Hlavní navigace

Online platby získají další konkurenci. Novinku Click to Pay podpoří banky

20. 1. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Shutterstock
Bude to další platební nástroj pro online platby, ale již bez „velkých bratrů“. V polovině roku se v Česku komerčně spustí nová služba, v rámci pilotního projektu již za týden.

O přípravách nového platebního řešení s názvem Click to Pay (v překladu Klikni pro platbu) jsme už psali, spuštěno bylo v roce 2019 v USA. V polovině roku 2022 dojde k jeho komerčnímu spuštění v Česku. Pod hlavičkou Mastercard o tom informovali zástupci více společností na tiskové konferenci v Praze.

Za produktem pro online placení stojí asociace EMVCo, jejímiž členy je 6 největších celosvětových kartových společností:

  • American Express (USA)
  • Discover (USA)
  • JCB (Japonsko)
  • Mastercard (USA)
  • Union Pay (Čína)
  • Visa (USA)

Na truc postavený platební systém Mir (RUS) není členem této asociace, přestože má ambice být akceptovaný i za hranicemi Ruska. (Ale v Rusku teď budou mít nyní úplně jiné starosti.)

Platební řešení Click to Pay bude používat jednotné logo a za ním bude vždy další logo podporovaného platebního systému (např. jen Mastercard a Visa, nebo všechny).

Logo platebního řešení Click to Pay.
Autor: EMVCo, LLC.

Logo platebního řešení Click to Pay.

Bez velkých gigantů a jen pro internet

Unifikovaná platební řešení pro e-commerce existují již nyní a má je k dispozici každý uživatel Apple a Google v podobě Apple Pay a Google Pay. Jenže Apple si za každé použití karty nechá platit. Google sice platby dá „zadarmo“, ale získá cenná data. Systém Click to Pay v plné režii platebních systémů by mohl těmto IT gigantům část zákazníků ubrat.

Chcete mít každé ráno v mailu přehled aktuálních článků z Měšce? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze i týdenní přehled nebo také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů. Newslettery si můžete objednat na této stránce.

Pomoci k tomu mohou banky, resp. vydavatelé platebních karet, a to tak, že přímo ve své mobilní aplikaci pro obsluhu karty umožní snadnou aktivaci karty pro novou službu Click to Pay.

Služba míří na e-shopy a do mobilů striktně jako e-commerce řešení. Jejím cílem je maximálně usnadnit platbu pomocí karty uložené v Click to Pay, a to v podstatě jedním kliknutím. Možná dvěma.

Jak to funguje

Buď si kartu uložíte přímo do služby Click to Pay, nebo prostřednictvím banky (podobně, jako to funguje u Apple/Google Pay). Vaše stávající platební karta se tzv. tokenizuje a tento token (tj. její „otisk“ s unikátním ID) se uloží do Click to Pay.

Pří online platbě e-shop bude zkoumat informaci, zda zákazník s daným ID nemá náhodou aktivní Click to Pay, a pokud se to potvrdí, nabídne mu tuto platbu. Zjišťování však v současné době probíhá přes cookies a zatím není jiné technické  řešení, které by v případě zákazu cookies tento sběr informací nahradil. Na řešení se však pracuje.

Už žádné opisování čísel z karty. Click to Pay se rozjíždí ve velkém Přečtěte si také:

Už žádné opisování čísel z karty. Click to Pay se rozjíždí ve velkém

Pilotní provoz, ostrý start v polovině roku

Pilotní, testovací provoz na platebních kartách poběží v ČSOB, a to od 24. 1. 2022. Processing transakcí, tedy akceptaci karet přes Click to Pay bude testovat Global Payments Europe, Prosus a Worldline prostřednictvím svých dceřiných společností Global Payments, KB SmartPay/GoPay a PayU.

Platební službu Click to Pay spouští i Visa. Služba usnadní placení na internetu Přečtěte si také:

Platební službu Click to Pay spouští i Visa. Služba usnadní placení na internetu

Velcí obchodníci si mohou novou platební bránu implementovat sami, ale pro ty malé se nic nemění a stávající acquireři ji implementují automaticky.

Videa: Ukázky řešení Click to Pay jednotlivých kartových společností

American Express

EMVco

Mastercard

skoleni_15_4

Visa

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a oblast dopravy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).