To uz tu rajfka mela nekolikrate, pokazde bylo neco zdarma a pak, az nalakali klienty, se pokusili zdrazit.... 2x jsem od nich utekl, potreti se k nim vracer nebudu.... jejich skoda, ukradene bankovnictvi ebanky bylo a je dosud jedno z nejlepsich na ceskem trhu.... ale neverim, ze to vydrzi, budou chtit krast a ojebavat lidi dal
Zdravím do Evropsko-ruské banky! "Ukradené" - myslíte záchranu banky před krachem, která sice technologicky předběhla dobu, ale využívalo jí jen pár klientů na hraní (protože byla drahá, to je další historický mýtus o levné eBance a zlé RB). A myslím, že zdarma Raiffka nikdy nic neměla - to mi prosím připomeňte (ano, zhoršené podmínky u kreditek, které i tak jsou mezi Top3 na trhu...)
Aby to bylo přesné, eKonto po tom co eBanku od tuším České Pojišťovny koupila RB poměrně výrazně zlevnilo, ovšem pak následovalo postupné a vytrvalé zdražování až to koncem loňského roku přesáhlo moji míru tolerance a odešel sem.
Tohle vypadá jako hodně rozumná alternativa pro ty, pro které je Komplet zbytečný Luxus.
Upřímně, novinky půjdou hlavně do mobilů a tabletů. Už teď vidíme, že řada klientů internetbanking přeskakuje a jde rovnou do mobilu, jsou v něm aktivnější, chodí tam častěji a zvykli si na to (pětina všech plateb už jde z mobilu).
Ale jestli se nepletu (neberte mě úplně za slovo), tak blokace ecommerce i změny limitů normálně v IB jdou ne, v nastavení karty. Nebo ne?
To neumím ověřit, protože nejsem klientem RB. Od aktivních klientů ale opakovaně dostávám informaci, že to nejde. (nevím jestli kreditka, debetka) Stejná informace proběhla v testu tady na mesci. Nemohl byste to prověřit? Co vlastně jde a co nejde? Případně udělat jeden-dva screenshoty?
No jo, takhle vznikají ty urban legends o zlý Raiffce - nejste klientem, ale víte, že něco nejde :-)
V levým menu záložka platební karty/nastavení karty, je tam jak povolení ecommerce, tak zamykání karty i změna lmitů.
Pravda, u kreditky to nejde (koneckonců, to jsou peníze banky, takže to klienta nemusí trápit).
proč urban legends? Sám deklarujete, že banka klade důraz na smartbanking. Dlouho připravovanou revizi internetbankingu podle sporadických informací v médiíích pohřbila.
Jakým způsobem byste doporučil postupovat klientovi, který má zrovna tyto priority a ekonto by ho jako "bankovní služba" možná zajímalo? Zřídit si účet a po prozkoumání IB ho jít druhý den do banky nekompromisně zrušit?
Třeba ČS má 100% demo Internetbankingu, totéž se týká třeba FIO nebo KB. U RB je jen jakýsi interaktivní návod, ale jasnou představu o rozsahu funkcí a ergonomii používání to nedává.
Možná to bude znít jako blábol, ale takovýho klienta bych poslal na pobočku, kde mu všechno ukážou. Nechceme být lowcostová banka, která řekne: "kliente, zřiď si tady účet zdarma a už nás neotravuj", pořád sázíme na nějakej lidskej kontakt (samozřejmě pak člověk nesmí narazit na nějakou blbku, která má zrovna blbej den...)
Ad urban legends - jen jsem reagoval na to, že píšete, že něco nejde, aniž byste byl klient...
Člověk nemusí být klientem Citibank, aby veděl že neumí blokovat MO/TO a internetove transakce. O bance se to ví, a nikdo se nad tím nepozastavuje. Můžete se zeptat někde na fóru nebo třeba můžete vznést dotaz do banky. Mírnou ironií je skutečnost, že nejspolehlivější inféormaci získáte někde na internetu, nikoliv z uživatelské podpory velkých bank. Tam často pracovník odpověd na jakýkoliv středně složitý dotaz nezná, v lepším případě to přizná, v horším si odpověd domyslí... :-(
S tím lidským kontaktem obecně bych to nepřeceňoval. Pro většinu klientů je za trest. Proč mám trávit svůj čas v bance, když bych mohl někde něco nastavit jedním kliknutím. A obávám se, že u náročnějího klienta, na kterého cílíte, to bude platit dvojnásob (protože má ještě méně volného času)
Ten náročnější klient na tu pobočku samozřejmě nepůjde proto, aby mu bankéř ukázal, jak si třeba zablokovat v IB ten e-commerce - na to stačí telefon.
