Česká asociace pojišťoven minulý týden uvedla, že v rámci pomoci zasaženým klientům nastupují pravidla zrychlené a zjednodušené likvidace. To znamená, že pojišťovny počítají s okamžitými výplatami záloh. Níže přinášíme přehled kontaktů, na které můžete škodní událost nahlásit.
Ještě před tím ale nezapomeňte pořídit alespoň základní dokumentaci rozsahu škod – buď je vyfoťte (fotky by měly být co nejostřejší a v co nejvyšší kvalitě), nebo natočte na video.
Allianz
U Allianz můžete nahlásit pojistnou událost:
- telefonicky na klientské lince na čísle 241 170 000. Ve všední den je linka dostupná od 8:00 do 19:00 a o víkendech mezi 9:00 a 18:00
- online prostřednictvím webového formuláře
ERGO pojišťovna
U ERGO pojišťovny nahlašujete škody takto:
- telefonicky na klientské lince 221 585 111
- pokud je linka nedostupná, vyplňte online formulář a pojišťovna vás bude následně kontaktovat
Generali Česká pojišťovna
Generali Česká pojišťovna vyslala svoje specialisty přímo do postižených oblastí. V Mikulčicích, Lužicích, Moravské Nové Vsi a v Hruškách je najdete v červených stáncích, kde můžete rovnou nahlásit pojistnou událost.
Pro nahlášení škody můžete využít i další kanály:
- online
- na nonstop telefonické lince 241 114 114
- na jakékoli pobočce – pojišťovna prodloužila otevírací dobu poboček do 20:00, některé pobočky budou otevřené také v sobotu a neděli
Dokumenty ke škodě můžete:
- přiložit online
- odeslat na adresu Generali Česká pojišťovna a.s., P.O. BOX 305, 659 05 Brno
- odevzdat na jakékoli pobočce
Česká podnikatelská pojišťovna
Pojišťovna na stránkách uvádí, že v souvislosti s kalamitní situací dočasně přijímá pouze hlášení pojistných událostí. Pro vyřízení škody doporučuje následující postup:
- je-li to možné, škodu vyfoťte na mobil
- nahlaste pojistnou událost na telefonní linku 957 444 555 (od 7:00 do 18:00) nebo online
ČSOB Pojišťovna
Pojišťovna posílila kapacity zákaznické infolinky a přednostně odbavuje požadavky klientů z nejpostiženějších oblastí.
U této pojišťovny postupujte následovně:
- vzniklou událost nafoťte a sepište rozsah poškození
- po zdokumentování a sepsání můžete začít s odstraňováním následků
- s opravami, které neohrožují vaše zdraví nebo majetek, vyčkejte po prohlídce nebo domluvě s pojišťovnou
- škodu můžete nahlásit online nebo telefonicky na čísle 466 100 777
Direct
Pojišťovna informuje, že v rámci asistenční služby, kterou máte automaticky k pojištění majetku, v případě potřeby zajistí a zaplatí náhradní ubytování a uskladnění vybavení domácnosti. Pro více informací volejte na asistenční linku 291 291 291.
Škodu můžete nahlásit na lince 270 270 777 nebo prostřednictvím webového formuláře.
KB Pojišťovna
Škody můžete hlásit:
- kdykoliv telefonicky na čísle 292 292 260,
- e-mailem na kp@axa-assistance.cz nebo prostřednictvím Mobilní banky KB
K hlášení škodní události budete potřebovat:
- číslo pojistné smlouvy
- identifikační údaje pojištěné osoby
- datum a okolnosti vzniku události
- příčinu škody
- rozsah škody, včetně předpokládané výše škody
- faktury, účty a jiné doklady od poškozených/odcizených věcí
- bankovní spojení
Kooperativa
- škodu můžete hlásit na infolince na čísle 957 105 105 od 7:00 do 18:00 nebo online
- pokud je to možné, vyfoťte škodu na mobil
- Kooperativa vyplácí okamžitě zálohy na škody, především na sanační práce
Slavia pojišťovna
Pojišťovna posílila klientské centrum, které funguje od 8:00 do 18:00 na infolince 255 790 111. Vzhledem k velkému vytížení klientského centra však doporučuje nahlásit škodu prostřednictvím online formuláře.
UNIQA pojišťovna
Pojišťovna doporučuje pro nahlášení škody využít přednostně online formulář na majetkové škody a škody na vozidlech.
Škodu můžete nahlásit také:
- e-mailem na hlaseni.PU@uniqa.cz
- telefonicky na lince 488 125 125. Pro telefonát si připravte: číslo pojistné smlouvy nebo osobní údaje, podle nichž lze smlouvu dohledat (rodné číslo, adresa apod.), kontaktní údaje na osobu, která bude na místě škody přítomna, popřípadě kde jinde ji lze zastihnout za účelem prohlídky místa škody
- prohlídka místa škod může probíhat i přes video pomocí chytrého telefonu
- k soupisu poškozených a zničených věcí si připravte fotodokumentaci
- u pojištěných firem bude pojišťovna potřebovat i účetní evidenci zasažených věcí a stavy majetku před škodní událostí, včetně zásob na skladě.
Pojišťovna uvádí, že pokud to situace vyžaduje, můžete ji neprodleně požádat o zálohu na pojistné plnění.