Hlavní navigace

Aut je na silnicích stále více. Jsou ale podstatně starší

Sdílet

Arsen Lazarevič 24. 7. 2012

Podle Sdružení automobilového průmyslu (SAP) bylo v České republice k 1. pololetí letošního roku registrováno 4,64 milionů osobních automobilů. Od roku 2000 tak přibylo 1,2 milionů osobních vozů. Průměrné staří osobních vozů  narostlo na téměř 14 let. Podíl vozidel starších 10 let dosahuje 60,6 %. Aut starších než 15 let jezdí 32 %.

Průměrné stáří vozového parku osobních aut se za prvních šest měsíců letošního roku zvýšilo na 13,9 roku, a v současné době je tak téměř o půl roku vyšší než v roce 2000, uvedlo sdružení.  Stárne také 20 000 registrovaných autobusů, kterým v posledních 4 letech narostl průměrný věk na hodnotu 14,7 roku. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 7. 2012 19:38

    jv (neregistrovaný) 213.151.77.---

    ze si lidi nechavaj stary auta. Kdyz vidim ty "plisky", ktery chrlej z tovaren, tak takovy bych taky nechtel. Ted navic soudruzi z Brusela schvalili smirackej eCall. Diky, nechci.

  • 24. 7. 2012 19:45

    Michal Kolesa

    Ony by spíš asi pojišťovny co vybírají povinné ručení měli motivovat řidiče, motoristy jak z řad fyzických osob (i OSVČ) tak právnických osob, aby se vozový park omlazoval.

    Pomohlo by to ekologii (nové auta mají účinnější spalování a filtry, katalizátory) a i bezpečnosti provozu, zejména pokud by pojišťovny motivovaly automobilky, aby montovaly nové technologie, jako noční vidění, senzor meření bezpečné vzdálenosti, ABS, ESP, ... i do levnějších aut, které si koupí střední třída.

  • 25. 7. 2012 12:24

    xXx (neregistrovaný) 2001:4de8:d1a1:----:----:----:----:----

    A nechtel byste to, co si clovek pro sve bezpeci poridi, nechat na nem samotnem? Ja chapu, ze kdyz nekdo nepochopil shodu prisudku s podmetem, tak asi bude tezko chapat stredoskolskou fysiku, tedy napriklad to, ze spalovani je vicemene stale stejne a ze starsi auto muze byt lepsi proste proto, ze na nem nejsou tolik "okatovane kosty", nicmene fakt, ze povinne ruceni slouzi k ochrane druhych a ze tedy treba za plot zboreny starym autem nebo autem novym zaplati pojistovna pokazde stejne, byste snad jeste chapat mohl.

  • 25. 7. 2012 8:47

    Pavel (neregistrovaný) ---.fel.zcu.cz

    Samozřejmě, situace rodin s dětmi je třeba problematická a ne každý si může nové auto dovolit, ale já jsem k němu došel z čistě pragmatickcýh důvodů. Jednak mě už celkem dost stály opravy starého, přípravy na technickou a pak také nekonečné investice do různých prvků, elektronika často problém, relátka, žárovičky, ale i tlumiče, seřizování geometrie a mnoho dalších. Je pravda, že jsem se o auto staral. Ale spotřeba 11 litrů ve městě už mě taky zmáhala. Nové je neskonale lepší, má všechno moderní, je mnohem bezpečnější, flexibilnější, je menší a líp se s ním parkuje. Spotřeba ve městě kolem 6 je také vítaný bonus. Jasně, nějakou dobu jej budu splácet, ale jsem rád, že už nemusím každou chvíli kupovat laminát a bitumen. Nemám na to taky čas.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).