Pobočka ale bude sloužit k tomu, aby klientovi pomohla v důležitých momentech - spoření na důchod, koupě bytu, spoření pro děti. A tam mu chceme hlavně pomoct - viz Rádcova hypotéka v článku (produkt pro "pár" lidí, ale extrémně spokojených.
nicméně, abych se vrátil k tématu. Platí že, u ebetní karty si mohu povolit/zakázat internetové platby a MO/TO, u kreditní nikoliv? Pochopil jsem to správně? A lze nastavit limit pro jednotlivé typy plateb - internet, MO/TO odlišně?
V Obchodních podmínkách pro vydávání debetních karet je uvedeno, že povolení zakázání e-commerce plateb probíhá do jednoho dne?!?! To zní jako špatný vtip.... :-/ V takovém případě je to spíše katogorie "umožnuje zakázat", nikoliv kateogire "umožňuje běžně používat". Bezpečnostním standardem by mělo být povolení na nezbytně nutnou dobu pro povolení transakce, nikoliv na dva dny.
Účet sem rušil letos v Lednu, tehdy šlo rozdílné limity nastavit pouze na úrovni výběr z bankomatu a platba u obchodníka a o změnu se žádalo a schválení nějakou dobu trvalo a bylo zpoplatněno. eCommerce lze pouze zcela zakázat, MOTO samostatně tam tuším nebylo, kartu lze online komplet zamknout.
Každá banka má ten model nastavený jinak, jiná má třeba rozebrané zvlášť kontaktní, bezkontaktní, internetové, moto platby ale zase neumí kartu komplet jedním klikem zamknout. Tvrdošíjně trvat zrovna na nějakém modelu je poměrně stupidní, taky je potřeba si uvědomit, ž eKonto to takhle má co pamatuji, tj. minimálně od roku 2002.
stupidní je používat platební kartu, která může být zneužita, aniž by s tím držitel mohl cokoli dělat a nést za to odpovědnost minimálně do 150 EUR.
Zakázat MO/TO, zakázat i-net, a nastavit k různým platbám různé limity je pro ČR celkem standard, byť ne každá umí nastavit všechno zvlášť.
Ne, to není blábol posílat lidi na pobočku. Z pohledu banky.
1) Když už ji máte, tak je levnější nežli platit provize za získání klienta.
2) Člověka, který sedí tváří v tvář, je lehčí zlomit k podpisu nežli po telefonu.
Z pohledu klienta je to ztráta času, a nějakou nalejvárnu si stejně nebudu pamatovat. O takové maličkosti nemluvě, že je celkem malá šance, že by člověk na pobočce uměl poradit s něčím složitějším.
Platebni karty>nastaveni PK, klik na poradove cislo PK kterou chcete nastavit a uprostred stranky je ZMENIT NASTAVENI
muzete si zde zapnou pojisteni, pozadat o novy PIN, menit limity na karte - zdarma a dalsi..i e-commerce a zamknuti karty..
tato moznost je na ekontu jiz od doby jeho existence
Dnes jsem dotazy na pobočce až dodatečně zjistil, že není vše tak hezké, jak je to prezentováno - je zcela zamlčena skutečnost, že u produktu " zadarmo " je k dispozici pouze ne zcela plnohodnotná elektronická pl. karta, nikoliv embosovaná. Tím pádem možné problémy s akceptací karty např. v zahraničí. Jinak pokud někdo chce embos. kartu, je zde další poplatek 65 Kč měsíčně ! myslím, že to staví celou inzerovanou novinku " zadarmo " trochu na hlavu....
