítek tisíc klientů a tomu odpovídá její zaměření - rozhodně to není klasická retalilová banka. ČS obsluhuje nějakých 3,5milionů klientů. Porovnávat kvalitu služeb u takových firem, to je teda něco podobného, jako porovnávat Porsche 911 a VW Golf.
  • 30. 1. 2007 9:54

    A.P. (neregistrovaný)
    Proboha, doufám, že se nenajde někdo, kdo začne rozebírat detaily tohohle přirovnání.
  • 30. 1. 2007 15:17

    anonymní
    Někdo se určitě najde. Třebas já.
    Pokud bude Porsche i VW na zcela stejný peníz (koupě, servis, provoz), tak se určitě nerozhodnu pro lidové vozítko z N.D.R.

    Nahráváte mi s těmi auty: dovolil bych si škodovku přirovnat k České spořitelně: Obojí mají český název, ale peníze tečou do ciziny. Českou spořitelnu volí pro český název, tradici řada konzervativních lidí, ačkoliv s tou původní nemá již nic společného. Ani ten název. Dřívejc byla státní - byl zde pocit jistoty, že stát nenechá ústav padnout. Což už Rakušáci nyní zaručit nemohou. A škodovku také kupují konzervativní motoristé. Pravda, kvalita škodovek po vstupu VW vzrostla, asi tak jako vzrostla kvalita spořitelny (na výpis z účtu nečekáme měsíc, ale jen 10 - 14 dní), ale stále je to druhořadý produkt z východu. Koupí škodovky utratím zbytečně spoustu peněz a za řadu jinde standardních věcí si u škodovky musím připlatit nebo koupit vyšší stupeň výbavy. U spořitelny je to to samé. Pokud pohaníte škodovku, její majitelé jsou uražení místo aby přikývli na souhlas (tak jako majitelé trabantů po kritice a vtipkování na své vozíky běhávali na StB a Stasi bonzovat na nepřátele socialistických pořádků). Pokud napíšete něco špatného o spořitelně, je to váš ojedinělý názor a všichni ostatní konzervativci jsou navýsost spokojeni a nepřipouští si, že by to mohlo být někde lepší nebo levnější nebo obojí dohromady. Klienti obou subjektů zkrátka za ožebračení (koupi nekvalitního předraženého produktu) ještě rádi poděkují a musí mít pocit, jak kvalitně byli obslouženi a co že to nemají za IN produkt. Tak jako jsem se v minulosti nesetkal s tím, aby někdo přešel z kvalitní zahraniční značky na škodovku (vyjma případu koupě ojetého poruchového šrotu ze západu a následně koupě zbrusu nové škodovky s daleko menší poruchovostí a lépe vybavenou, než byl tenkrát před 15ti lety vybaven starý západní šrot), tak jsem neslyšel od dobrých známých stesky na to, že odešli od Spořitelny a že si pohoršili. Od závistivých rejpalů ano, aby si rejpli, když byli nasr*ni, že jiní mají něco lepšího než oni sami a že se nezmůžou na to převést účet jinam. "Vždyť ono to tam bude podobné (nebude fungovat počítačová či bankomatová síť, poplatky zdraží, fronty budou též, nevýkonné pobočky se uzavřou, sníží se otevírací doba)" argumentují oni konzervativci.

    K Vaší poznámce o ŽB: ŽB v minulosti retailovou bankou nebyla, vedla mimo jiné tuzexová konta. A pokud jako klient chci být včas, kvalitně a levně obsloužen, budu volit banku, která mi to splní. A jestli ČS obsluhuje miliony klientů a ŽB jen několik desítek tisíc, tak naopak kvantita by měla vést ke špičkovému chování banky a zároveň zlevnit její chod. Když to přirovnáme opět k autům, tak auta vyráběná ve velkých sériích jsou levnější než kusovky a zároveň si u nich podaří snáž a rychleji vychytat nedostatky. Vím, že pokud ŽB zdraží položku dejme tomu o 1,- Kč, vydělá na tom pár korun. Pokud to samé učiní ČS, má z toho miliony. Proto bych chápal, že velké banky by mohly být levnější než doposud jsou ... Ale nejsou, protože pokud se podiváme na malou centrálu ŽB v Praze Na Příkopě a pak na obří komplex 2 nebo 3 mrakodrapů v Praze na Budějovické - no někdo ten přebujelý aparát ČS musí zaplatit. A akcionáři to asi nebudou. Že by klienti...?
  • 30. 1. 2007 21:44

    JirkaZ (neregistrovaný)
    "Pokud pohaníte škodovku, její majitelé jsou uražení místo aby přikývli na souhlas ..."

    Ano,občas se najsou i lidi, kteří nekývnou na souhlas. Ale není to tím, že jsou uraženi, ale mají vlastní/jiný názor.

