Hlavní navigace

Poštovní spořitelna mění ceník. Zdraží papírové výpisy, ale zlevní jiné služby

Autor: Depositphotos

Některé nabízené služby už v ceníku nenajdete vůbec. Poštovní spořitelna je poskytovala bezplatně a nyní už nevidí důvod je v ceníku dále uvádět. Řada služeb ale zlevní a změny se dotknou i cestovního pojištění.

Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Era/Poštovní spořitelna změní od pondělí 1. července 2019 sazebník a obchodní podmínky. Mimo jiné posouvá čas, do kdy můžete zadat platbu, aby ještě týž den odešla z vašeho účtu. Některé služby ze sazebníku vypouští, ale neznamená to, že už je neposkytuje. Podívejme se tedy na nejdůležitější změny, které vás čekají.

Platbu můžete zadat až do 22. hodiny

Změnou si prošly mimo jiné limitní časy, do kterých můžete jednotlivými kanály zadat platební příkaz, aby ještě tentýž den došlo k jeho zpracování.

Lhůty pro provádění platebního styku
Platební příkazy v písemné formě na obchodních místech Do 13:00
Platební příkazy zadané přes internetové bankovnictví Do 22:00
Prioritní odchozí příkaz k úhradě zadaný v internetovém bankovnictví Do 14:15

V případě, že máte písemný příkaz k úhradě, můžete jej na obchodním místě odevzdat do 13. hodiny, aby byl ještě týž den zpracován. U internetového bankovnictví pak standardní platbu můžete zadat do 22. hodiny večerní a prioritní platbu do 14:15 hod.

Bezplatné služby mizí jen ze sazebníku

V novém sazebníku už například nenajdete informaci o tom, že změna PINu je bezplatná. Nebo že nemusíte platit za zřízení internetového bankovnictví či platbu kartou na České poště.

Tyto služby bude Poštovní spořitelna i nadále poskytovat bezplatně. Rozhodla se je ale nadále neuvádět v sazebníku, jelikož považuje za automatické, že se za tyto služby neplatí.

Služby, které zlevní

U některých poskytovaných služeb dojde od 1. července ke zlevnění.

Služba Poplatek do 30. 6. 2019  Poplatek od 1. 7. 2019
Nové a opakované vydání PINu k platební kartě v tištěné formě 200 Kč 90 Kč
Obnovené poskytnutí platební karty 350 Kč 300 Kč
Změna limitu karty na obchodním místě či telefonicky 26 Kč 25 Kč
Zavedení nebo zrušení možnosti nadlimitního výběru v hotovosti, příkazu k úhradě v pobočkách České pošty 26 Kč 25 Kč
Změna limitu karty nebo nálepky na obchodním místě nebo telefonicky 26 Kč 25 Kč
Obnovené poskytnutí platební karty 350 Kč 300 Kč
Obnovené poskytnutí platební nálepky 300 Kč 0 Kč

Shodný poplatek jako u opakovaného vydání PINu v tištěné formě, tedy 90 Kč, zavádí Poštovní spořitelna i pro nově vydaný PIN. Pokud chcete svůj PIN zjistit bezplatně, musíte si ho zobrazit v internetovém bankovnictví.

Obnovené poskytnutí platební karty či nálepky se vztahuje na případy, kdy je obnova nutná z důvodu ztráty, krádeže apod. Netýká se poskytnutí Image karty a platí i pro poskytnutí karty k Půjčce po ruce.

Zasílání papírových výpisů zdraží

Některé služby ale u banky naopak zdraží. Vždy však budete mít možnost využít jinou službu se stejným výsledkem, která je poskytována bezplatně.

Služba Poplatek do 30. 6. 2019  Poplatek 1. 7. 2019
Zasílání papírových výpisů u běžného a spořicího účtu 30 Kč 40 Kč
Vklad na účet třetí osobou 80 Kč 100 Kč
Výběr hotovosti na pobočkách České pošty i na základě trvalého příkazu 34 Kč 40 Kč
 Správa jednoho účtu při pohledávkové exekuci (za každý započatý kalendářní měsíc) 200 Kč 250 Kč
 Duplikát výpisu na vaši žádost 60 Kč 100 Kč

K výpisu ze spořicího a běžného účtu se dostanete i jinak než jen papírovou placenou formou. Pokud za něj nechcete platit, můžete využívat elektronickou verzi výpisu z účtu, která je bezplatná.