Proto eKonto KOMPLET a proto kreditni karty. debetky nejsou v zahranici castokrat akceptovany. Zarezervovat hotel, zaplatit ruzne sluzby jde jen pres kreditni kartu. Debetku pouzivam jen na vybery z ATM u nas a v zahranici a mam ji na vse zablokovanou. Jinak pouzivam kreditku, penize banky a me penize jsou ve vetsim bezpeci. + kreditku akceptuji vsude po celem svete a muzu tam mit neustale zapnute e-commerce. Coz bych na debetce nedoporucoval.
kreditka easy je navic zdarma ke smartu, clovek si tam muze poslat i penize navic, nad limit..a ty penize si muze volne cerpat a ani mu nehrozi ze by platil urok nebo ze by musel neco splacet.
priklad - easy s limitem 10 tisic, bez potreby dokladat prijem.
poslu si tam dalsich 10 tis navic..celkovy limit je 20 a tech 10 co vycerpam nemusim vracet, ani se neuroci atp..
cest je vzdy nekolik
Gert: správně bráníte svoji banku a máte pravdu. Já mám také debetku pouze na výběry z bankomatů v ČR, jinak vše platím kreditkou.
A pochvala RB za to, že v ceně konta Smart je kreditka (i když nevrací % zpět).
Ale i na té kreditce mám platby MO/TO a na internetu zakázané a povoluji si je tesně před platbou a pak opět zakážu.
Jinak nesouhlas s tím, že kreditku akceptují po celém světě. Já sám jsem již několikrát musel vytáhnout Maestro, abych zaplatil. Jsou obchody, kde si s Visou nebo MasterCard můžete tak maximálně rozetřít máslo na chleba.
Zrovna v Alamu jsem svého času debetní MC použil a otravovali mě značně víc - požadavek na více dokladů atd. Fakt je, že v poslední době v tomto směru trochu "měknou", ale setkat se s tím dá pořád. S kreditkou (u mě Citibank) vždy vše v pohodě.
Co se týče hotelů, tak tam můžete narazit na trochu jiný problém (zažil jsem v Hiltonu) - oni si prostě zablokují jistou částku, kterou při korektním ukončení pobytu a zaplacení odblokují. U kreditky je to naprosto v pohodě, u debetky se mi to ale jaksi projevilo zablokováním této částky na účtu a nechybělo mnoho k tomu, aby se mi neprovedly trvalé platby atd. - docela problém. Přirozeně se mi po čase všechny peníze vrátily, jenže to mne problémů "v mezidobí" nezbavilo.
řada hotelů či utopůjčoven nic jiného než kreditku neakceptuje. V tom případě můžete platit kreditkou, nebo - pokud máte univerzální kartu typu VISA classic či MC Standard - vydávat za kreditní kartu svoji debetku.
U karet tybu VISA/Mastaercard Debit tvrdit že se jedná o kreditku dost dobře nejde :-D
Ano, hotely u rezervací, autopůjčovny trvají na kreditce. V tom by vám nepomohla ani embosovaná debetka, takže absence embosu je bezpředmětná.
Karty typu Visa Classic a MC Standard už moc bank v ČR nevydává. Tím důvodem je to, že MC vytvořil kartu debit, kde si účtuje mnohem menší poplatky za použití karty a tak banky v ČR začaly honem přecházet na tento typ karty.
Já nechápu nářek na neembosovanou debetkou, když embos na ní nic neřeší. A navíc ke kontu je kreditka zdarma ;-)
Nářek nebyl nad neembosovanou debetkou, ale nad jako jakoukoliv neemb. kartou, tedy i kreditní. Dle sdělení obch. vedoucí RB nejsou v zahraničí moc akceptovány, mohou s tím nastat problémy. Moc tedy nechápu, proč RB vůbec nabízí elektronické pl. karty, když je s tím potíž při placení. nejsem odborník, ale to je pro banku takový fin. rozdíl mezi vydáním el. nebo embosované pl. karty ?
Neřekl bych, že hotely a autopůjčovny trvají na kreditce. Třeba v USA se k MC Debit chovají hotelové řetězce různě. Marriott a Hilton se k ní chová jako ke kreditce (resp. MC bez rozlišení), tj. udělají předautorizaci a po checkoutu si stáhnou peníze dle účtu. Naproti tomu Loews se k MC Debit chová jako k hotovosti, takže hned po checkinu si stahnou peníze a po checkoutu vrací na kartu přeplatek.