    A k těmbankám. At počítám, jak chci, tak u spořitelny se do těch 169 CZK poplatků měsičně vždy vejdu. Služby jsou stejné, na pobočku nechodím. Co tam taky pohledávat, že ? Jedině přínosné řešení je přejít do FiO, srovnávání bank mezi sebou z hlediska poplatků je mlácení prázdné slámy.
  • 31. 1. 2007 10:27

    anonymní
    ... jo a taky je úplně blbej ten, kdo má jinej názor na auta než ty. Že ano. Ale neboj, ty koupí škodovky neutratíš moc peněz. Počítám, že až prodáš svého dvacet let starého fiata, tak si koupíš patnáct let starého opla, ale pořád ani na tu škodovku mít nebudeš.

    Jo a přestaň se už kamarádit s čechocizinci, co utekli na západ, aby se tam "měli líp a svobodněji" (česky - utekli za prachama, protože si mysleli, že venku létají pečení holubi do huby), ale mají se tam mizerně a stydí se to přiznat a jen házejí bahno na to, z čeho utekli, aniž by vůbec tušili, o čem opravdu mluví.
    Z vlastní zkušenosti mohu zodpovědně potvrdit, že 90% skutečných politických emigrantů má na svou macešsky se chovající vlast střízlivější a často také velkorisejší pohled než ekonomiční uprchlíci, kteří utekli za nereálnými sny a skutečnost je skřípla víc, než si jsou ochotni přiznat. Konečně, to už popisoval docela trefně Tyl.

    No a k autům:
    Jezdím aktuálně octávií a nějak nemohu najít, v čem by mohla být horší, než byla má předchozí auta - podotýkám, že vždy šlo o funglovky a ne bazarovky - Mazda 626 byla za tři roky v servisu s nějakou poruchou na elektrice 5x, Ford Fokus jsem vrátil po třetí neopravitelné závadě na vstřikování a nový mi nevydržel ani rok, abych nebyl 2x v servise s obdobnými potíženi. No a octávku jezdím už třetí rok a jediná závada, kterou jsem na ní měl bylo utržené lanko na stanování zadního okna.

    Asi jsem holt klikař, ale rozhodně mně to dává dobrý základ pro jiný názor než máš ty.

    No a s tou spořkou a srovnáním s ŽB. Co ti na to říct? Mám holt jinej názor, takže jsem určitě úplně blbej.
  • 31. 1. 2007 22:48

    anonymní
    No, mít ochcávku, moc bych se tím nechlubil. Tak hnusné a nevydařené auto - jakož i ostatní součrasné modely z Boleslavi - to si nemůže koupit normální člověk! Mnohdy je 20ti letý auto ze západu na lepší úrovni (kromě designu) než stávající kostitřasy z M.B. I když já osobně jezdím Felicií posledním modelem (která je designově povedenější než současná modelová řada) a Fabií, nikdy bych si tuto značku do soukroma nekoupil. Musel bych fakt být padlý na hlavu. Korunu tomu dává nový Rom Ster. To je slátina kabiny dacie a k tomu přivařená užitková část pick upu. Pantáta si takhle ještě za komančů udělal z Octávky užitkové auto - odpáral za první řadou sedadel zbytek kabiny a dal tam korbu. Otevřenou. Roomster ji má krytou. Jinak žádný rozdíl. Ale nedivil bych se, kdyby z toho časem taky udělali užitkovou otevřenou verzi. Výpadek pickupů po skončení felicí je znát ...
  • 31. 1. 2007 23:05

    anonymní
    Aha. A jaké máš zkušenosti na porovnávání? Tím nemyslím jedno ukázkové svezení a vyprávění známých? Myslím tím běžný dlouhodobý provoz? Víš, ono kritizovat něco, nač nedosáhnu, to je docela dobrá útěcha pochroumaného ega, ale vylézat s tím na veřejnost?
    Jo, a taky jsem ohromně spokojený s českými jogurty, ale pro tebe to nejspíš taky bude jen východní shit.
  • 1. 2. 2007 15:13

    také uživatel, co si přeje zůstat v anonymitě (neregistrovaný)
    S tím roomstrem to škodovka opravdu nezvládla. Jestli půjde na odbyt, tak to svědčí o degeneraci lidstva jako takového. A nová Fabie která má přední masku (kterou už předtím měla slušně řečeno ošklivou a s ní i další modely Škody) a la roomster, to je taky pěkná nepodařenina.

    K zastáncům značky Škoda bych měl jednu radu: vyhledejte si třeba na Auto.idnes.cz v diskuzích, jaké negativní zkušenosti lidi se škodovkama mají. Ať s fabií nebo s Felicií nebo s většími modely. Nebo si jděte stoupnout ráno do servisu, když berou zakázky, a uslyšíte na vlastní uši, co všechno se může v záruce i mimo ní na škodovkách podělat. A jak se pak lidi kroutí, když platí. Na západě je škodovka aspoň levným autem z východu, pro čecháčka s 5x menší kupní sílou už nikoliv, je to pro něj pěkně drahé. Je sice fakt, že už to nejsou klasické 120ky, ale za vyspělými auty stále pokulhávají. Z praktického hlediska není ani možné, že by v rámci koncernu lidových vozítek mohla škodovka předběhout VW, Audi či jestli tam spadá i Lamborghini...

