Hlavní navigace

Módní obuv: máte jen omezené možnosti, jak ji reklamovat

Gabriela Hájková

Obchodní kličky už se dostaly i do prodejen obuvi. Výsledkem je, že nad kupovaným druhem obuvi byste měli zbystřit. Pokud jste si totiž vybrali „módní“ či „vysoce módní“ obuv, bude vám sice krásně zdobit nohu, ale využití boty i následné možnosti reklamace budou omezené. 

Obuv, která nese označení „módní“ totiž není navržena pro nošení v náročných podmínkách a jejím nejdůležitějším parametrem je vzhled. U „vysoce módní“ obuvi se pak předpokládá omezená životnost, protože nemusí splňovat ani kvalitativní podmínky, které jsou kladeny na obuv „módní“. Při nákupu takovéto obuvi byste měli být obsluhou na tyto aspekty upozorněni.

Prodávající je povinen označení vyznačit přímo, viditelně, srozumitelně a trvale alespoň na jednom půlpáru obuvi, uvádí zpráva časopis dTest, která upozorňuje na řadu triků, kterými se prodejci zákazníky snaží zmást.

Tato slovní spojení nadužívají a označují tak téměř každý pár bot ve své prodejně. Někdy také informaci o „módnosti“ obuvi připojí až po zaplacení, upozorňuje zpráva. Časopis dTest tak doporučuje být iniciativní a na druh obuvi se ptát předem.

Odlišná situace nastává i u reklamace. Ačkoli i zde platí dvouletá záruční doba, je nutné od ní odlišit životnost bot, která je – zejména u vysoce módní obuvi – omezená.

Zatímco módní obuv je určena k běžnému použití a měla by odpovídat minimálně základním požadavkům na společenskou obuv, od vysoce módní obuvi toho nelze mnoho očekávat, řekl vedoucí právní poradny Lukáš Zelený

Jak se definuje módní a vysoce módní obuv a co to znamená pro její majitele? Informace je možné bezplatně stáhnout z webu časopisu dTest.

Našli jste v článku chybu?