Hlavní navigace

Rozhodujete se k nákupu na základě reklamy? Přiznává se k tomu většina Čechů

Veronika Doskočilová

Rozhodujete se k nákupu na základě reklamy? Pro 60 % Čechů je reklama významnou součástí rozhodování, vyplynulo to z průzkumu společnosti Home Credit. Není to však klíčový faktor. Za ten lidé považují osobní pozitivní zkušenost s prodejcem. Hned za tím následuje cena a zkušenosti či doporučení někoho z okolí. Naopak vliv celebrit v reklamním sdělení je podle výzkumu mizivý. Připouští ho jen 2 % dotázaných.

Téměř polovina respondentů (46 %) přiznává, že si někdy koupili něco právě na základě reklamy. Dalších 15 % dotazovaných připouští vliv reklamy na vnímání značky. Lidé si všeobecně přiznávají malý vliv reklamy na své rozhodování. Říct otevřeně, že se při nákupech rozhoduju dle reklam, lidé vnímají jako své selhání. Nechtějí připustit, že je možné s nimi manipulovat. Když je ale reklama dobrá, jsou ochotní rozhodnout se na jejím základě k nákupu, uvádí analytik trhu Jaroslav Ondrušek ze společnosti Home Credit.

Naopak celebrity v reklamách mají na rozhodování téměř nulový vliv. Jejich životy jsou totiž příliš vzdálené od životů běžného příjemce reklamního sdělení. Podle průzkumu působí známá osobnost jen na 2 % lidí. Lidé zpochybňují to, že by životní styl celebrity korespondoval s jejich každodenním životem a potřebami. Naopak příběh obyčejného člověka s potřebami, přáními, ale i každodenními problémy funguje. Čechům je totiž takový člověk mnohem bližší než zmiňovaná celebrita.

Našli jste v článku chybu?
  • 14. 11. 2018 13:36

    Victor (neregistrovaný) 89.29.125.---

    Silně pochybuji,že se 60% Čechů rozhoduje na základě reklamy.Tolik slaboduchých občanů nemůžeme mít i když podle výsledků voleb je to možné.Reklamy nesleduji,ale když na nějakou náhodou natrefím a není tam uvedena cena produktu,tak nereflektuji.Ti co vyrábějí ty reklamy by si měli uvědomit,že jak u toho opravdu není cena,tak sebranka na to neslyší.Oni napíší (nebo v bedně řeknou a napíší) třeba slevu o kolik procent,ale už nenapíší z jaké sumy.To je potom reklama k ničemu.Sebranka chce většinou vědět pokud možno přesnou sumu.