Reklama na internetu Čechům vadí. Nabídky přes e-mail a telefon jsou v pořádku

Sdílet

Dvě třetiny Čechů nejraději nakupují podle svého uvážení a prodejce, kteří se snaží jim zboží vnutit, vnímají negativně. Stejně tak jim vadí i sběr osobních dat a pronásledující reklamy na internetu. Pouze necelá třetina uvítá, když se jim v obchodě aktivně věnuje prodejce a své služby a zboží nabízí. Vyplynulo to z průzkumu, který realizovala společnost GfK Czech pro společnost MasterCard.

Český zákazník má tendenci spíše chránit své soukromí a neposkytovat o sobě obchodníkům, zejména těm velkým, příliš mnoho informací, říká Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader. Třetina dotázaných si nepřeje, aby se jim obchodník jakkoli pletl do soukromí. Další třetina se k tomuto postoji přiklání s určitými výjimkami. Pokud jde o menší obchodníky a specialisty, jsou ochotni o svém životě něco prozradit. Pětina dotázaných ale zároveň vyžaduje aby byl odborník dobře informovaný o tom, jaký sortiment nabízí a v případě potřeby uměl kvalitně poradit.

Lidé se obávají zejména toho, že obchodník o nich bude shromažďovat osobní informace, využívat jejich kontakt k další reklamě a následně jim bude nabízet zboží, které se mu nedaří prodat.

Nabídky směřované na e-mail nebo telefonní číslo ale vnímají Češi úplně jinak. Ty totiž bývají většinou součástí dobrovolné registrace do věrnostních programů a na oplátku za to získají slevy nebo odměny za loajalitu.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).