Hlavní navigace

Moravský Peněžní Ústav se změnil na TRINITY BANK. Cílí na majetnější klienty

22. 2. 2019
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

 Autor: TRINITY BANK
Transformovaný Moravský Peněžní Ústav koncem zkoušel bankovní licenci získat celkem třikrát, poslední pokus byl úspěšný a po jejím udělení prošel rebrandingem do nové značky. Lepší úrokové sazby, nejlepší káva a bankéř do domu. To je jen zlomek nabídky pro klienty. Pro zaměstnance má 4denní pracovní týden.

Společnost působí na českém trhu 23 let a v současné době má banka přes 10 000 klientů. Bilanční suma činí 9,55 miliardy korun a poskytnuté úvěry pak částku 6,7 miliardy korun.

Milníky banky

  • 1996 – Založení Moravského Peněžního Ústavu – spořitelního družstva ve Zlíně
  • 2000 – Družstvo otevírá první pobočku, a to na náměstí Míru ve Zlíně
  • 2006 – Družstvo má přes 2000 klientů
  • 2007 – Otevření další pobočky, tentokrát v Praze na Senovážném náměstí
  • 2009 – Spuštění internetového bankovnictví a přesunutí sídla společnosti ze Zlína do Prahy
  • 2013 – Spuštění vkladového účtu Bonus+
  • 2014 – Otevření třetí pobočky, tentokrát v Brně v Jánské ulici
  • 2015 – Počet členů družstva překročil 10 000
  • 2015 – Družstvo zavádí Prémiový klub
  • 2018 – Družstvo obdrželo licenci od ČNB
  • 2019 – Banka dočasně vystupuje pod názvem MPU banka
  • 20. 2. 2019 – MPU banka se přejmenovala na TRINITY BANK

O licenci žádala banka několikrát. Poprvé v roce 2012 a následně také v srpnu 2015. Kladné stanovisko od České národní banky ale obdržela až 13. prosince 2018.

U Úřadu průmyslového vlastnictví si ještě před rebrandingem zaregistrovala několik variant pro nové jméno: Q bank, Trinity bank a MPU banka. Od 1. ledna 2019 pak dočasně jako MPU banka vystupovala. K definitivnímu rebrandingu ale došlo až ve středu 20. února 2019, kdy se banka přejmenovala na TRINITY BANK.

Proč TRINITY BANK

Ačkoli se jedná o českou banku, název má anglický. Banka to zdůvodňuje tak, že název představuje 3 pilíře, na kterých stojí:

  • zaměstnanci,
  • klienti,
  • vlastníci.

Přičemž dle jejích slov mají jiné banky často jen jeden pilíř, a to vlastníky. Zmíněná trojka pak hraje u banky roli i jinde. Tři pilíře prezentuje i v byznysu a hodnotách.

Chceme hlavně privátní klientelu

Nabízí se samozřejmě otázka, na jakou klientelu bude banka orientovaná. Odpověď je velmi jednoduchá. Bance jde především o privátní klienty, přičemž dle svých slov chce služby privátního bankovnictví dopřát i širší veřejnosti. Jak moc širší, je ale značně diskutabilní. Banka bude mít pro klienty připraveny v zásadě 3 segmenty:

  • úspory či roční příjem do 1 000 000 Kč – běžný retailový klient,
  • úspory od 1 000 000 Kč – 9 999 999 Kč – klient retailového privátního bankovnictví
  • úspory od 10 000 000 Kč – klient 1st class (prémiového segmentu privátního bankovnictví)

Pokud tedy přijdete do banky s tím, že jste běžný občan vydělávající 35 000 Kč čistého měsíčně a máte úspory ve výši 300 000 Kč, spadáte do prvního segmentu. V takovém případě dostanete v podstatě stejnou péči a přístup, jako v jiných bankách. Tedy standardně přijdete na pobočku řešit svůj požadavek apod. Banka ale takových klientů moc nemá, protože dle jejích slov je průměrný vklad jejích klientů 800 000 Kč.

V případě, že spadáte do kategorie, kdy váš roční příjem či vaše současné úspory činí přes 1 000 000 Kč, spadáte do kategorie, na kterou banka aktuálně cílí. Tedy do kategorie privátního bankovnictví pro retail, respektive pro širší veřejnost.

A pokud máte úspory nad 10 000 000 Kč, připravuje pro vás banka prémiový segment privátního bankovnictví nazvaný 1st class. Podívejme se, jaké výhody vás v jednotlivých segmentech čekají.

Privátní bankovnictví pro širší veřejnost

Z průzkumu banky vyplynulo, že abyste se v jiných bankách stali klientem privátního bankovnictví, musíte mít na běžném účtě, v produktech dané banky nebo v investicích alespoň 2 000 000 Kč. To potvrzujeme, v článku Jak vypadá bankovnictví pro bohaté? Nápoj na přání a individuální služby nám řada bank uvedla i mnohem vyšší částky nutné pro vstup do privátního segmentu.