Půjčovnám je taky úplně jedno o jakou kartu jde, pokud projde předautorizace.
Debetku používám v zahraničí častěji, protože na EUR/USD složce účtu mám nějaké peníze a nemusím řešit konverzi. Kreditku v zahraničí používám v případě, že účet měnu nepodporuje, nebo na měnové složce je 0.
Po 13letech, kdy jsem používal v RB dva běžné účty (soukr a firemní), jsem si několik let zpět zřídil bezpoplatkový účet(soukr) v jiné bance. Obě banky jsem pečlivě porovnával s pohledu ekonomického, internetbankingu, času, její chování ke stávajícím klientům a SLUŽBY.
Asi nemá cenu řešit bezpoplatkovou banku, která nakonec vyhrála a naprosto neřeším, jestli je banka lowcoast nebo není, jak řeší user rb.cz. Podobně jako RB jsem od roku 90' opustil ČS I KB (obě proto, že mě nebavilo si vzít číslo a sedět v bance až na mě dojde řada) a přešel jsem do eBanky, kterou následně koupila RB.
Co hovořilo ve prospěch RB, byl slušný internetbanking a šifrované sms(dokud jsem si nepořidil samsung galaxy beam, který šifrované sms občas nezvládá přečíst a musel jsem řešit s operátorem několikrát reset poslaných bank.sms nebo přendat SIM do blbějšího mobilu a tak tomu je dodnes resp. do 3.9.2014, kdy opuštím RB) . Co vždy hovořilo a hovoří dodnes proti RB je, že dlouholetého klienta nutí poplatkovou politikou přecházet na novější tarify, které vymyslí produktový manager, pokud to nepřejde, nejenže banka nezachová podmínky a poplatky původního tarifu, ale v neprospěch klienta poplatky zvýšila a to několikrát po sobě.
Prostě mě nebavi studovat nové tarify (zejména to co je skryto) a sazebníky. A ZEJMÉNA mě nebaví, aby mě někdo vrámci tarifu vnucoval pl. kartu, kterou nepotřebuju a následně mě osolil 165,- za to, že ji nemám a nepoužívám, protože mám jinou k druhému účtu. Nepotřebuju bankovní poradkyni, která mě řekne, že je to bohužel správně, ať si požádám o vydání další pl. karty... tolik k osobnímu kontaktu a telefonímu kontaktu. Vyřizování hypo s pí.Ujhájzy by vydalo na další odstavec.
Lowcoast neznamená horší, lowcoast v tuto chvíli nabízí dva druhy spořících účtů s různou sazbou a bez výpovědní lhůty, lowcoast tím, že je bezpoplatků tak nesnižuje čístý úrok z těchto spořících produktů(při už tak mrzkém zhodnocení peněz, které mám takto nakrátko uloženo z důvodů nepředvídaných událostí).
Lowcoast tím, že vrámci jednoho účtu má další podúčty mě nenutí zakládat další účty abych oddělil finance, přicházející z více zdrojů a měl tak přehled. Rád bych RB za dosavadní služby i poděkoval. Rád bych poděkoval i pánovi z centrály RB, který mě ve výpovědní lhůtě několikrát přesvěčoval ať se do RB vrátím s tím, že doživotně budu mít účet bez poplatku a poplatků za vedení účtu. To už je prostě pozdě, proč, protože v okamžiku výpovědi, je jíž nové číslo účtu nahlášeno na FU a asi bych si připadal hloupě, kdybych na nabídku kývnul a zase to na FU měnil, zvlášť, když totéž mám již v jiné bance.
Tak při tomto výčtu si říkám, že z pohledu služeb je RB lowcoast.
Lowcost. Moje chyba, zbytek ctrl+c a ctrl v.
Vzhledem k tomu, že k tématu(vláknu) jste se nevyjádřil k RB, věřím, že zbytek byl pro Vás dále srozumitelný. Nepříspívám do diskuzí, toto téma se mě týkalo, podělil jsem se o zkušenosti. Vy o nízký břeh, fiakr a suterén, děkuji za upozornění na chybu.
