Velcí mobilní operátoři u předplacených karet zavádějí volání po minutách

1. 7. 2019

Sdílet

Zatímco klasické paušály nabízejí neomezené volání, zákazníci, kteří používají předplacenou kartu, by se měli mít na pozoru. Mobilní operátoři totiž od pondělí 1. července 2019 zavádějí placení po celých minutách.

V praxi to tedy nově probíhá tak, že pokud například telefonujete 68 sekund, operátor vám za hovor naúčtuje celé 2 minuty. A to se pěkně prodraží. Mobilní operátoři změnu účtování volání vysvětlují tím, že ceny hovorů tak budou přehlednější.

V tabulce uvádíme, jak budou operátoři účtovat hovory a co se tím pro vás mění.

Účtování za volání u předplacených karet
Režim účtování Cena za 1 min. Cena za hovor v délce 102 s
O2 (60+60) 4,90 Kč 9,80 Kč
T-Mobile (60+60) 3,90 Kč 7,80 Kč
Vodafone (60+60) 3,50 Kč 7,00 Kč
SAZKAmobil (60+1) 2,50 Kč 4,25 Kč
SAZKAmobil (60+1) 1,00 Kč 1,70 Kč (platí při využití Odměny za dobití)

Někteří však změnu účtování hovorů neplánují. U SAZKAmobilu účtujeme 60+1 a nehodláme to měnit, říká Jan Schmiedhammer, ředitel SAZKAmobilu a Finančních služeb SAZKY. Virtuální mobilní operátor Odorik však jde ještě dál a od počátku účtuje po vteřinách, tj. v režimu 1+1. Rozdílná tarifikační perioda má na cenu volání zásadní vliv, s účtováním po každé vteřině tak můžete ušetřit ještě více.

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).