    Pro uživatele, který si přál zůstat 31.3. v 23:05 v anonymitě, bych doporučil, aby si vyzkoušel i jiné značky. Možná by pak pěl stejná slova kritiky, jako jiní pisatelé. Doma máme Renaulty (Megana a Clio) a i když i o Renaultech se ve vyspělém motoristickém světě moc chvály nepěje, se Škodovkami (se kterými musím jezdit v práci) se to nedá ani srovnat. Navíc, když dáváme škodovky na prohlídky, tak za ně zaplatíme v servisu více než za Renaulty. Pominu fakt, že u Škodovek je předmětem prohlídky to, co si motorista může udělat laicky sám nebo dokonce u nás v práci musí v rámci prohlídky před vyjetím udělat každý řidič (typu stěrače stírají, osřikovače ostřikují, Erno, ty stěrače hlásit nemusíš, to přece vidím, houkačka houká) a že úkony mající vliv na bezpečnost či úkony sledující opotřebení některých dílů si musíte nechat udělat zvlášť a taky je pak navíc zacálovat. No a že Megan byl v takřka v plné výbavě levnější než hůře vybavená Octávka nebo dokonce o třídu menší Fabie - to už je jen třešnička na dortu ...
    A od známých vím, že obdobná situace je i u jiných značek. A nejde zde o vyzdvihování asijských značek, ale o plnohodnotné značky ze Západu.
  • 30. 1. 2007 10:03

    Tomáš Marný (neregistrovaný)
    Pokud se pamatuji, tak to oznámili na výpisech v účtu způsobem "Došlo k nějakým změnám v sazebníku, dostavte se na pobočku, kde Vám to bude vysvětleno...". Tak jsem se dostavil, abych účet zrušil.
  • 30. 1. 2007 10:39

    Jan Vávra (neregistrovaný)
    No já si zřídil privátního poradce, kterému pošlu e-mail nebo zavolám, když potřebuji něco vyřídit a domluvím si přesný čas.

    Nu a na transakce stylu inkaso použiji FIO ;-)
    U spořky mě drží kontokorent + všudepřítomné bankomaty a možná taky hypotéka, ale to už je jiná pohádka.
  • 1. 2. 2007 16:16

    Josef (neregistrovaný)
    souhlasím s vámi, musím se spořky zastat, vím, že se tam mnohé zlepšilo. Nedá se to bohužel říct o všech bankách. Nedávno jsem likvidoval účty z pozůstalosti, ve spořce vše vyřízeno během 20 minut a bez fronty, v Komerční bance naprostá katastrofa, málem se ně mě nedostalo (nebyl jsem objednán a přišel jsem hodinu a půl před zavíračkou). Nakonec jsem se k paní dostal, ale málem jsem tam musel ještě jednou, protože jak mi paní vysvětlila, musí odejít dřív, jede jí totiž autobus...
  • 30. 1. 2007 13:08

