Akční zboží z letáků v okamžiku zahájení prodeje často vůbec v obchodě není. A za to. co má být zlevněné, často zaplatíte plnou cenu. Vyplývá to z kontrol Inspektorát pro Plzeňský a Karlovarský kraj, který se zaměřil na letáky řetězců. Z 55 provedených kontrol bylo vše bez problémů jen ve čtyřech případech. V 37 případech zboží stálo víc, než bylo uvedeno v letáku. Ve 20 případech inspektoři v prodejnách hledali zboží z letáků marně,
uvedl Jan Řezáč, ředitel Česká obchodní inspekce (ČOI) pro Plzeňský a Karlovarský kraj.
Jmenovat řetězce může ČOI až po nabytí právní moci rozhodnutí. Konkrétní případy teprve budou řešeny ve správním řízení, součástí bude i rozhodování o výši pokuty. Maximální sankce (za klamavou obchodní praktiku) může být až do 5 000 000 Kč.
Za poslední rok podle zprávy ČOI nabyly zatím právní moci pokuty v tomto regionu a za obdobné porušení pro společnosti:
- Tesco 400 000 Kč, 435 000 Kč a 1 235 000 Kč,
- Penny Market 600 000 Kč a 2× 800 000 Kč,
- Albert 300 000 Kč a 350 000 Kč.
Kontroly u těchto subjektů provádí inspektorát pro Plzeňský a Karlovarský kraj opakovaně i kvůli tomu, že na ČOI v tomto regionu chodí spousta podnětů od spotřebitelů, kteří si nejvíce stěžují právě na špatné účtování a na chybějící zboží z letáků v prodejnách.