Zatímco klasické paušály nabízejí neomezené volání, zákazníci, kteří používají předplacenou kartu, by se měli mít na pozoru. Mobilní operátoři totiž od pondělí 1. července 2019 zavádějí placení po celých minutách.
V praxi to tedy nově probíhá tak, že pokud například telefonujete 68 sekund, operátor vám za hovor naúčtuje celé 2 minuty. A to se pěkně prodraží. Mobilní operátoři změnu účtování volání vysvětlují tím, že ceny hovorů tak budou přehlednější.
V tabulce uvádíme, jak budou operátoři účtovat hovory a co se tím pro vás mění.
Režim účtování | Cena za 1 min. | Cena za hovor v délce 102 s |
---|---|---|
O2 (60+60) | 4,90 Kč | 9,80 Kč |
T-Mobile (60+60) | 3,90 Kč | 7,80 Kč |
Vodafone (60+60) | 3,50 Kč | 7,00 Kč |
SAZKAmobil (60+1) | 2,50 Kč | 4,25 Kč |
SAZKAmobil (60+1) | 1,00 Kč | 1,70 Kč (platí při využití Odměny za dobití) |
Někteří však změnu účtování hovorů neplánují. U SAZKAmobilu účtujeme 60+1 a nehodláme to měnit,
říká Jan Schmiedhammer, ředitel SAZKAmobilu a Finančních služeb SAZKY. Virtuální mobilní operátor Odorik však jde ještě dál a od počátku účtuje po vteřinách, tj. v režimu 1+1. Rozdílná tarifikační perioda má na cenu volání zásadní vliv, s účtováním po každé vteřině tak můžete ušetřit ještě více.