Upřímně, novinky půjdou hlavně do mobilů a tabletů. Už teď vidíme, že řada klientů internetbanking přeskakuje a jde rovnou do mobilu, jsou v něm aktivnější, chodí tam častěji a zvykli si na to (pětina všech plateb už jde z mobilu).
Ale jestli se nepletu (neberte mě úplně za slovo), tak blokace ecommerce i změny limitů normálně v IB jdou ne, v nastavení karty. Nebo ne?
To neumím ověřit, protože nejsem klientem RB. Od aktivních klientů ale opakovaně dostávám informaci, že to nejde. (nevím jestli kreditka, debetka) Stejná informace proběhla v testu tady na mesci. Nemohl byste to prověřit? Co vlastně jde a co nejde? Případně udělat jeden-dva screenshoty?
No jo, takhle vznikají ty urban legends o zlý Raiffce - nejste klientem, ale víte, že něco nejde :-)
V levým menu záložka platební karty/nastavení karty, je tam jak povolení ecommerce, tak zamykání karty i změna lmitů.
Pravda, u kreditky to nejde (koneckonců, to jsou peníze banky, takže to klienta nemusí trápit).
proč urban legends? Sám deklarujete, že banka klade důraz na smartbanking. Dlouho připravovanou revizi internetbankingu podle sporadických informací v médiíích pohřbila.
Jakým způsobem byste doporučil postupovat klientovi, který má zrovna tyto priority a ekonto by ho jako "bankovní služba" možná zajímalo? Zřídit si účet a po prozkoumání IB ho jít druhý den do banky nekompromisně zrušit?
Třeba ČS má 100% demo Internetbankingu, totéž se týká třeba FIO nebo KB. U RB je jen jakýsi interaktivní návod, ale jasnou představu o rozsahu funkcí a ergonomii používání to nedává.
Možná to bude znít jako blábol, ale takovýho klienta bych poslal na pobočku, kde mu všechno ukážou. Nechceme být lowcostová banka, která řekne: "kliente, zřiď si tady účet zdarma a už nás neotravuj", pořád sázíme na nějakej lidskej kontakt (samozřejmě pak člověk nesmí narazit na nějakou blbku, která má zrovna blbej den...)
Ad urban legends - jen jsem reagoval na to, že píšete, že něco nejde, aniž byste byl klient...
Člověk nemusí být klientem Citibank, aby veděl že neumí blokovat MO/TO a internetove transakce. O bance se to ví, a nikdo se nad tím nepozastavuje. Můžete se zeptat někde na fóru nebo třeba můžete vznést dotaz do banky. Mírnou ironií je skutečnost, že nejspolehlivější inféormaci získáte někde na internetu, nikoliv z uživatelské podpory velkých bank. Tam často pracovník odpověd na jakýkoliv středně složitý dotaz nezná, v lepším případě to přizná, v horším si odpověd domyslí... :-(
S tím lidským kontaktem obecně bych to nepřeceňoval. Pro většinu klientů je za trest. Proč mám trávit svůj čas v bance, když bych mohl někde něco nastavit jedním kliknutím. A obávám se, že u náročnějího klienta, na kterého cílíte, to bude platit dvojnásob (protože má ještě méně volného času)
Ten náročnější klient na tu pobočku samozřejmě nepůjde proto, aby mu bankéř ukázal, jak si třeba zablokovat v IB ten e-commerce - na to stačí telefon.
Pobočka ale bude sloužit k tomu, aby klientovi pomohla v důležitých momentech - spoření na důchod, koupě bytu, spoření pro děti. A tam mu chceme hlavně pomoct - viz Rádcova hypotéka v článku (produkt pro "pár" lidí, ale extrémně spokojených.
nicméně, abych se vrátil k tématu. Platí že, u ebetní karty si mohu povolit/zakázat internetové platby a MO/TO, u kreditní nikoliv? Pochopil jsem to správně? A lze nastavit limit pro jednotlivé typy plateb - internet, MO/TO odlišně?
V Obchodních podmínkách pro vydávání debetních karet je uvedeno, že povolení zakázání e-commerce plateb probíhá do jednoho dne?!?! To zní jako špatný vtip.... :-/ V takovém případě je to spíše katogorie "umožnuje zakázat", nikoliv kateogire "umožňuje běžně používat". Bezpečnostním standardem by mělo být povolení na nezbytně nutnou dobu pro povolení transakce, nikoliv na dva dny.
Účet sem rušil letos v Lednu, tehdy šlo rozdílné limity nastavit pouze na úrovni výběr z bankomatu a platba u obchodníka a o změnu se žádalo a schválení nějakou dobu trvalo a bylo zpoplatněno. eCommerce lze pouze zcela zakázat, MOTO samostatně tam tuším nebylo, kartu lze online komplet zamknout.
Každá banka má ten model nastavený jinak, jiná má třeba rozebrané zvlášť kontaktní, bezkontaktní, internetové, moto platby ale zase neumí kartu komplet jedním klikem zamknout. Tvrdošíjně trvat zrovna na nějakém modelu je poměrně stupidní, taky je potřeba si uvědomit, ž eKonto to takhle má co pamatuji, tj. minimálně od roku 2002.
stupidní je používat platební kartu, která může být zneužita, aniž by s tím držitel mohl cokoli dělat a nést za to odpovědnost minimálně do 150 EUR.
Zakázat MO/TO, zakázat i-net, a nastavit k různým platbám různé limity je pro ČR celkem standard, byť ne každá umí nastavit všechno zvlášť.
Ne, to není blábol posílat lidi na pobočku. Z pohledu banky.
1) Když už ji máte, tak je levnější nežli platit provize za získání klienta.
2) Člověka, který sedí tváří v tvář, je lehčí zlomit k podpisu nežli po telefonu.
Z pohledu klienta je to ztráta času, a nějakou nalejvárnu si stejně nebudu pamatovat. O takové maličkosti nemluvě, že je celkem malá šance, že by člověk na pobočce uměl poradit s něčím složitějším.
Platebni karty>nastaveni PK, klik na poradove cislo PK kterou chcete nastavit a uprostred stranky je ZMENIT NASTAVENI
muzete si zde zapnou pojisteni, pozadat o novy PIN, menit limity na karte - zdarma a dalsi..i e-commerce a zamknuti karty..
tato moznost je na ekontu jiz od doby jeho existence