Hlavní navigace

Které řetězce nejvíce šidí a lákají na zboží v letácích, které pak na prodejně nenajdete?

Gabriela Hájková

Akční zboží z letáků v okamžiku zahájení prodeje často vůbec v obchodě není. A za to. co má být zlevněné, často zaplatíte plnou cenu. Vyplývá to z kontrol Inspektorát pro Plzeňský a Karlovarský kraj, který se zaměřil na letáky řetězců. Z 55 provedených kontrol bylo vše bez problémů jen ve čtyřech případech. V 37 případech zboží stálo víc, než bylo uvedeno v letáku. Ve 20 případech inspektoři v prodejnách hledali zboží z letáků marně, uvedl Jan Řezáč, ředitel Česká obchodní inspekce (ČOI) pro Plzeňský a Karlovarský kraj.

Kontroly řetězců dopadly neslavně. Jména může ČOI zveřejnit až po nabytí
Autor: Česká obchodní inspekce

Jména může ČOI zveřejnit až po nabytí právní moci rozhodnutí

Jmenovat řetězce může ČOI až po nabytí právní moci rozhodnutí. Konkrétní případy teprve budou řešeny ve správním řízení, součástí bude i rozhodování o výši pokuty. Maximální sankce (za klamavou obchodní praktiku) může být až do 5 000 000 Kč.

Za poslední rok podle zprávy ČOI nabyly zatím právní moci pokuty v tomto regionu a za obdobné porušení pro společnosti:

  • Tesco 400 000 Kč, 435 000 Kč a 1 235 000 Kč,
  • Penny Market 600 000 Kč a 2× 800 000 Kč,
  • Albert 300 000 Kč a 350 000 Kč.

Kontroly u těchto subjektů provádí inspektorát pro Plzeňský a Karlovarský kraj opakovaně i kvůli tomu, že na ČOI v tomto regionu chodí spousta podnětů od spotřebitelů, kteří si nejvíce stěžují právě na špatné účtování a na chybějící zboží z letáků v prodejnách.

Našli jste v článku chybu?