    Q (neregistrovaný)
    V minulosti jsem měl u České spořitelny sporožirový účet a k němu i platební kartu a tu měla i manželka. V rámci "došlatrpělivost" jsem se rozhodl ukončit automatickou výměnu PK a postupně přejít k jiné bance. I když jsem v předstihu nařízeném ČS (asi 2 nebo 3 měsíce) uplatnil požadavek, aby mi již karty neobnovovali (byl jsem ujištěn, že k výrobě a následnému zatížení poplatky opravdu nedojde), přesto ji vyrobili a ještě chtěli za to nehorázný poplatek (šlo o mezinárodní Visu). To jsem odmítl a tak se mnou sepsali "žádost o vyřazení karty". Když jsem chtěl na jedné ze svých cest platit v Praze zboží přes elektronický terminál, byla má původní karta tvrdě odmítána. Bylo to v Tescu v Letňanech a jelikož tam v té době ještě měla náhodou otevřeno pobočka ČS (dnes má otevřeno již pouze do cca 19:30), zkusil jsem nejprve bankomat a když ani on mi nedal oběživo, šel jsem je zeptat do ČS. Tam mi potvrdili, že spořitelna zrušila jak budoucí PK, tak i ty stávající, co měly ještě platnost. Samozřejmě i u manželky, kterou jsem musel sehnat na opačném konci areálu, abych mohl zaplatit původní nákup, která naštěstí u sebe měla hotovost. Paradoxem bylo, že manželka platila dopoledne v jedné lékárně kartou, ale přes mechanickou žehličku. Tam to šlo samozřejmě bez problémů. Doma jsem pak začal shánět nějaký rychlý kontakt na lékárnu, abych jim vysvětlil, že budou mít problém s připsáním částky díky "zrušené" kartě. Na uvedenou lékárnu mi obchodní rejtřík zjistil jen nějakou lékárnu v Plzni a ani na tlf. informacích mi nedokázali poradit. Tak jsem kontaktoval tuším že Komerční banku, kde měli účet. Výsledkem bylo, že spořitelna lékárně připsala částku ze zrušené karty. Na jednu stranu jsem měl obavy - lékárna na základě platebního dokladu ze žehličky uplatňovala právo na inkaso v KB značně později než nám bylo provedeno odmítnutí transakce platební kartou přes elektronický terminál a spořitelna tomuto inkasu vyhověla. Kdyby nám třeba byly karty zcizeny a byly v Zákazech, tak by spořka transakce hradila ještě jak dlouho? Na druhou stranu jsem byl rád, že lékárna nebude dlužit. Při další návštěvě za cca čtvrt roku jsme si v lékárně vše vysvětlili osobně, firmu mají skutečně psanou až v Plzni a v Praze mají pobočku, dnes už tam mají taky elektronický termínál, a je s nimi vždy dobrá spolupráce.
    Když jsem si pak stěžoval u ombudsmana ČS, bez jakékoliv omluvy mi jen sdělil, že jsem podepsaný na žádosti o vyřazení karty. Ano, já podepsal vyřazení, ale těch nově vyrobených, co jsem vyrobit nechtěl. Na formuláři totiž ani žádná čísla karet nebyla uvedena, jen číslo účtu. Možná tam pak dodatečně napsali špatná čísla karet nebo to vzali komplexně. Když je klient nespokojený a chce jít jinam, tak ať táhne, mi mu ten zbytek u nás ještě znepříjemníme. Tak jsem si s nimi ještě chvíli dopisoval, nicméně trvali na svém, že jsem podepsal onu žádost. Když se na to dívám s odstupem času, tak dle mé logiky mi neměli dávat vůbec nic k podpisu, byl to přece problém spořitelny, že udělali něco co jsem již nechtěl. Možná by jim klesla statistika vydaných karet nebo byt někdo z úředníků musel platit škodu za nesprávně vyrobené karty, a tím, že jsem podepsal žádost, byli všichni z obliga - klient si to rozmyslel. Pak jsem se oklikou dověděl, že "fundovaná" obsluha ČS mi dala podepsat nesprávný formulář. To mám jako klient obsluze hejbat rukama a říkat, co má dělat? S podobnou "odborností" jsem se bohužel setkával u Spořitelny často, v rámci různých míst republiky. Co je platné, že obsluha je mladá a hezká, když nic neumí! Kam zmizeli všichni ti starší, co tam byli léta a opravdu dovedli poradit, ne jen uhnat klienta na uzavření nějakého "supervýhodného" (ale jen pro spořitelnu) produktu? Pokud jsem přišel do spořky a něco chtěl, skoro vždy nevěděli, museli někam volat a mezi sebou se dohadovat. Opravdu "profesionální" jednání. Dospělo to tak daleko, že ani na pokladní doklad nebyli schopni uvést údaje, co jsem si přál, aby tam byly uvedené. Když napsali dobře variabilní symbol, nezvládli z minulého dokladu opsat vkladatele. Když uvedli dobře vkladatele, neuvedli popis operace /o tom budu psát nížeji/. A tak dokola. K tomu ty nekonečné fronty, výpadky počítačové i bankomatové sítě. Jednou se mi zase stalo, že o víkendu nešlo u benzínky platit kartou ČS (ČS má vlastní kartové centrum). Viselo tam sic upozornění, ale co já jako klient mám dělat, abych se dostal dál? Tuto otázku jsem položil ČS. A hádejte, co odpověděli: navštívit nejbližší pobočku a udělat výběr v hotovosti (prý v takovýchto případech odpustí i poplatek za výběr). V rámci reklamy "jsme vám blíž": rušení poboček a redukce pokladních hodin jsem usoudil, že ve spořce nemohou pracovat normální lidi nebo že zkoušejí, jací jsou klienti debilové a co si nechají líbit. Pokud je víkend, jsou v rámci ČS o víkendu otevřeny asi dvě pobočky v celé ČR: Letňany v Praze a v Liberci v Hypernově. Nedávno ještě měla otevřeno i Hypernova v Průhonicích - Čestlicích, ale to je už minulostí.

