Výrobci začínají štítkovat pneumatiky. Důležité informace na nich možná nenajdete

28. 6. 2012

Sdílet

Výrobci pneumatik od 1. července musí značit vyrobené pneumatiky informačními štítky. Ty mají obsahovat hodnocení tří důležitých parametrů, které by měly spotřebitelům pomoci při výběru. Podle odborníků ale nejsou informace na štítcích dostačující, navádějí ke zjednodušenému pohledu na kvalitu pneumatik a lidé tak mohou při nákupu opomenout další důležité charakteristiky výrobku. 

Štítek by měl obsahovat údaje o brzdné dráze na mokré vozovce, valivém odporu a hlučnosti.

Vlastnosti pneumatik nelze zobecnit pouze do tří kritérií, informace uvedené na štítku tak nejsou pro správný výběr pneumatiky dostačující. Výborné hodnocení jednotlivých kritérií uvedených na štítku ještě neznamená, že pneumatika bude mít dobré jízdní vlastnosti, upozornil Vojtěch Schwangmaier, ředitel internetového obchodu Pneumatiky.cz s tím, že hlavním kritériem výběru pneumatiky by měla být především bezpečnost a ta je na štítku zastoupena pouze sledováním brzdné dráhy na mokru.

Podle Schwangmaiera jsou dalšími důležitými kritérii i stabilita, ovladatelnost či chování při aquaplaningu i základní záběrové vlastnosti zimních pneumatik.

V obchodech se první pneumatiky se štítkem objeví až od listopadu.

Štítky například neobsahují informaci o nominální životnosti a možnostech znovuvytvoření vzorku, což je důležitá informace zejména u pneumatik pro nákladní vozy. Navíc nepostihují ani žádná kritéria nutná k posouzení kvalit zimních pneumatik, řekl také Zdeněk Vacl, marketingový ředitel společnosti Pirelli.

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).