Už dlouho jsem nečetl představy více odtržené od reality. Když se horko těžko vyškrábali z úrovně záložny na úroveň low-cost banky, tak zní tyhle sny o privátním bankovnictví naprosto směšně. Jak nic proti nim nemám, taky tam mám krátkou dobu účet a všechno prakticky funguje, ale tohle je opravdu moc. Pobavilo mě i to básnění o oddělených vchodech, hlavně když mají 3 pobočky a možná ještě další 3 v plánu.
Náhodou tohle oni praktikují už od doby záložny, třeba v Praze na Senovážném náměstí mají dvě pobočky. Jednu (kde dříve sídlila Waldviertel Sparkasse von 1842) pro běžné klienty a pak naproti druhou pro privátní. A prý těch klientů se spravovaným majetkem v řádech desítek milionů měli už tehdy dost, takže jen pokračují v tom, co začali a snížili laťku, aby do tohoto segmentu spadlo více klientů.
Podle nových kritérií tam budu patřit také, tak jsem zvědav, jestli budu s něčím osloven a když, tak s čím. Kožená křesla a kávu oželím, ale dobrou službou concierge, kartami Lounge Key a Priority Pass, nadstandardními úroky nebo výhodnými cizoměnovými převody nepohrdnu :).
Nejspíše to tak dopadne. Teď se na trhu snaží uchytit česká "zařizovací" firma, mohla by to být zajímavá spolupráce, protože, pokud vím, ostatní banky řeší concierge přes různé asistenční služby (třeba Erste Premier má Axu) a podle toho to vypadá (v podstatě nejsou schopny zajistit nic mimořádného).
Nová banka s novým startupem, to by mohlo být zajímavé. Jinak mě moc nenapadá co by mohli klientům nabídnout.
Nejspíše proto, že půjde o individuální nabídky :).
Nicméně určitým vodítkem může být "Diamantový prémiový klub" kde se píše o různých úrokových zvýhodněních (podobný model, jaký má AirBank pro první klienty), ve starších materiálech jsem našel cifty 0,4 % a "až 1,6 %". Ono tady zas tolik manévrovacího prostoru není a jako banka bude mít MPÚ snazší (a hlavně levnější) přístup k penězům, takže zas tolik se předhánět nemusí.
Pojištění je stejné jako u jiných bank, tedy do 100 000 EUR, tedy cca 2,5 milionu, tedy pro cílovou skupinu de facto pojištění není :(, neboť ti tam budou dávat asi desítky milionů.
Moc možností nemají:
1) rozložit vklady do více bank tak, aby v žádné neměli více, než pojištěných 100 000 EUR (tak to dělám já)
2) bance věřit - s poměrně velkou dávkou jistoty se lze spoléhat na to, že největší banky stát nenechá padnout "too big to fail"
případně kombinovat 1) a 2)
Samozřejmě jen málo lidí má jen velkou hotovost a nic kolem, u většiny se dá předpokládat, že mají i jiná aktiva (a třeba ne jen u nás), takže by je ztráta sice zabolela, ale nepoložila.
Děkuji. Mít příliš mnoho neni jednoduché, jak vidno. Při rozdělení do více bank je navíc omezující, že těch bank u nás zase není až tak moc... Jakože počet bank * 100k EUR může být ten celkovy limit. Bez záložen. Je ale odvážné, že v cenících a limitech pro privátní služby se běžně uvažuje s desítkami milionů.
3) Nenechávat peníze v bance jako vklady, ale přes banku investovat – nakonec pro největší jistotu do státních dluhopisů. Pokud banka „jen” zkrachuje kvůli špatným úvěrům, klientovi by se spravovaná investice měla vrátit celá bez ohledu na objem (i když nevím, jestli to bylo v praxi prověřeno); na druhé straně kdyby investici zpronevěřila, pojištění obchodníků s CP je na daleko menší částku.