    A když už jsem u té nechopnosti: Měl jsem pojištění bytu u bývalé Živnostenské pojišťovny (Pardubice) a pojistka měla číso účtu u dřívější IPB /5100 kód banky/. Platba neprocházela. Věděl jsem či tušil, že Živnostenskou pojišťovnu převzala Pojišťovna České spořitelny a tak jsem při jedné z návštěv ČS vznesl dotaz, co s tím mám jako dělat. Mladá slečna nic nevěděla, svolala konzilium, kde byla i vedoucí pobočky (dle jmenovky). Vyřešilo se to: musíte do ČSOB a tam vám už řeknou co a jak. Tak jsem do obchodky zavítal, tam mi paní prolustrovala databázi, zjistila, že kdysi učet u IPB již obchodka nemá a aniž by musela, zjišťovala, kam by mne tak mohla poslat. Ve spořce mne poslali do pr*ele, tady ... Nakonec vyzjistila, co jsem tušil, že pojistky jsou u FS ČS a že mají i u stejné finanční skupiny i účty. Tak jsem zase navštívil spořitelnu, ale jinou pobočku, kde mi informaci potvrdili, že účet je již delší dobu nich. Pojistku platím jen 1x ročně, o změnách jsem ale informován nebyl. Každou chvíli jsem od finanční skupiny dostal nějakou "důležitou" nabídku či informaci hodící se tak leda a do koše, ale takovouto závažnou informaci jsem neobdržel. Pak mne ještě vytočilo, když jsem chtěl zaplatit v zase jiné pobočce ČS pojistné, že po mne budou chtít občanku kvůli identifikaci platby a za tuto identifikaci poplatek tuším že 50 CZK! Prý že nejsem osoba s účtem disponující a dle nově platného sazebníku je hotovostní transakce s uvedením čísla pojistné smlouvy a provedená cizí osobou zpoplatněna právě touto částkou. (toto okopírovala např. i Česká pojišťovna / eBanka, která donedávna platbu pojistného brala grátis).
    No, napsal jsem písmo, že takto si tedy služby finanční skupiny ČS nepředstavuji. Ze spořitelny ani z pojišťovny ČS mi neodpověděli, i když jsem písmo adresoval jim. Odpověď mi přišla z Kooperativy, která mezitím převzala neživotní část pojistek Pojišťovny ČS. Omlouvali se za to, co nezapříčinili. Tak jsem jim napsal, že chci znát skutečného viníka (včetně neinformovanosti slečny na přepážce v ČS - kdybych chtěl uzavřít nové pojištění, to by se v ČS smekali, ale sdělení nového čísla účtu není asi honorovaná operace) a hlavně aby věděli, jaký bordel v ČS fin. skupině je. Napsali mi tedy, že stížnost předávají FS České spořitelny. Od té doby se z ČS nikdo neozval. Tomu říkám vážit si zákazníka. Abych to dokončil - jelikož hořel termín zaplacení pojistného, šel jsem na pracoviště pojišťovny, tam složil pojistné hotově a bez jakýchkoliv dalších poplatků. Když jsem jim říkal o poplatku v ČS, tak mi sdělili, že oni to provedou zrovna tak - půjdou do spořky a tam tu moji platbu složí hotově na účet. Ó, to je Kocourkov ...

    Paradoxem ještě bylo, když jsem chtěl platit jinou pojistku Pojišťovny České spořitelny v Kooperativě. Tam mi řekli, že i když teď spadám pod ně, databázi pojistek nemají a že musím buď do ČS nebo do Pojišťovny ČS. V ČS na mne zase chtěli poplatek za vklad 3. osobou, tak jsem skončil v Pojišťovně ČS. Tam jsem si ještě do nich rejpnul, jestli si u nich mohu vybrat z vkladní knížky nebo změnit trvalák ke sporožiru, když v pobočkách spořitelny lze sjednat pojištění. Nejde, funguje to jen jednosměrně. Pak jsme se shodli na tom, že uzavírat nějaké pojistky na přepážkách spořitelny je pěkná blbost. I když pracovníci spořitelny prodělají školení na pojišťování, nevědí o tom tolik, zvláště když udělají třeba dvě pojistky za měsíc. Pak následuje to, že klienti ČS chodí do pojišťovny ČS brečet, že něco nepochopili nebo že něco blbě podepsali. Navíc berou pojišťovákům kšeft. A perlička na závěr: ač pojistku uzavřete v pobočce ČS, likvidaci pojistné události vám tam už neudělají - musíte do pojišťovny.

    Znovu tedy - Ó JAKÝ KOCOURKOV !!!

    A tak ještě uvedu, co jsem slíbil výše: A když jsem tuhle platil splátku jiného pojistného na pokladně ČS a.s. v hotovosti, tak (někde mi pokladní dávají podepsat pokladní vkladový formulář "podpis dle podpisového vzoru" - jakého, když spořitelna žádný můj podpisák nevlastní? - jinde mi nic podepisovat nedávají = jaká to roztříštěnost pracovních postupů!) v tomto případě mi pokladní nic podepsat nedala (= podepisovat chtějí odsouhlasení správnosti operace? - nevím - vždy jen žádají o podpis, a dle předtisku na formuláři "dle podpisového vzoru"). Po příchodu domů jsem zjistil, že na pokladním dokladu je uveden chybný variabilní symbol - v tomto případě číslo konkrétní pojistky. Tak jsem pokladní ihned volal, ona že musím přijít do pobočky to opravit. I když to nebyla má chyba, do pobočky jsem zašel. Pokladní tam již nebyla, měla krátkou, a ani nic k opravě nezanechala, a ostatní pracovníci to prý opravit nemohou. Já osobně, když bych u někoho udělal chybu, tak bych měl snahu chybu nějak napravit, v ČS však ne. Tak to bylo chybně zúčtováno a já se musel obrátit přímo na pojišťovnu, dceřinou to společnost České spořitelny. Řešil jsem to mailem, běda, jak budu muset zase někam osobně. Téhož dne jsem dostal mailem odpověď z pojišťovny, že se tím budou zabývat a že to bude vyřizovat ta a ta. Po měsíci čekání se nic dalšího nedělo a tak jsem se ozval. Přišla jen strohá odpověď, že už je vše správně zaúčtováno.
    Takže další z okruhu ČS, kde nemám dobré zkušenosti. Chápu, že dělat omyly je lidské, nikdo nejsme neomylný, ani já, ale když nějakou botu udělám, snažím se to napravit. Tady však snaha vůbec nebyla.
  • 30. 1. 2007 13:32