Zdražuje i vklad na účet třetí osobou. Tady se pak jako alternativa nabízí bezhotovostní převod, který je bezplatný.

Výběr hotovosti na základě trvalého příkazu rovněž zdražuje. Stále však platí, že pokud máte Poštovní účet, můžete si jedenkrát za zúčtovací období vybrat hotovost na pobočce České pošty bezplatně. Každý další výběr a výběr na základě trvalého příkazu jsou pak vždy zpoplatněny částkou 40 Kč.

Novinky

Banka také nově zavádí položku Zaslání tiskopisu výplatního šeku majiteli účtu, kdy za každý kus zaplatíte 15 Kč.

Dále vám podle obchodních podmínek může Poštovní spořitelna nově naúčtovat poštovné za odeslanou poštovní zásilku, a to dle ceníku poštovních služeb.

Za vydání náhradní karty či hotovosti v zahraničí stále zaplatíte 4000 Kč, respektive 3000 Kč, ale nově už se tato služba nevztahuje jen na embosované platební karty.

Navýšení pojistných limitů

Poštovní spořitelna nabízí svým klientům i roční cestovní pojištění k platebním kartám, a to buď individuální, nebo rodinné. Od července se ale změní pojistné limity, které si v rámci pojištění sjednáváte.

V případě varianty pojištění extra se limit pojištění léčebných výloh zvyšuje z 3 500 000 Kč na 10 000 000 Kč. U varianty family se pojištění bude nově vztahovat i na rodinné příslušníky, kteří necestují s držitelem karty.

V souvislosti s tím se mění i cena pojištění.

Varianta ročního cestovního pojištění k platebním kartám Roční cena do 30. 6. 2019  Roční cena od 1. 7. 2019
 Classic 500 Kč 500 Kč
Classic family 1200 Kč 1255 Kč
Extra 1250 Kč 1350 Kč
 Extra Family 2500 Kč 2650 Kč

Cena se nemění pouze u varianty pojištění Classic.

Sjednocení u termínovaných vkladů

Výrazným zjednodušením projde sazebník termínovaných vkladů. Nově jsou všechny možné délky sjednoceny, co se týče vybíraných poplatků.

Termínovaný vklad se splatností 1, 3, 6, 12, 24, 36 měsíců
Předčasné vybrání vkladu 1 %, min. 50 Kč

Nově je za předčasné vybrání vkladu u všech typů splatnosti počítán poplatek ve výši 1 %, minimálně pak 50 Kč. U termínovaných vkladů se splatností 12 měsíců a vyšší tím dojde ke zlevnění, protože původně byl účtován poplatek 1,5 % a minimálně 50 Kč.

U kratších splatností ale dojde ke zdražení, protože původní poplatek byl ve výši 0,75 %, min. 50 Kč.

Dříve také bylo možné si u termínovaného vkladu se splatností 24 měsíců a vyšší bezplatně jednorázově vybrat částku do 20 % zůstatku na účtu, max. do 1 milionu korun.

Nově ale tato možnost ze sazebníku mizí a vybrat si předčasně hotovost tak nebudete moci z žádného z termínovaných vkladů.

Nesouhlasíte se změnami? Včas to hlaste

Banka změny avizovala dlouho dopředu. Vy jako klient banky samozřejmě nemáte povinnost tyto změny akceptovat a podřídit se jim. Musíte to ale bance dát včas vědět.

Pravidla jsou taková, že podle zákona máte právo navrhované změny odmítnout, ale pouze před plánovaným datem účinnosti, tedy před 1. červencem 2019.

tipli

Chcete-li změny odmítnout, musíte do uvedeného data smlouvu s okamžitou účinností vypovědět. Za výpověď si banka nic účtovat nesmí.

Pokud ale do uvedeného data smlouvu nevypovíte a neodmítnete uvedené změny, má banka podle zákona právo považovat změny z vaší strany za přijaté.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).