Objednáte si zboží z e-shopu a jako způsob dodání zvolíte doručení přepravní společností. Ta ale s vaší zásilkou nezachází zrovna šetrně a ačkoli prodejce ji odesílal v perfektním stavu, k vám přijde obsah balíčku poškozený. V takovém případě se obraťte na prodejce. Prodávající odpovídá za stav zakoupeného zboží až do okamžiku převzetí kupujícím. Proto i poškození zboží způsobené přepravcem jde na vrub prodejce,
říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest. Můžete tedy uplatnit klasickou reklamaci, nebo od smlouvy do 14 dnů odstoupit.
Vhodné je také informovat o aktuálním stavu i přepravní společnost, a to co nejdříve. Bez vaší součinnosti totiž nemůže prodávající účinně uplatnit svůj nárok vůči přepravci.
Samotná přepravní společnost se nemůže odpovědnosti zbavit tím, že řekne, že jste při převzetí podepsali prohlášení, podle kterého je balíček nepoškozený a tudíž jste si ho mohli poškodit vy sami. Toto prohlášení se totiž vztahuje jen na nepoškozenost vnějšího obalu. Pokud jste před kurýrem balíček neotevřeli, není možné vyvozovat, v jakém stavu je jeho obsah.