    Snoopy (neregistrovaný)
    K te likvidaci pojistne udalosti -- banka je (skoro urcite) pouze zprostredkovatel. Na to, aby mohla byt likvidator, by musela mit jinou licenci (samostatny likvidator pojistnych udalosti) -- proto se musite obracet na pojistovnu. To je, jako byste chtel po svem "agentovi", aby vam on likvidoval udalost. Ten pouze sjednava smlouvy a mel by se o ne starat a v pripade udalosti pak maximalne dorucit oznameni o udalosti do pojistovny.
    Navic -- pri likvidacich se velmi casto pouzivaji lekarske udaje (podstatne casteji nez pri sjednavani). Vy byste chtel, aby k tomu mel pristup kazdy pracovnik banky? V pojistovne je v tomto smyslu podstatne prisnejsi rezim a k likvidacim ma pristup jen omezeny pocet osob.
  • 30. 1. 2007 23:47

    : (neregistrovaný)
    Pokud nabízí ČS pojišťovatelské služby, měla by řešit i likvidaci. Pokud si koupím nové auto, čekám od prodejce i zajištěný servis. Nevím, jak to bude fungovat, až se auta budou moci prodávat i v hypermarketech. Asi jako ve spořce ...

    Ke strategii ČS a jejich dceřiných společností bych měl jeden postřeh: v minulosti, než u Pojišťovny České spořitelny krachlo majetkové pojištění, dělali na úřadovnách i povinné ručení. Asi aby si zajistili čárky a plnění plánu na příští období, uzavírali pojistky jen na dobu určitou - 1 roku, i když klient požadoval dobu neurčitou. Pak přišel krach a klienti již nemohli využít pojištění v pobočkách České spořitelny a museli znovu uzavírat pojistný vztah. Kdyby uzavřeli smlouvu v ČS při startu povinného ručení hned na dobu neurčitou, mohli být klienti ušetřeni pozdějšímu handrkování.
    Jelikož pojišťovna ČS nemá žádnou tradici, můžeme se za nějaký čas dočkat toho, že zjistí, že jim už nenese tolik zisku třeba Flexi a tak ho předá taky nějaké jiné pojišťovně.
    V ČS proto již nemám důvěru. Jde přeci jen o naše peníze a aby za ně nějací rakušáci blokovali hranice, to tedy dík.
  • 31. 1. 2007 14:19

    Snoopy (neregistrovaný)
    1. K te likvidaci -- na bance by mela byt moznost to nahlasit, ale likvidaci uz by pak mela delat pojistovna. Opakuji: licence na prodej pojisteni a licence na jeho likvidaci jsou ze zakona dve ruzne a banka tu druhou urcite nema, viz zakon o pojistnych zprostredkovatelich a samostatnych likvidatorech pojistnych udalosti. Pojistovna je pak jiny subjekt, ktery se ridi zakonem o pojistovnictvi.
    2. S temi auty to mate taky tak. Mate prodejce a mate autorizovany servis, kam musite s opravou. Ze vetsina prodejcu ma i servis je dano spise tim, ze klesaji ceny aut a oni hledaji jine zdroje zisku (nikoli provize z prodeje, ale inkaso za opravy). Toto rekl v nejakem rozhovoru i sef nejakeho mistniho zastoupeni (ze ziji spise ze sluzeb, tj. servis a ne z prodeje). Existuje pak i hodne autorizovanych servisu, ktere jsou pouze servisy (a maji to treba pro vice znacek).
  • 30. 1. 2007 16:41

    Tomáš Marný (neregistrovaný)
    Myslíte, že jinde byste na tom byl lépe? Mně vyrobila HVB Bank novou kartu, ale jaksi mně zapomněla informovat o tom, že je hotová a připravená k vyzvednutí, a starou zrušila... Takže jsem pak při placení za benzín vypadal jako zloděj platebních karet...
  • 31. 1. 2007 23:14

    anonymní
    To máš marný, když si neumíš ani přečíst termín platnosti, který je na přední straně karty. Čípak je to asi chyba? Řekl bych, že se musíš obráti na svou učitelku z první třídy, že tě nenaučila znát číslice.
  • 1. 2. 2007 17:52

