Už dlouho jsem nečetl představy více odtržené od reality. Když se horko těžko vyškrábali z úrovně záložny na úroveň low-cost banky, tak zní tyhle sny o privátním bankovnictví naprosto směšně. Jak nic proti nim nemám, taky tam mám krátkou dobu účet a všechno prakticky funguje, ale tohle je opravdu moc. Pobavilo mě i to básnění o oddělených vchodech, hlavně když mají 3 pobočky a možná ještě další 3 v plánu.
Náhodou tohle oni praktikují už od doby záložny, třeba v Praze na Senovážném náměstí mají dvě pobočky. Jednu (kde dříve sídlila Waldviertel Sparkasse von 1842) pro běžné klienty a pak naproti druhou pro privátní. A prý těch klientů se spravovaným majetkem v řádech desítek milionů měli už tehdy dost, takže jen pokračují v tom, co začali a snížili laťku, aby do tohoto segmentu spadlo více klientů.
Podle nových kritérií tam budu patřit také, tak jsem zvědav, jestli budu s něčím osloven a když, tak s čím. Kožená křesla a kávu oželím, ale dobrou službou concierge, kartami Lounge Key a Priority Pass, nadstandardními úroky nebo výhodnými cizoměnovými převody nepohrdnu :).
Nejspíše to tak dopadne. Teď se na trhu snaží uchytit česká "zařizovací" firma, mohla by to být zajímavá spolupráce, protože, pokud vím, ostatní banky řeší concierge přes různé asistenční služby (třeba Erste Premier má Axu) a podle toho to vypadá (v podstatě nejsou schopny zajistit nic mimořádného).
Nová banka s novým startupem, to by mohlo být zajímavé. Jinak mě moc nenapadá co by mohli klientům nabídnout.