Hlavní navigace

Zaměstnanci mohou od příštího roku podepsat daňové tiskopisy i elektronicky

Gabriela Hájková

Od roku 2018 budou moci zaměstnanci vyplňovat a podepisovat Prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti i v elektronické formě. Vždy však bude záležet na rozhodnutí zaměstnavatele, jakou formu prohlášení k dani u svých zaměstnanců zvolí.

(Dosud používaný vzor č. 25 Prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti a vzory předchozí (na tři zdaňovací období) bude možné i nadále využívat jen u zaměstnanců, kteří budou podávat Prohlášení k dani pouze listinnou formou. U zaměstnanců, kteří uplatňují daňové zvýhodnění, je využitelný vzor č. 24 a vzor č. 25. U daňových nerezidentů ČR se nedoporučuje používat vzory nižší, než je vzor č. 25. Podrobnější informace naleznete ve Sdělení pro plátce daně k tiskopisu Prohlášení k dani. )

Finanční správa také zveřejnila nové tiskopisy pro poplatníky s příjmy ze závislé činnosti (zaměstnance) a pro plátce daně ze závislé činnosti (zaměstnavatele). Jedná se o nový vzor tiskopisu Prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti (25 5457 MFin 5457 – vzor č. 26) a nový tiskopis Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění (25 5457/B MFin 5457/B – vzor č. 1).

Tiskopis Prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti je určený pro účely výpočtu záloh na daň a platí od zdaňovacího období 2018. V listinné podobě bude dostupný na finančních úřadech v prosinci 2017.

Tiskopis Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění je určený pro účely ročního zúčtování záloh a daňového zvýhodnění a použije se poprvé až pro roční zúčtování za zdaňovací období 2018. Nyní je zveřejněn pouze informativně (opatřen zeleným textem). Finálně bude zveřejněn ve druhé polovině roku 2018 kvůli možnosti jeho použití až za zdaňovací období 2018, tedy v roce 2019.

Našli jste v článku chybu?