    Tomáš Marný (neregistrovaný)
    Á, zase inteligent, který nezná souvislosti, ale má nepřekonatelnou touhu se k něčemu vyjádřit. Já se to pokusím vysvětlit, aby to bylo srozumitelné i pro blbce:
    Měl jsem kartu, typu dejme tomu "A", a v době, kdy ještě zdaleka neskončila její platnost, jsem banku požádal o vydání karty typu "B", která pro mne byla, vzhledem k jistým podmínkám, výhodnější.
    Pochopil?
  • 5. 2. 2007 10:30

    anonymní
    No tak soráč! Jenže když chceš na někoho házet bláto, tak uveď zač. Z toho, co jsi napsal rozhodně nevyplývalo všechno, co jsi k tomu doplnil. Já si holt vybral jiné z možných vysvětlení.
  • 31. 1. 2007 23:11

    anonymní
    Otázka: Tohle už jsem kdysi četl. Proč prostě nevložíš jen odkaz na původní příspěvek a zabíráš místo v diskuzi?
  • 31. 1. 2007 11:29

    dawe (neregistrovaný)
    S kritikou ČS nelze nesouhlasit. Jestli se paušální poplatek vyplatí, záleží samozřejmě na individuálním způsobu využívání účtu, výhodou je každopádně větší průhlednost hlavně pro klienty, kteří se v bankovní „hantýrce“ moc neorientují a často pak ani nerozumí tomu, za co že to vlastně bance platí. Takhle zaplatí paušál a dál to nemusí řešit. Jinak nabídka ŽB a GE je dost podobná, ale GE je samozřejmě celkově dostupnější (což je důležité hlavně kvůli výběrům z bankomatů).
  • 30. 1. 2007 9:56

    gilhad (neregistrovaný)
    Které z těchto bank, co nabízejí paušální poplatek, umožňují internetové bankovnictví z Linuxu? Před pár lety v podstatě nebyla pro Linux žádná jiná možnost než E-Banka, ale prý se to už zlepšuje ...
  • 31. 1. 2007 10:19

    Hondzik (neregistrovaný)
    Mám podobnou zkušenost jako „Q“. Měl jsem delší dobu levný balíček od ČS, v rámci kterýho jsem stejně hodně transakcí cáloval zvlášť. Celková částka, kterou jsem tak měsíčně platil se od ceny balíčku celkem dost lišila…Dokonce jsem na chvíli zkusil „supervýhodné“ konto od eBanky, jehož vedení stojí 0 Kč. Ovšem jako člověk, který aktivně účtu využívá, má platební kartu, provádí finanční transakce, vybírá z bankomatu jsem byl brzo vyveden z omylu, že mě účet bude stát skoro nic.
    Se zkušenostmi, které mám, mi připadá platit jeden paušál a nic víc celkem férové. Pokud pominu poplatky za transakce na pobočkách (které navštěvuji opravdu jen v krajním případě), tak nevím, za co bych u popsaných kont od GE a ŽB připlácel…Když se podívám na svůj výpis z účtu a zahrnu i k němu další poplatky (jako např. za platební kartu), tak se mi částka 100 – 150 Kč nezdá tak vysoká. Hlavně se mi přijde ok, že člověk nemusí řešit, kolik ho jaká operace stojí a může konta využívat jak chce..Já chci, aby byla moje banka dostupná, takže nevim, jestli bych si vybral ŽB, ale o Activu popřemejšlim.
  • 1. 2. 2007 10:11

    anonymní
    Jo, to má. Sice jsem to ještě za ta léta nezkoušel, já vždy jen vybírám. Ale než sepisovat smlouvy na noční trezor v jiných bankách a pak si stejně klient musí jít pro schránku do banky.
    Nevýhodou je, že ŽB není tak rozšířená, takže pro nějakého vesničana to asi nebude. Ale jinak, když máte ŽB poblíž bydliště nebo práce nebo prostě okolo ní často chodíte, rozhodně je to lepší než nějaká kampelička prezentující každou chvíli další růst už beztak astronomických zisků.
  • 6. 2. 2007 23:22

    Pan D. (neregistrovaný)
    Ono když máš instalovat fukci automatické kasy do pěti bankomatů nebo do několika stovek, to je vždycky trochu rozdíl. Takže něco za něco. Někdo má pár set poboček a k tomu "zastaralé" noční trezory, jiný zase ultramoderní přístroje, ale na pěti místech v republice.
  • 1. 2. 2007 15:45

    Martin P. (neregistrovaný)
    Jen na okraj, mám osobní zkušenost s využitím nabídky GE na převod všech plateb a spol z mé dosavadní banky. Za prvé - GE vám vše vyřídí, jen pokud si u ní otevřete běžný účet a necháte si tam posílat výplatu. No dobrá, říkám si, proč ne. Myslím, že ochránci klientských práv by z tohoto postupu nezajásali... Vzápětí jsem musel bance prozradit svůj podpisový vzor (moc se mi do toho nechtělo, vždyť je to jeden z bezpečnostních prvků) a paní mi okamžitě přestřihla moje platební karty vydané mojí dosavadní bankou. Na otázku čím budu platit mi s úsměvem sdělila, že musím počkat na karty vydané GE... Kromě toho jsem musel vyklopit bankovní výpisy za poslední tři měsíce, prostě byl to docela důsledný finanční striptýz...
  • 6. 2. 2007 13:54