Tok ono se asi v případě RB ani není moc o čem vyjadřovat - problémem je, že v těchle diskusích jsou pořád snad jen 2 druhy lidí - kteří budou hájit banku do krve a ti, kteří si najdou kteroukoliv záminku, aby si mohli kopnout.
Já jsem naštěstí neměl s touto bankou nikdy nic serióznějšího, kromě krátké epizody po uvedení nových kreditek, kdy jsem měl možnost sledovat, že v průběhu necelého roku udělali z poměrně zajímavého produktu nepoužitelný kus plastu, takže jsem si udělal o bance svůj obraz, jak se asi chovají k stávajícím zákazníkům (dále pak s diskuzí, kdy klientům s původním eKontem zkrouhli výhody a s měsíčními poplatky se dostali třeba na dvojnásobek nákladů za účet).
Tento nový účet je zajímavý a využitelný pro určitou skupinu lidí - ale domnívám se, že nemůže zaujmout nikoho natolik, aby někdo, kdo si už vybral "svůj" účet, přešel sem. Co se RB týče, tak mám problém s komunikací, s jakou jej prezentují - jako vstupní bránu do světa prémiových služeb, jako nejlepší účet dané kategorie - a přitom jeho uvedení je pouhá reakce právě na ten sílící nízkonákladový (lowcost :-) ) segment. A nové eKonto Smart považuji osobně za hodně lowcost, holt za málo peněz asi málo muziky - ale tak co si myslet, když pro rakouskou kampeličku je třeba vydání embossované karty a vedení eurového účtu (teda služby, které zvládá ktrerákoliv nízkonákladovka "v ceně") natolik prémiová služba, že za ni účtuje třeba dalších 65 Kč (embossovaná MC Debit) a zákazníky, kterým se zdá cena za "nejnabušenější" účet Komplet (teda účet, který nemá v ceně např. ani cestovní pojištění, nebo zlatou debetku - služby které zvládá dodat např. i KB) "v ceně 3 piv" přehnaná, pohrdá.
Tohle je banka pro klienty, kterým nevadí, že je banka ostříhá a nedodá odpovídající služby. Není to úplně lowcost, ale kvalita rakouské kampeličky, inspirované klienty...
Můžete mi někdo rozumně vysvětlit, proč je kreditka v bezpečnosti jiná než debetka? Viz. výše, kdy si někdo klidne povolí platby na internetu z kreditky, ale z debetky by to neudělal? Tohle mi hlava nebere. Z hlediska bezpečnosti jsou ty karty přeci stejné (reliéf, pin, cvv) a jediný rozdíl je, že jsou to peníze banky nebo moje. To že jsou banky je bezpečnější? V čem? Když kartu někdo zneužije, můžete podat reklamaci. To jde ale u obou. Když reklamaci neuznají, tak taky v obou případech ty peníze musíte uhradit. U kreditky navíc naskočí úroky. Tak v čem je ta vyšší bezpečnost?
V zasade v casovem hledisku. Kdyz mi vyluxuji debetkou bezny ucet, tak jsem proste bez penez po dobu nez je vyrizena reklamace, nezaplati se inkasa, nevyberu si z bankomatu atd. Kdyz mi vyluxuji uverovy ucet u kreditky, tak mam relativne dost casu to resit a nemusi me to tolik trapit, protoze ackoliv tam jsem na nule, tak mam porad k dispozici penize na BU.
Tak jsem se na ten Smart díval a proti současnému eKontu s plněním podmínek pro zvýhodnění Premium (což mám teď) tam jsou jak výhody tak podstatné nevýhody. Chtěl jsem se zbavit eKonta, protože výplata mně chodí na přelomu měsíce, takže někdy splním podmínky minimálního příjmu v kalendářním měsíci dvakrát a jindy vůbec. Pokud neplním, naúčtuje mně RB za vedení a věci kolem 379 Kč. Zhodnotil jsem to tak, že požádám u FIO o kontokorent a účet u RB zruším úplně (po 15 letech, původně ještě Expandia).
Premium je starý výběhový účet..chápu,že se Vám nemusel vyplatit přechod na Komplet, ale oproti Startu mně u tarifu Premium žádná výhoda nenapadá, nebo mně něco uteklo? Minimálně, když nesplníte podmínky, tak u Smartu budete platit 99 Kč a ne tu pálku, co jste platil doposud...