Banka Hranice pro vstup do privátního bankovnictví
Bank Gutmann Od 1 000 000 EUR (cca 26 240 000 Kč)
Česká spořitelna 10 000 000 Kč
Československá obchodní banka 10 000 000 Kč
Expobank 5 000 000 Kč
J&T Banka Clear Deal – 500 000 Kč, Prémiové bankovnictví 3 000 000 Kč, Privátní bankovnictví – 10 000 000 Kč
Komerční banka 20 000 000 Kč
Moravský Peněžní Ústav – spořitelní družstvo 100 000 EUR či ekvivalent v jiné měně (cca 2 624 000 Kč)
PPF banka Od 1 000 000 EUR (cca 26 240 000 Kč)
Privatbanka 0 Kč
Raiffeisenbank 10 000 000 Kč
Sberbank 500 000 Kč nebo příjem nad 30 000 Kč
UniCredit Bank 3 000 000 Kč

Sama banka, tehdy ještě jako Moravský Peněžní Ústav – spořitelní družstvo, měla ještě v roce 2017 hranici nastavenou na 100 000 eur, tedy přes 2 600 000 Kč. S novou vizí ale tuto hranici snížila právě na zmíněný 1 000 000 Kč s tím, že chce služby privátního segmentu nabídnout širší veřejnosti. A co dostanete ve zmíněném segmentu?

Nabízíme nejlepší kávu a můžete nás pozvat domů

Privátní klientele s úsporami 1–10 milionů chce banka nabídnout lepší servis. Co si pod tím představit? Například diskrétní prostory, ve kterých můžete na pobočce řešit své záležitosti. Banka plánuje mít zvláštní vchody pro běžné retailové klienty a zvláštní vchody pro klienty privátního bankovnictví, aby se vzájemně nepotkávali. Veškeré záležitosti se pak řeší v uzavřených kancelářích a diskrétních prostorech.

Bankéř, kterého vám banka přidělí, by měl být časem ekvivalentem vašeho rodinného známého. Vize banky je taková, že bankéř bude mít málo klientů, se kterými si postupně vybuduje velmi dobré vztahy, založené hlavně na důvěře. Ideální situace je pro banku chvíle, kdy se klient a bankéř znají přes 10 let a klient zve bankéře i na rodinné oslavy apod.

V rámci služeb pak chce banka klientům nabídnout na pobočce tu nejlepší kávu a časem například i možnosti vzdělávání.

1st class bankovnictví

Pro ty, kteří u banky uloží více peněz, chce banka připravit ještě lepší segment privátního bankovnictví nazvaný 1st class. I v něm chce stavět na dlouhodobém partnerství a důvěře mezi bankéřem a klientem. A i tady budou mít klienti k dispozici samostatné pobočky přímo pro jejich segment. Banka jim chce nabídnout také nadstandardní sazby pro zhodnocení vkladů, ale to bude vždy na individuální domluvě s jednotlivým klientem.

Dále banka připravuje Prémiový klub. Ten bude k dispozici zejména klientům 1st class bankovnictví, přičemž klienti Privátního bankovnictví pro retail budou mít přístupné některé bonusy z tohoto klubu jako takovou ochutnávku.

Bankovní produkty

Podívejme se také na bankovní produkty nové banky. Ty jsou samozřejmě dostupné každému klientovi. Klienti z vyššího segmentu bankovnictví si ale individuálně mohou vyjednat lepší podmínky.

Banka nabízí spořicí účet Výhoda+, na kterém jsou veškeré vklady úročeny sazbou 1,18 % p.a. Dále si u banky můžete založit Běžný účet. Pokud bude v CZK, je možné ho založit online, nabízí standardní služby jako jiné běžné účty. Kromě toho pak banka nabízí běžné účty vedené v eurech nebo dolarech.

Poslední službou dostupnou běžným klientům je vkladový účet, který má banka ve 3 variantách:

  • Vkladový účet Bonus+ – finance máte měsíčně k dispozici, část vkladu si můžete zavázat na delší výpovědní dobu vkladu, čímž získáte větší zhodnocení.
  • Vkladový účet v CZK – k financím máte přístup v předem zvolené době. Výpovědní doba může být maximálně 24 měsíců. Úroková sazba pak závisí na výši vkladů a vybrané výpovědní době.
  • Vkladový účet v EUR nebo USD.

Kromě toho banka nabízí také běžné a spořicí účty pro podnikatele a firmy, úvěrové produkty pro malé a střední firmy a další produkty zaměřené na podnikatele.

Čtyřdenní pracovní týden

TRINITY BANK zavádí pro své zaměstnance kratší pracovní týden, než je jinde zvykem. Do práce budou chodit jen 4 dny v týdnu. Na pracovní dobu poboček to ale mít vliv nebude, takže se jako klient banky nemusíte bát, že by banka měla otevřeno jen od pondělí do čtvrtka.

skoleni_15_4

Mobilní platby nechystá

Na závěr ještě zmíníme aktuální téma, a to právě spouštějící se službu Apple Pay, která je v České republice k dispozici od úterý 19. února 2019, resp. již více jako rok existující Google Pay. TRINITY BANK ji zatím nechystá a plánuje se soustředit na jiné aktivity. Pokud tedy hledáte banku, která holduje technickým novinkám, tady nepochodíte.

Vize do budoucna

A co tedy banka chystá? Do roku 2020 chce kromě stávajících 3 poboček otevřít ještě další 3. Zvažuje města jako Hradec Králové, Pardubice, Plzeň a Ostravu. Časem by také ráda dosáhla 30 000 klientů.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).