    Jana H. (neregistrovaný)
    Nic z toho mi nepripada jako nejaky velky problem. GE v podminkach predem rika, ze k prevodu uctu je zapotrebi 3 vypisu z uctu puvodni banky, adresu zamestnavatele a adresy inkasnich spolecnosti. A na kartu se ceka vzdy, pokud si zrizujete ucet.
  • 7. 2. 2007 14:18

    anonymní
    já teda nevim, ale podmínka pomoci zrušit si účet u své stávající banky je otevření účtu u ge. a taky mám pocit, že na svých stránkách mluví i tom, že k přechodu jsou, kromě jiného, potřebné poslední tři výpisy... nevim, jestli je chyba někde jinde, ale spíš se zdá, že jste si nedostatečně prostudoval podmínky... to se to pak stěžuje... (ale na co vlastně???)
  • 1. 2. 2007 15:53

    LV (neregistrovaný)
    Nevím jestli jste jste se zkusili zamyslet nad tím, jak vaše banka chrání vaše peníze, když vám je převede do GE jen na základě nějakého papíru bez notářsky ověřeného podpisu (byť na hlavičkovém papíru GE). To by tam mohl přijít skoro každý... Patřím ke konzervativnější části klientů a než abych zasvěcoval GE do všech mých finančních transakcí, to si radši vše převedu sám. Ostatně ani ta cena balíčku GE není v poměru k nabízeným službám nijak oslnivá...
  • 1. 2. 2007 16:20

    Katka (neregistrovaný)
    Souhlasím, tak patřím ke konzervativnějším. Moc by mě zajímalo, jak chtějí zajistit to, aby se náhodou nestalo, že trvalý příkaz odejde jak ze "starého" tak z "nového" účtu. Kde to člověk bude reklamovat?
  • 1. 2. 2007 16:33

    mat (neregistrovaný)
    patrim asi k duverivejsi casti klientu a myslim si, ze pokud jedna banka uznava vase dokumenty jako platne tak by takove meli byt i pro banku druhou. . . a pristup kdy za me vyridi vsechno behani a papirovani mi naprosto vyhovuje, nepatrim mezi fanousky obihani pobocek.
  • 1. 2. 2007 21:30

    anonymní
    Pokud si necháte převést účet k jakékoliv jiné bance, tak ji stejně do svých finančních transakcí zasvětit musíte. Neříkám že do těch minulých, ale to těch současných ano. Leda že byste měl nový účet bez jakýchkoliv pohybů, ale to by pak ztrácelo smysl účet převádět či dokonce jej provozovat.
  • 5. 2. 2007 10:52

    zastance (neregistrovaný)
    Musím se zastat své (už 5 let) eBanky. Hodil jsem si teď poplatkydo excelu a vypadlo toto: Účet s nejlepším internetovým bankovnictvím, jednou mezinárodní platební kartou a povoleným debetem mě měsíčně vyjde se vším všudy na 60,- Kč. V tom jsou všechny moje platby, výběty z bankomatů. platby v obchiodech, výpisy... Nechápu, proč bych měl chodit do GE, kde samotný paušál je mnohem vyšší a k tomu plno dalších plateb...
  • 5. 2. 2007 15:37

    zastance (neregistrovaný)
    To mi chodí. A komu ne? Myslím, že i ze sociálky to dá každá domácnost dohromady...:-)
  • 5. 2. 2007 15:35

    gab23 (neregistrovaný)
    jenže u ebanky jseš limiotvanej hodnotou příchozí platby (min 15000,-/měsíc), jinak jsou poplatky taky vyšší. takže jednoznačně výhodnější to neni...
  • 6. 2. 2007 10:56

    Tony (neregistrovaný)
    Ono samozrejme zalezi na tom, kolik tech vyberu a plateb udelate. Ja jsem take u eBanky a mesicne zapltim minimalne stovku, spis vic. Ten GE ucet ma tu vyhodu, ze se nemusite ohlizet na to, kolik jste plateb uz udelali, kolikrat jste vybirali apod. Navic jsou tam dve karty, coz nekomu take muze prijit vhod.
  • 6. 2. 2007 14:14

    Libor (neregistrovaný)
    Vedeni uctu a dalsi sluzby zadarmo jsou jenom, kdyz chodi mesicne aspon 15000 na ucet, coz nema kazdej. Servis sluzeb eBanky mi vyhovuje, ale jejich poplatky urcite ne. Za vyber z vlastniho bankomatu 7Kc, z ciziho 25Kc, generovani elektronickejch vypisu 9Kc mi pripada docela dost. Za vedeni uctu platim rocni poplatek, za kartu taky. Pro nakupy na Internetu jsem si musel poridit zvlast internetovou kartu, samozrejme zas placenou. Platim za odchozi i prichozi platbu, trvalou jsem si pro jistotu ani nezaridil, jsem mladej a kdybych ji rusil, zas bych solil. V tomhle mi GE ucet pripada fakt fer, mas jeden pausal a pak te na vypise nic neprekvapi. Urcite se to vyplati.
  • 21. 2. 2007 22:57

    Jan (neregistrovaný)
    Pokud nejsem socka, nečumim kde je účet o kačku levnější, ale jaký mi nabídnou služby. Tj.úvěr bez problémů, kontokorent, levnou hypošku, kreditku ... atd.
    U GE nic takovýho nevidím. Teď pětku ušetřim a zaplatím jim to stejně na hypošce a kdoví jestli mi jí vůbec daj se svojím pohodářským přístupem...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).