V podstatě všechny "kamenné" banky přešly na koncept privátního (osobního) bankéře. Osobně to vnímám spíše jako negativum, neb tam, kde ho mám, jsem ve většině případů odkázán na něj, když si ten "postaví hlavu", nemůžu ho "obejít" a jednat s někým jiným. A vždy to dojde k tomu, že se mi snaží něco prodat a protože business plán všech bank je naprosto stejný, tak když nestojím o úvěrové produkty, jsou to investice.
Pro banku jsou investice skvělý produkt - jistý zisk a nulové riziko (to nese klient) a v segmentech prémiového a privátního bankovnictví se to postupně stává standardem. Mám v mém okolí několik lidí, kterým banka (v tomto případe několikrát Česká spořitelna), když odmítli přes ni investovat, vypověděla službu.
Klient, který má u banky (jen) uložené miliony na spořicím účtu, není pro banku nijak zvlášť zajímavý, protože aktuálně banky mohou velmi levně získat prostředky na mezibankovním trhu.
Šlo o službu Erste Premier - banka klientům nabízí nějaké služby navíc, asi nejzajímavější jsou salonky na letištích, dříve přes Priority Pass, od ledna přes Lounge Key (více vstupů, 6 místo 4 ale do menšího počtu salonků). Velkým benefitem je salonek Erste pro lety v rámci schengenu, kdy lze obejít celníky v přízemí a po schodech přímo z haly jít k privátnímu rentgenu, je to poměrně velké urychlení, od výstupu z autobusu u letiště jsem do 5 minut za celníkama.
K tomu patří poměrně dobré cestovní pojištění, které kromě vysokého limitu - 10 milionů zaujme i rozsahem, protože zahrnuje některé rizikové sporty (pro mne je důležité potápění).
Tohle všechno nabízí banka zdarma, při splnění obratu na účtu. Ale jak je vidět, hodně záleží na osobním bankéři, kterému, když se znelíbíte (nedáte mu dost vydělat na provizích z prodeje investic), tak zařídí zrušení služby. Velmi je v této oblasti aktivní pobočka V Celnici v Praze.
Tak já mám s prémiovým bankéřem zatím dobré pořízení. U Erste jsem byl jen chvíli, oproti ČSOB chtějí vyšší obrat a počítají to myslím jinak, než v ČSOB, co mi to vysvětlovali. 6 nebo 4 vstupy do salónků mne neobtezuje a i asistence u axy, které budou asi stejné mi zatím přináší příjemnou službu. Doufal jsem, že v diskusi se o praktikách Trinity dozvím více, abych měl lepší srovnání, ale spíše se to tu hejti. :-|
Diskuze trochu utíká jinam
… já jdu na dort do cukrárny, na kávu do kavárny a trochu zhodnotit těch pár naškudlených milionů do banky.. a tady ten pokus nalákat snoby na nějaké VIP služby a pak je škubat skoro stejně jako jinde... sorry..
o čem to je? o 0,1 procentu ročně?? to ať si nechají a zapijí dobrou kávou..
Prostor pro to něco nabídnout tu je, můžou opisovat od Erste Premier a ČSOB Premium. Mohou nabídnout větší rozsah (více vstupů do salonků, lepší cestovní pojištění) nebo větší kvalitu - osobně jsem si dost zvykl na concierge a třeba mě potěšilo, když mi tato služba (v tomto případě od ČSOB) zajistila vstupenky do Dejvického divadla na Ucpanej systém, byť to teda trvalo asi 2 roky :).
Pokud to bude jen o kožených sedačkách a dobré kávě, tak to, samozřejmě, nemá žádný smysl.
Zdravim, nova banka je jako to nove koště co dobře mete. Nepředpokládám, že by velká banka -padla-, to by v podstatě byla událost, která by zastínila i měnovou reformu v r.1953. Malá banka, pokud by padla, tak lze financovat vklady z fondu pojištění, u
velké banky by to nebylo možné, protože tolik hotovosti není k dispozici. Prozatím musíme vyčkat - tak dva, tři roky - jak to Trinity dál dotáhne. Prozatím její web-stránky jsou jak reklama na módu.