Výsledky ankety
Třetí ročník ankety Nejlepší finanční reklama roku, tentokráte 2004, již zná svého vítěze. Stala se jím Česká spořitelna a porazila všechny ostatní jak v hlasování veřejnosti, tak v hodnocení odborné poroty. Na dalších místech se ale již hodnocení odborníků a veřejnosti značně lišilo – v první pětici spotů z téměř třicítky nominovaných se vedle vítěze v obou kategoriích udržela pouze Komerční banka.
Hlasování veřejnosti | Hodnocení odborné poroty |
---|---|
1. Česká spořitelna | 1. Česká spořitelna |
2. Komerční banka | 2. Raiffeisenbank |
3. Česká pojišťovna | 3. ČSOB |
4. GE Money Multiservis | 4. ING |
5. eBanka | 5. Komerční banka |
Vítězný spot vytvořili režiséři Martin Krejčí a Jiří Volavý z reklamní agentury Young & Rubicam. Podle odborné poroty dokonce tato reklama jednou vstoupí do učebnic
, protože jde o jednu z mála vtipných finančních reklam v loňském roce
, která jasně a zapamatovatelně komunikuje benefit
ve spojení s populární sportovní tématikou
.
Stáhnout reklamní spot České spořitelny (formát MPEG, velikost 6.4 MB).
Česká spořitelna letošním úspěchem v anketě navázala na loňské výsledky, kdy se umístila na prvním místě v hodnocení odborné poroty a mezi čtenáři si vydobyla druhou pozici za ČSOB. „Nejvyrovnanějšího“ hodnocení se tehdy dostalo eBance, která se umístila v obou kategoriích na třetím místě.
Hlasování veřejnosti | Hodnocení odborné poroty |
---|---|
1. ČSOB | 1. Česká spořitelna |
2. Česká spořitelna | 2. MasterCard International |
3. eBanka | 3. eBanka |
4. Všeobecná stavební spořitelna KB | 4. ING |
5. Kooperativa | 5. ČSOB a Kooperativa |
Prvnímu ročníku ankety v roce 2002, kralovala Komerční banka s reklamním spotem „Pomáháme měnit váš svět“
, kdy podobně jako letošní vítězná reklama nechala konkurenci v nedohlednu za sebou.
Hlasování veřejnosti | Hodnocení odborné poroty |
---|---|
1. Komerční banka | 1. Komerční banka |
2. Česká spořitelna | 2. VISA |
3. Česká pojišťovna | 3. – 4. ČSOB |
4. ČSOB | 3. – 4. GE Capital Bank |
5. Allianz | 5. EuroCard/MasterCard |
Slosování o ceny
Součástí ankety bylo též slosování o ceny pro hlasující čtenáře. Do slosování se zařadil každý, kdo hlasoval prostřednictvím internetu, a každý, kdo odeslal hlas prostřednictvím SMS zprávy. V nabídce byly atraktivní ceny od partnerů soutěže a již známe jejich nové majitele, kteří už byli kontaktování. Na prvních třech místech se umístili:
- místo – Drahomíra Klicmanová, Votice
- DVD přehrávač LG DV-8900C
- tričko finančního serveru Měšec.cz
- místo – Martina Čížková, Tábor – Měšice
- mikrovlnka Whirlpool AMW 201
- tričko finančního serveru Měšec.cz
- místo – Jana Kvěchová, Praha 4
- předplatné týdeníku Strategie
- tričko finančního serveru Měšec.cz
Přehled dalších cen naleznete i s vítězi na stránkách soutěže. Vítězům gratulujeme.
Členové odborné poroty
Členové odborné poroty měli za úkol nejen určit pořadí nejlepších finančních reklam, ale též opatřit zvolené spoty hodnotícím komentářem. Proč byly které reklamy oceněny, se dočtete na stránkách soutěže v hodnocení odborných porotců z řad finančních novinářů, designerů, grafiků a specialistů z mediálních a reklamních agentur.
- Petr Bým, redaktor týdeníku Profit
- Jan Fahoun, Head of SMG IP Prague
- Andrea Janigová, Senior New Media Planner OMD Czech
- Petr Kálal, Product Manager ARBOmedia
- Jiří Lahvička, Service Manager Atlas.cz
- Eva Moniová, vedoucí přílohy Lidových novin Více peněz
- Petr Nešpůrek, Senior Media Planner MEC Digital CR
- Kateřina Peterková, Executive Director PeckaDesign, s.r.o.
- Tomáš Prouza, náměstek ministra financí
- Ján Simkanič, Product Manager Internet Info
- Tomáš Skřivánek, vedoucí EURO OnLine
- Barbora Solperová, grafické studio Titty
- Jan Suda, Online Media Director Universal McCann
- Radek Šalanda, redaktor Hospodářských novin
- Marek Telička, šéfredaktor měsíčníku Osobní finance
- Petr Zámečník, šéfredaktor finančního serveru Měšec.cz